Funcționar din cadrul Primăriei Constanța, în atenția Agenției Naționale de Integritate. Ce nereguli au fost constatate
Funcționar din cadrul Primăriei Constanța, în atenția Agenției Naționale de Integritate. Ce nereguli au
07 Jul, 2021 11:10
ZIUA de Constanta
2370
Marime text
- Un funcționar din cadrul Primăriei Municipiului Constanța a fost găsit în conflict de interese administrativ de Agenția Națională de Integritate.
Agenția Națională de Integritate a constatat averea nejustificată, starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă sau a sesizat organele de urmărire penală, în cazul a 22 de persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010, după cum urmează:
VEGHIU GABRIEL-IRINEL, Funcționar public cu statut special în cadrul D.G.A. - Serviciul Județean Anticorupție Prahova
AVERE NEJUSTIFICATĂ
Agenția Națională de Integritate a constatat existența unei diferențe nejustificate în cuantum de 66.047,61 Lei (echivalentul sumei de 16.112,14 Euro) între averea dobândită și veniturile realizate de către VEGHIU GABRIEL-IRINEL, în perioada exercitării funcției publice.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curții de Apel Ploiești, în vederea începerii acțiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite și veniturile realizate de către VEGHIU GABRIEL-IRINEL.
HÎRȚEA SIMONA - CARMEN, Funcționar public în cadrul Ministerului Sănătății și fost manager interimar al Spitalului Clinic de Urgență Chirurgie Plastică Reparatorie și Arsuri, București, respectiv al Institutului Național de Endocrinologie „C.I. Parhon”, București
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate, întrucât simultan cu deținerea funcției publice în cadrulMinisterului Sănătății, a exercitat și funcția de manager interimar în cadrul Institutului Național de Endocrinologie „C.I. Parhon” (în perioada 12 aprilie – 13 august 2018) și în cadrul Spitalului Clinic de Urgență Chirurgie Plastică Reparatorie și Arsuri, București (în perioada 01 octombrie 2019 – 15 ianuarie 2020), încălcând astfel prevederile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
SMOCHINĂ SIMONA ELIZA-SANDA, fost Manager al Spitalului Municipal Oltenița, Județul Călărași
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada exercitării funcției de manager al spitalului municipal Oltenița (26 martie 2018 – 23 octombrie 2020), întrucât, a exercitat și funcția de medic-titular al „Cabinetului Medical Individual Dr. Smochină Simona”, încălcând astfel prevederile art. 178, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 95/2006.
VASILE FELICIA, Director medical în cadrul Spitalului Municipal Râmnicu Sărat, Județul Buzău
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 22 noiembrie 2016 - 17 februarie 2020, întrucât a exercitat simultan cu funcția de Director medical în cadrul Spitalului Municipal Râmnicu Sărat și calitatea de asociat unic și funcția de administrator în cadrul unei societăţi comerciale, încălcând astfel prevederile art. 178, alin. (1), lit. g) coroborate cu prevederile art. 181, alin. (9) din Legea nr. 95/2006.
BĂLAȘA RODICA-IOANA, Medic primar Șef Secție Clinică Neurologie I din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu-Mureș
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada 22 noiembrie 2016 – 13 aprilie 2021, soțul persoanei evaluate a deţinut funcția de Șef secție în cadrul aceluiași spital în care BĂLAȘA RODICA-IOANA exercită funcția de șef secție, încălcând prevederile art.178, alin. (2), lit. b) coroborate cu prevederile art. 185, alin. (15) din Legea nr. 95/2006.
VARLAS VALENTIN NICOLAE, Fost Șef secție, actual Șef de Lucrări în cadrul Spitalului Clinic ”Filantropia” București
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 01 septembrie 2017 – 09 martie 2020, întrucât, a deținut și exercitat simultan atât funcția de Șef secție în cadrul Spitalului Clinic ”Filantropia” București cât și funcția de administrator al unei societăţi comerciale, încălcând prevederile art. 178, alin. (1), lit. g) coroborate cu prevederile art. 185, alin. (15) din Legea nr. 95/2006.
PERA-ȘTEFĂNIE ADINA-ILEANA, fost Inspector la Compartimentul de asistență medicală spitalicească, Direcția generală de asistență medicală și de sănătate publică în cadrul Ministerului Sănătății
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 iulie 2017 - 08 aprilie 2019, întrucât, simultan cu deținerea funcției publice de inspector la Compartimentul de asistență medicală spitalicească, Direcția generală de asistență medicală și de sănătate publică, în cadrul Ministerului Sănătății, a exercitat și funcția de manager al Spitalului Județean de Urgență Deva, încălcând prevederile art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
BOBLEA ION, Director la R.A.-A.P.P.S. – S.A.I.F.I.
SESIZARE PARCHET
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 2 cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către BOBLEA ION, a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în calitate de director la R.A.-A.P.P.S. – S.A.I.F.I. a participat la luarea unor decizii cu privire la modificarea unor clauze contractuale de închiriere și de locațiune și prestări servicii către instituție. Propunerile sale au avut ca rezultat crearea unor foloase patrimoniale pentru sine raportat la locuința închiriată de la R.A.-A.P.P.S., fiind astfel încheiat un act adițional având ca obiect diminuarea chiriei.
GRAMA EDUARD, Director executiv al Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe din cadrul C.J. Călărași și Administrator public al Municipiului Călărași
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 13 noiembrie 2020 întrucât, în calitate de funcționar public de conducere -Director executiv al Direcției Dezvoltare Regională și Relații Externe din cadrul C.J. Călărași, exercită și funcția de Administrator public al Municipiului Călărași, încălcând astfel prevederile art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
CHIROBOCEA ALEXANDRU, Director adjunct în cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Prahova
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 27 august – 28 septembrie 2020 întrucât a participat în calitate de candidat la campania electorală pentru alegerile locale 2020, fără să-și suspende raportul de serviciu pe durata campaniei electorale și până în ziua ulterioară alegerilor, încălcând astfel prevederile art. 97, alin. (2), lit. a) și ale art. 91, alin. (3), teza Idin Legea nr. 161/2003.
IOAN MARIANA, fost Șef compartiment în cadrul D.S.P. Galați
SESIZARE PARCHET
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Galați cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către IOAN MARIANA, a infracțiunii de conflict de interese (text în vigoare până la data de 28.07.2017) și de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane (text în vigoare începând cu data de 28.07.2017), prevăzută de art. 301 din Codul Penal.
În perioada exercitării funcției de conducere de șef al Compartimentului de supraveghere și control boli transmisibile, a semnat 8 procese – verbale de constatare și un raport de evaluare, întocmite ca urmare a controalelor efecuate la unități sanitare cu care aceasta are relații contractuale, respectiv Spitalul Orășenesc Tg. Bujor, Spitalul General C.F. Galați, Spitalul Clinic de Urgență pentru copii „Sf. Ioan” Galați și Spitalul Clinic de Urgență pentru copii „Sf. Apostol Andrei” Galați.
Ca urmare a încheierii contractelor de prestări servicii dintre Ioan Mariana și unitățile sanitare menționate, aceasta a obținut în intervalul 2014 - 2020 foloase patrimoniale constând în încasarea sumei totale de aproximativ 646.100 Lei.
ANDRIEȘ IULIAN, Secretar General al Comunei Hălăucești, Județul Iași
INCOMPATIBILITATE
În perioada 09 noiembrie 2018 – 18 decembrie 2020, în exercitarea funcției de Secretar General (funcționar public de conducere), s-a aflat în raporturiierarhice directe cu fiica sa, consilier (funcționar public de execuție) la Compartimentul juridic și stare civilă al aparatului de specialitate al Primarului Comunei Hălăucești, încălcând astfel prevederile art. 95, alin. (1) și (3) din Legea nr. 161/2003.
DUȚĂ ANDREI MARIAN, Ofițer de poliție în cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, Centrul de Supraveghere și Controlul Trecerii Frontierei Aeroporturi București Otopeni
INCOMPATIBILITATE
În perioada 24 septembrie 2015 – 17 iulie 2018, a deținut simultan cu funcția publică cu statut special de ofițer de poliție în cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și o altă funcție în mediul privat, activitățile prestate în mediul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate ca funcționar public.
Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
NEGRU VASILE ROMEO, fost Agent șef principal în cadrul Penitenciarului Miercurea Ciuc
INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 ianuarie 2011 – 14 septembrie 2018, a deținut și exercitat simultan cu funcția de agent șef principal în cadrul Penitenciarului Miercurea Ciuc și alte funcții în mediul privat aflate în legatură directă cu atribuțiile exercitate ca funcționar public cu statut special.
Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 51 din Legea nr. 293/2004.
BUDURU RODICA, Consilier în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Giurgiu
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 05 ianuarie 2017, întrucât deține și exercită simultan cu funcția publică de consilier în cadrul D.G.A.S.P.C. și funcția de contabil în cadrul C.A.R. Protecția Copilului Giurgiu, activitățile desfășurate de către aceasta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public, încălcând astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
DOMNEA RODICA ANCA, Funcționar public în cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava
SESIZARE PARCHET
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către DOMNEA RODICA ANCA, a infracţiunii de conflict de interese prevăzută de art. 301 din Codul penal (text în vigoare până la data de 28.07.2017) și respectiv, a infracţiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul penal (text în vigoare începând cu data de 28.07.2017). Astfel, în perioada 2014 - 2019, în exercitarea funcției publice a efectuat/participat la acțiuni de inspecție fiscală la 8 operatori economici, aflați în portofoliul de clienți ai unei societăți comerciale care deține în proprietate un autoturism dat spre închiriere soțului persoanei evaluate.
MIȘA ROXANA MONICA, fost Funcționar public în cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București
INCOMPATIBILITATE
În perioada 03 noiembrie 2014 – 01 septembrie 2018, a deținut simultan cu funcția de inspector în cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București – Administrația Finanțelor Publice Sector 2 și funcția contractuală de consilier în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară, încălcând astfel prevederile art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
STOIAN ADELA, Funcționar public în cadrul Primăriei Municipiului Constanța – Direcția Urbanism
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada 05 aprilie – 21 iunie 2018, a întocmit în calitate de funcționar public în cadrul Serviciului Autorizații în Construcții, Direcția de Urbanism - Primăria Municipiului Constanța, 4 autorizații de construcție având la bază documentația tehnică elaborată de societatea comercială la care soțul persoanei evaluate deține calitatea de asociat, încălcând astfel prevederile art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
RONTEA ROMEO GABRIEL, fost Inspector urbanism în cadrul Compartimentului Urbanism, Primăria Comunei Prundu, Județul Giurgiu
INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 octombrie 2010 – 03 decembrie 2018, a exercitat simultan cu funcția publică de inspector urbanism în cadrul Primăriei comunei Prundu și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul propriului PFA, încălcând astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
În calitate de inspector urbanism în cadrul compartimentului Urbanism a încheiat un contract de novație între Primăria comunei Prundu și propriul PFA, în baza căruia, în anul 2018, a încasat suma de 25.000 Lei.
IONESCU JENICA, Consilier superior în cadrul Serviciului Resurse Umane – Primăria Municipiului Drăgășani
INCOMPATIBILITATE
În perioada 2017 – 2020,IONESCU JENICA a deținut și exercitat simultan atât funcția publică de consilier superior Resurse Umane în cadrul Primăriei Mun. Drăgășani, jud. Vâlcea cât și calitatea de angajat cu contract individual de muncă (responsabil plasare pe piața muncii) în cadrul unei societăţi comerciale, activitățile desfășurate de către aceasta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public, încălcând astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
BUSUIOC SIMONA FLORENTINA, Inspector principal (contabil) în cadrul aparatului de specialitate al primarului Comunei Chiojdeni, Județul Vrancea
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 01 noiembrie 2011, întrucât deține și exercită simultan atât funcția publică de inspector principal (contabil) în cadrul Primăriei comunei Chiojdeni, județul Vrancea, cât și funcția de contabil în cadrul Școlii Gimnaziale Chiojdeni, încălcând astfel dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
NEAGU DOMNEL, Agent șef adjunct de poliție în cadrul Poliției Municipiului Alexandria, județul Teleorman
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 31 ianuarie 2018, întrucât exercită simultan cu funcția publică cu statut special și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul unor societăţi comerciale, activitățile desfășurate de către acesta în sectorul privat fiind în legătură directă cu atribuțiile exercitate în calitate de funcționar public cu statut special, încălcând astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
Potrivit ANI, persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.MIȘA ROXANA MONICA, RONTEA ROMEO GABRIEL și NEAGU DOMNEL nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
-art. 79, alin. (1), lit. c) dinLegea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarul public este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situaţii: (…) c) interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice”;
-art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”.
-art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „alin. (1) Calitatea de funcţionar public este incompatibilă cu orice altă funcţie publică decât cea în care a fost numit, precum şi cu funcţiile de demnitate publică”; alin. (2) lit. a)Funcţionarii publici nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau neremunerate, după cum urmează: a) în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice” ;
-art. 95, alin. (1) și (3) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „alin. (1) nu sunt permise raporturile ierarhice directe în cazul în care funcţionarii publici respectivi sunt soţi sau rude de gradul I; alin. (3)Persoanele care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) sau (2) vor opta, în termen de 60 de zile, pentru încetarea raporturilor ierarhice directe sau renunţarea la calitatea de demnitar;
-art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului”.
-art. 97, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Raportul de serviciu al funcționarului public se suspendă: a) pe durata campaniei electorale, până în ziua ulterioară alegerilor, dacă nu este ales”;
-art. 178, alin. (1), lit. a) şi g) din Legea nr. 95/2006,potrivit căruia „Funcția de manager persoană fizică este incompatibilă cu: a) exercitarea oricăror altor funcții salarizate, nesalarizate sau/și indemnizate, cu excepția funcțiilor sau activităților în domeniul medical în aceeași unitate sanitară, a activităților didactice, de cercetare științifică și de creație literar-artistică, cu respectarea prevederilor lit. b) și alin. (6)
(…) g) exercitarea funcției de membru în organele de conducere, administrare și control în societățile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare”;
-art. 178, alin. (2), lit. b) din Legea nr. 95/2006,potrivit căruia „alin. (2) Constituie conflict de interese: lit. b) deținerea de către soțul/soția, rudele managerului ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai acestuia a funcției de membru în comitetul director, șef de secție, laborator sau serviciu medical sau a unei alte funcții de conducere, inclusiv de natură administrativă, în cadrul spitalului la care persoana în cauză exercită funcția de manager’’;
-art. 181, alin. (9) din Legea nr. 95/2006,potrivit căruia „Dispozițiile art. 178 alin. (1) lit. b) -g) referitoare la incompatibilități, ale art. 178 alin. (2) referitoare la conflictul de interese și ale art. 178 alin. (4) și (5) se aplică în mod corespunzător și persoanelor care ocupă funcții specifice comitetului director”;
-art. 185, alin. (15) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Dispozițiile art. 178 alin. (1) lit. c), d), e) și g) referitoare la incompatibilități și ale art. 178 alin. (2)
referitoare la conflictul de interese, sub sancțiunea rezilierii contractului de administrare și a plății de despăgubiri pentru daunele cauzate spitalului, în condițiile legii, se aplică și șefilor de secție, de laborator și de serviciu medical din spitalele publice (…)”;
-art. 51 din Legea nr. 293/2004, potrivit căruia „Funcţionarii publici pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice şi în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public potrivit fişei postului”.
„Persoana (...) față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică (...) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii