Guvern Înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice se poate face online
Guvern: Înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice se poate face online
02 Apr, 2020 17:05
ZIUA de Constanta
1559
Marime text
În contextul epidemiei de COVID-19, în sprijinul cetățenilor și al instituțiilor publice, Guvernul României, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru Tehnologii Avansate, Bithat și Telekom lansează platforma digitala https://aici.gov.ro/home.
Aceasta servește drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online.
Obiectivul platformei noi lansate este eficientizarea și tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel național, astfel încât toate instituțiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetățenilor în format electronic, într-un timp cât mai scurt.
Nivelul scăzut de integrare și de digitalizare a instituțiilor este principalul obstacol în calea funcționării și comunicării eficiente în spațiul virtual, noul proiect dezvoltat de ADR în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru tehnologii Avansate, Bithat și Telekom oferind soluția care va permite înlesnirea comunicării dintre contribuabil și instituțiile publice.
Platforma aici.gov.ro <http://aic.gov.ro/> oferă, ca primă funcționalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din România să transmită către reprezentanțele județene ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forțelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea șomajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020. Șomajul tehnic permite societăților private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaților respectivelor societăți.
La începutul săptămânii viitoare, platforma va oferi și instrumente necesare plății indemnizației pentru alți profesioniști, cooperatiști și structuri sportive sau persoane fizice care au obținut venituri exclusiv din drepturi de autor și drepturi conexe, afectați prin instituirea stării de urgență pe teritoriul României.
Autoritatea pentru Digitalizarea României (A.D.R.) se organizează și funcționează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului și în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza și coordona implementarea strategiilor și a politicilor publice în domeniul transformării digitale și societății informaționale.
Aceasta servește drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online.
Obiectivul platformei noi lansate este eficientizarea și tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel național, astfel încât toate instituțiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetățenilor în format electronic, într-un timp cât mai scurt.
Nivelul scăzut de integrare și de digitalizare a instituțiilor este principalul obstacol în calea funcționării și comunicării eficiente în spațiul virtual, noul proiect dezvoltat de ADR în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru tehnologii Avansate, Bithat și Telekom oferind soluția care va permite înlesnirea comunicării dintre contribuabil și instituțiile publice.
Platforma aici.gov.ro <http://aic.gov.ro/> oferă, ca primă funcționalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din România să transmită către reprezentanțele județene ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forțelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea șomajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020. Șomajul tehnic permite societăților private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaților respectivelor societăți.
La începutul săptămânii viitoare, platforma va oferi și instrumente necesare plății indemnizației pentru alți profesioniști, cooperatiști și structuri sportive sau persoane fizice care au obținut venituri exclusiv din drepturi de autor și drepturi conexe, afectați prin instituirea stării de urgență pe teritoriul României.
Autoritatea pentru Digitalizarea României (A.D.R.) se organizează și funcționează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului și în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza și coordona implementarea strategiilor și a politicilor publice în domeniul transformării digitale și societății informaționale.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii