Guvernul a aprobat cadrul legal pentru creșterea siguranței în domeniul feroviar și achitarea de către România, prin Ministerul Transporturilor, a cotizațiilor restante la organizațiile internaționale din domeniul naval
Guvernul a aprobat cadrul legal pentru creșterea siguranței în domeniul feroviar și achitarea de către România,
31 Jan, 2024 16:08
ZIUA de Constanta
716
Marime text
- În urma ședinței Guvernului desfășurată astăzi, 31 ianuarie 2024, au fost aprobate, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, mai multe ordonanțe elaborate în baza Legii de abilitare privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe nr. 413/2023.
Astfel, având în vedere frecvența în continuă creștere a accidentelor care au avut loc în ultima perioadă în transportul feroviar și transportul urban pe șine, s-a impus adoptarea de măsuri imediate care să se concretizeze în acţiuni de inspecţie tehnică în domeniile feroviar, transport cu metroul, metroul uşor, monorai şi transport urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale și pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic.
Ordonanța adoptată astăzi are în vedere crearea cadrului legal pentru inspecţia tehnică și supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică și creșterea în felul acesta a gradului de siguranță a circulației.
Executivul a adoptat și un act normativ necesar pentru a putea fi plătite sumele restante provenite din cotizații anuale către organizații internaționale din domeniul transportului naval, în valoare de 75.000 USD (către Memorandumul de Înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre (BS MOU), aferente perioadei 2017 – 2021) și 3.137,92 Euro (către Asociația Internațională Permanentă a Congreselor de Navigație, aferente perioadei 2018 – 2021).
Informații de background:
Memorandumul de înțelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre a fost semnat la Istanbul, pe data de 7 aprilie 2000, de către Autoritățile maritime desemnate din cele șase state riverane Mării Negre: Republica Bulgaria, România, Georgia, Federația Rusă, Republica Turcia și Ucraina și a intrat în vigoare pe data de 19 decembrie 2000 și a fost ratificat de România prin OG nr. 50/2001. Memorandumul stabilește un sistem de control al statului portului ce are ca obiectiv identificarea și eliminarea navelor sub standard și prezintă interes pentru statul român, care desfășoară aceste controale prin Autoritatea Navală Română, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Asociația Internațională Permanentă a Congreselor de Navigație a fost înființată în 1885, este una dintre cele mai vechi asociații tehnice și oferă linii directoare, îndrumare și consultanță tehnică pentru o infrastructură de transport naval durabilă, pentru porturi și căi navigabile, a încheiat sursa citată.
Citește și:
Continuă dialogul dintre ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și confederațiile și federațiile rerezentative din domeniul rutier
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii