Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
01:50 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Iată câți români din afara țării au optat pentru votul prin corespondență

ro

10 Sep, 2020 16:34 1896 Marime text
  • Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mailcontact@votstrainatate.ro

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 10 septembrie, ora14:00, a fost depășită borna de 4.000 (n.n.4248) de înregistrări pe portalul www.votstrainatate.ro ale alegătorilor români din afara țării care au optat pentru votul prin corespondență, în timp ce pentru votul la secția de votare s-au înscris 1.433 de cetățeni români din diaspora. 

Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020.

Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, le reamintește concetățenilor din diaspora că mai au la dispoziție doar 11 zile pentru a se înregistra pe portalul www.votstrainatate.ro și îi îndeamnă să opteze pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus. 

Pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care dorescsă se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:
1.       Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!
 
Lista documentelor de identitate românești:
•        cartea de identitate;
•        cartea electronică de identitate;
•        cartea de identitate provizorie;
•        buletinul de identitate;

•        pașaportul diplomatic;
•        pașaportul diplomatic electronic;
•        pașaportul de serviciu;
•        pașaportul de serviciu electronic;
•        pașaportul simplu;
•        pașaportul simplu electronic;
•        pașaportul simplu temporar.
ATENȚIE!
2.       Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!

3.       Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil!
Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
4.       Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate!
Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
5.       Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral!
Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuiesă fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
6.       Documentul de ședere înstrăinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinulministrului afacerilor externe nr. 1627/2019!
7.       Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link:
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.
Toate informațiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opțiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri:
https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta
https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie
 
Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mailcontact@votstrainatate.ro
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii