În Portul Midia au ajuns macarale pentru ranfluarea navei. Detalii despre operațiune (galerie foto + video)
În Portul Midia au ajuns macarale pentru ranfluarea navei. Detalii despre operațiune (galerie foto + video)
18 Jan, 2020 18:11
ZIUA de Constanta
6950
Marime text
După ce zilele trecute s-a semnat contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei, asrăzi au ajuns în Portul Midia GSP Bigfoot 2 și GSP Granit.
GSP Bigfoot 2 este o barja semi submersibilă de 122 metri lungime și 30 m lățime. La bordul ei sunt încărcate mare parte din utilajele și materialele necesare operațiunii de verticalizare a navei, precizează Alin Vintilă, reprezentant GSP.
Odată cu ea a ajuns și macaraua plutitoare GSP Granit care va fi folosită pentru manipularea diferitelor materiale necesare operațiunii.
Imediat ce vremea va fi favorabilă va ajunge și GSP Neptun, macaraua de 1800 de tone.
Mâine, barja Bigfoot2 se va poziționa lângă epavă, după care va începe operațiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.
Bigfoot 2 va fi intra în submersie poziționâdu-se pe fundul bazinului portuar.
Adâncimea în zona respectivă e de circa patru metri, bordul barjei are șase metri. Astfel se va creea în mijlocul acvatoriului o bază de operațiuni stabilă. Concomitent se vor face inspecții la corpul navei cu scafandri pentru a evalua situația actuală. După terminarea sudurii și sosirea între timp a macaralei de 1800 de tone, epava va fi conectată cu cablurile vinciurilor de pe Bigfoot 2 și cablurile de ridicare ale macaralei.
Cablurile vinciurilor vor acționa ca să răsucească nava și macaraua o va ridica în acelasi timp.
Operațiunea de sudare va dura circa două-trei zile. Se va suda pe bordul unei nave răsturnate și asta presupune măsuri de siguranță suplimentare pentru oameni și utilaje.
De menționat că operațiunea nu blochează portul. Utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului. Traficul se va desfașura cu restricții de viteză și manevră.
Sursă foto: GSP
Citește și: Oficial de la CN APM Constanța A fost semnat contractul pentru ranfluarea și neutralizarea încărcăturii navei Queen Hind
GSP Bigfoot 2 este o barja semi submersibilă de 122 metri lungime și 30 m lățime. La bordul ei sunt încărcate mare parte din utilajele și materialele necesare operațiunii de verticalizare a navei, precizează Alin Vintilă, reprezentant GSP.
Odată cu ea a ajuns și macaraua plutitoare GSP Granit care va fi folosită pentru manipularea diferitelor materiale necesare operațiunii.
Imediat ce vremea va fi favorabilă va ajunge și GSP Neptun, macaraua de 1800 de tone.
Mâine, barja Bigfoot2 se va poziționa lângă epavă, după care va începe operațiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.
Bigfoot 2 va fi intra în submersie poziționâdu-se pe fundul bazinului portuar.
Adâncimea în zona respectivă e de circa patru metri, bordul barjei are șase metri. Astfel se va creea în mijlocul acvatoriului o bază de operațiuni stabilă. Concomitent se vor face inspecții la corpul navei cu scafandri pentru a evalua situația actuală. După terminarea sudurii și sosirea între timp a macaralei de 1800 de tone, epava va fi conectată cu cablurile vinciurilor de pe Bigfoot 2 și cablurile de ridicare ale macaralei.
Cablurile vinciurilor vor acționa ca să răsucească nava și macaraua o va ridica în acelasi timp.
Operațiunea de sudare va dura circa două-trei zile. Se va suda pe bordul unei nave răsturnate și asta presupune măsuri de siguranță suplimentare pentru oameni și utilaje.
De menționat că operațiunea nu blochează portul. Utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului. Traficul se va desfașura cu restricții de viteză și manevră.
Sursă foto: GSP
Citește și: Oficial de la CN APM Constanța A fost semnat contractul pentru ranfluarea și neutralizarea încărcăturii navei Queen Hind
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii