Încălcări privind legislaţia achiziţiilor publice în Portul Constanţa, semnalate de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor
Încălcări privind legislaţia achiziţiilor publice în Portul Constanţa, semnalate de Corpul de Control al
24 Jun, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3188
Marime text
Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a efectuat, doar de la începutul acestui an, două controale în Portul Constanţa. Ambele demersuri au vizat activitatea actualei conduceri executive a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC). Interesant este însă că nici măcar până la acest moment rezultatele acestor controale nu au fost făcute publice. Mai mult, potrivit unor surse, demersurile Corpului de Control la CN APMC ar fi fost un subiect tabu în minister atâta timp când la conducerea acestuia s-a aflat fostul ministru Ioan Rus.
Amintim că demersurile Corpului de Control al Ministerului Transporturilor la CN APMC au avut loc după ce Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ și Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) au criticat în termeni extrem de duri actuala conducere a companiei, solicitând demiterea acesteia și a Consiliului de Administraţie. Mai mult decât atât, „Operatorul Portuar“ și FNSP au adresat, în ultimele luni, o serie de scrisori deschise și memorii atât Ministerului Transporturilor, cât și Guvernului Ponta și președintelui Klaus Iohannis pe marginea tensiunilor existente dintre conducerea Portului Constanţa și operatorii și sindicaliștii portuari. S-a ajuns chiar și la proteste de stradă, derulate timp de o lună. Totul, din cauza majorelor divergenţe de opinie pe marginea Master Planului Portului Constanţa, a politicii tarifare și a ceea ce cele două entităţi au catalogat ca fiind activitatea defectuoasă a directorilor generali ai companiei.
Potrivit unor surse, însă, raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor derulat în primăvara acestui an ar fi ajuns, ieri, pe masa deputaţilor din Comisia de Transporturi. Sursele menţionate susţin că, deși raportul nu ar fi spectaculos, el sesizează disfuncţionalităţi în activitatea managerială a actualei conduceri executive a CN APMC. Ar fi vorba despre încălcări privind legislaţia achiziţiilor publice și încălcări privind legislaţia muncii. În principiu, ceea ce ar trebui să se întâmple acum depinde de Ministerul Transporturilor și de Adunarea Generală a Acţionarilor a CN APMC.
Am încercat să aflăm un punct de vedere și de la directorul general al Portului Constanţa, Valeriu Ionescu, cel spre care converg, de altfel, toate criticile operatorilor şi ale sindicaliştilor portuari. Directorul general al CN APMC nu a comentat însă în niciun fel, dar, în eventualitatea în care va transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
Amintim că demersurile Corpului de Control al Ministerului Transporturilor la CN APMC au avut loc după ce Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ și Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) au criticat în termeni extrem de duri actuala conducere a companiei, solicitând demiterea acesteia și a Consiliului de Administraţie. Mai mult decât atât, „Operatorul Portuar“ și FNSP au adresat, în ultimele luni, o serie de scrisori deschise și memorii atât Ministerului Transporturilor, cât și Guvernului Ponta și președintelui Klaus Iohannis pe marginea tensiunilor existente dintre conducerea Portului Constanţa și operatorii și sindicaliștii portuari. S-a ajuns chiar și la proteste de stradă, derulate timp de o lună. Totul, din cauza majorelor divergenţe de opinie pe marginea Master Planului Portului Constanţa, a politicii tarifare și a ceea ce cele două entităţi au catalogat ca fiind activitatea defectuoasă a directorilor generali ai companiei.
Potrivit unor surse, însă, raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor derulat în primăvara acestui an ar fi ajuns, ieri, pe masa deputaţilor din Comisia de Transporturi. Sursele menţionate susţin că, deși raportul nu ar fi spectaculos, el sesizează disfuncţionalităţi în activitatea managerială a actualei conduceri executive a CN APMC. Ar fi vorba despre încălcări privind legislaţia achiziţiilor publice și încălcări privind legislaţia muncii. În principiu, ceea ce ar trebui să se întâmple acum depinde de Ministerul Transporturilor și de Adunarea Generală a Acţionarilor a CN APMC.
Am încercat să aflăm un punct de vedere și de la directorul general al Portului Constanţa, Valeriu Ionescu, cel spre care converg, de altfel, toate criticile operatorilor şi ale sindicaliştilor portuari. Directorul general al CN APMC nu a comentat însă în niciun fel, dar, în eventualitatea în care va transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii