Informații MAI privind digitalizarea primirii și soluționării petițiilor. Semnătură electronică și chatbot vor fi introduse
Informații MAI privind digitalizarea primirii și soluționării petițiilor. Semnătură electronică și chatbot- În perioada următoare, structura cu atribuții în primirea și soluționarea petițiilor de la nivelul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne își propune implementarea unor măsuri menite să simplifice obținerea de către cetățeni și organizațiile legal constituite a informațiilor de interes precum și transmiterea de petiții.
În acest sens, va fi realizată configurarea unui circuit exclusiv online al petițiilor electronice cu scopul de a asigura un plus de operativitate în gestionarea solicitărilor cetățenilor, potrivit unui comunicat al MAI.
De asemenea, va fi integrată semnătura electronică în procesul de soluționare al petițiilor și va fi introdus un serviciu de chatbot, pentru oferirea unor informații generale, de interes pentru public.
Primele upgrade-uri ale aplicației au ca termen de implementare sfârșitul anului 2024.
În prezent, Sistemul Informatic de Relații cu Publicul Permite oferă următoarele servicii cetățeanului, conform MAI :
- Prin accesarea secțiunii de întrebări frecvente se poate obține pe loc o informație, fără a fi necesară adresarea unei petiții distincte, pe un subiect de interes larg pentru public.
- Asigură o prezentare succintă a principalelor structuri ale MAI și a problematicilor gestionate de către acestea, pentru îndrumarea petentului către instituția competentă să-i rezolve cererea, în vederea obținerii unui răspuns cât mai rapid.
- Permite transmiterea unei petiții electronice, fie de pe o adresă de email, fie direct prin completarea unui formular online, dacă petentul nu are o adresă de email, ci doar o conexiune la internet. Astfel, sunt reduse termenele de primire a răspunsurilor la petiții, prin eliminarea perioadelor necesare remiterii acestora prin poștă
- Asigură trimiterea automată a numărului de înregistrare al petiției transmise pe formularul online, ceea ce oferă cetățeanului garanția că petiția sa a ajuns la instituție.
Reamintim, că pentru cei care sunt interesați să depună o cerere, reclamație, sesizarea sau propunerea formulată în scris, sunt acceptate toate modalitățile de primire a petițiilor – prin email, prin completarea formularelor online, în format letric, transmise prin Poștă, depuse direct la sediul MAI sau primite prin intermediul liniei Tel Verde a MAI.
Ce este aplicația SIRP
Aplicația SIRP (Sistem Informatic de Relații cu Publicul) dezvoltată și implementată la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, prin structura de relații cu publicul, reprezintă elementul central al eficientizării activități de petiționare. Această aplicație este conectată cu platforma de relații cu publicul existentă pe site-ul instituției - mai.gov.ro. și reprezintă primul pas de introducere a unor elemente de informatizare în procesul de primire și soluționare al petițiilor.
„Anual, peste 300.000 de petiții sunt gestionate de structura de relații cu publicul a Ministerului Afacerilor Interne. Dintre acestea peste 70% dintre petiții sunt în format electronic.
De asemenea, petițiile anonime care sesizează posibile încălcări ale legii, conduitei profesionale sau comportamente neconforme ale personalului propriu sunt preluate și valorificate de structurile competente ale MAI. Astfel, anul trecut prin Call center-ul DGA au fost înregistrate peste 3.300 de petiții, fiind inițiate 68 de dosare penale și 14 acțiuni de prindere în flagrant” conchide sursa citată.
Citește și
Certificate de naștere, căsătorie, divorț și deces, obținute online. Precizări MAI
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp