Infotrip by MAREEA Mirela Matichescu - „În ultimii ani, România a pierdut o mare parte a turiştilor români“ (galerie foto)
Infotrip by MAREEA: Mirela Matichescu - „În ultimii ani, România a pierdut o mare parte a turiştilor români“
23 May, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4207
Marime text
Mirela Matichescu - preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Mohammad Murad - preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Nicolae Bucovală - preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia şi Marius Usturoiu - managerul agenţiei MAREEA au discutat, ieri, despre problemele cu care se confruntă hotelierii. Evenimentul a avut în contextul evenimentului Infotrip Litoral Marea Neagră & Delta Dunării by MAREEA, care se desfăşoară în perioada 18 - 24 mai.
„Infotripul s-a bucurat de un real succes, deoarece am analizat problemele cu care ne confruntăm. În ultimii ani, România a pierdut o mare parte a turiştilor români. Oamenii trebuie atraşi prin produse noi, mai ales că avem resurse turistice demne de invidiat. Pentru a atrage cât mai mulţi turişti, este nevoie de servicii de calitate. O noutate în acest an sunt voucherele de vacanţă. Dacă doar 10% dintre angajaţii din mediul privat şi cel de stat ar primi vouchere, am avea o infuzie în capitalul de turism de 400 de milioane de euro. Ne dorim să construim pe termen lung o societate sustenabilă din punct de vedere economic. Dacă în 2013, turiştii au cheltuit peste 4 milioane de euro, în 2014 suma a crescut la peste 5 milioane de euro. Aceasta înseamnă că a crescut calitatea serviciilor“, a declarat Mirela Matichescu.
La rândul său, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, a ţinut să precizeze că „nu există comunicare între mediul privat şi mediul politic“. „În promovarea turismului nu ne putem baza pe un singur om, ci pe echipe. Serviciile pe litoral au crescut din punct de vedere al calităţii. Totuşi, este nevoie de investiţii mari în turism. De aceea am propus introducerea impozitului forfetar, propunere care a fost respinsă de parlamentari. Eu vă garantez că 99% din parlamentari nu l-au înţeles. Serviciile pe litoral au crescut în fiecare an la calitate. Dar nu au crescut din motivul că statul ne-ar fi sprijinit cu ceva. Au crescut pentru că este foarte normal când există concurenţă. Avem nevoie de un mediu de afaceri curat şi accesibil. Cine să investească în România, când pentru o hârtie aştepţi un an la primărie? Cerem o agenţie de sprijinire a investitorilor importanţi ş strategici“, a menţionat Mohammad Murad, care a adăugat că „litoralul este pregătit pentru sezonul estival 2015“.
„Infotripul s-a bucurat de un real succes, deoarece am analizat problemele cu care ne confruntăm. În ultimii ani, România a pierdut o mare parte a turiştilor români. Oamenii trebuie atraşi prin produse noi, mai ales că avem resurse turistice demne de invidiat. Pentru a atrage cât mai mulţi turişti, este nevoie de servicii de calitate. O noutate în acest an sunt voucherele de vacanţă. Dacă doar 10% dintre angajaţii din mediul privat şi cel de stat ar primi vouchere, am avea o infuzie în capitalul de turism de 400 de milioane de euro. Ne dorim să construim pe termen lung o societate sustenabilă din punct de vedere economic. Dacă în 2013, turiştii au cheltuit peste 4 milioane de euro, în 2014 suma a crescut la peste 5 milioane de euro. Aceasta înseamnă că a crescut calitatea serviciilor“, a declarat Mirela Matichescu.
La rândul său, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, a ţinut să precizeze că „nu există comunicare între mediul privat şi mediul politic“. „În promovarea turismului nu ne putem baza pe un singur om, ci pe echipe. Serviciile pe litoral au crescut din punct de vedere al calităţii. Totuşi, este nevoie de investiţii mari în turism. De aceea am propus introducerea impozitului forfetar, propunere care a fost respinsă de parlamentari. Eu vă garantez că 99% din parlamentari nu l-au înţeles. Serviciile pe litoral au crescut în fiecare an la calitate. Dar nu au crescut din motivul că statul ne-ar fi sprijinit cu ceva. Au crescut pentru că este foarte normal când există concurenţă. Avem nevoie de un mediu de afaceri curat şi accesibil. Cine să investească în România, când pentru o hârtie aştepţi un an la primărie? Cerem o agenţie de sprijinire a investitorilor importanţi ş strategici“, a menţionat Mohammad Murad, care a adăugat că „litoralul este pregătit pentru sezonul estival 2015“.
Serviciile all inclusive pe litoralul românesc, în creştere
MAREEA, unul dintre touroperatorii care activează pe litoralul românesc, a efectuat un studiu axat pe preferinţele turiştilor români şi străini, atât pe staţiuni, cât şi la nivelul general al vânzărilor. Studiul s-a raportat la intervalul rezervărilor înregistrate în perioada 1 octombrie 2014 - 15 mai 2015. „Cererea pentru serviciile all inclusive pe litoralul românesc a crescut de trei ori faţă de anul 2014, în timp ce valoarea medie a pachetelor all inclusive achiziţionate a scăzut cu 6,4%“, a declarat Marius Usturoiu, director general al MAREEA. Dezvoltarea numărului de unităţi hoteliere care au decis implementarea serviciilor all inclusive în acest sezon a determinat, în mod clar, scăderea valorii medii a preţului/pachet la 1.155 de lei faţă de 1.234 de lei în 2014. Măsurile fiscale implementate în 2015, printre care reducerea TVA la pachete turistice, au accentuat tendinţa de scădere a preţurilor, în paralel cu îmbunătăţirile aduse de hotelieri bazelor materiale (extra-facilităţi, spaţii de joacă, piscine, agrement). Numărul de turişti care au ales, până la acest moment, hotelurile cu facilităţi all inclusive a înregistrat o creştere spectaculoasă de 289,8% faţă de 2014, în timp ce valoarea vânzărilor a crescut cu 271%. „Creşterea înregistrată are explicaţii multiple, precum măsurile fiscale adoptate, creşterea numărului unităţilor hoteliere şi a calităţii serviciilor oferite de acestea, precum şi consolidarea produsului all inclusive în România, datorită promovării efectuate de agenţii şi hotelieri. Totodată, creşterea este determinată şi de orientarea românilor către piaţa românească, în detrimentul destinaţiei Bulgaria, care începe să scadă în preferinţele turiştilor noştri“, a declarat Marius Usturoiu.Sezonul estival 2015 începe în forţă
Pe litoralul românesc, sezonul estival 2015 începe în forţă, având în vedere creşterea numărului general de turişti care au optat pentru această destinaţie, comparativ cu anul precedent. Astfel, solicitările şi vânzările efectuate înregistrează o creştere de 10,9%. În topul preferinţelor se situează staţiunea Mamaia, cu 56% din totalul ponderii turiştilor, în creştere cu 2% faţă de 2014, urmată de Eforie Nord 12%, Jupiter 8%, Venus 7% şi Neptun 7%. „Este îmbucurător faptul că turiştii români, mai nou, şi cei străini aleg să rezerve cu până la şase luni în avans servicii turistice estivale la Marea Neagră, deoarece astfel îşi securizează bugetele de vacanţă şi reduc eforturile hotelierilor, care pot estima mult mai bine gradul de încărcare şi sezonalitate, oferind astfel preţuri atractive pe parcursul întregului sezon estival“, a adăugat Marius Usturoiu.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Amon Travel 03 Jun, 2015 17:00 Cu bucurie ne-am intors din Infotrip-ul "Litoral Marea Neagră & Delta Dunării by MAREEA" desfăşurat în perioada 18 - 24 mai. Am constatat ca si la noi in tara se poate. Incep sa se vada eforturile hotelierilor de a se ridica la standardele de dincolo de granitele tarii noastre. Un mare BRAVO pentru efort!