Înșelăciune prin apeluri telefonice cu privire la aprobarea unui credit. Iată ce sfaturi ne dau polițiștii în astfel de cazuri
Înșelăciune prin apeluri telefonice cu privire la aprobarea unui credit. Iată ce sfaturi ne dau polițiștii
18 Sep, 2024 14:38
ZIUA de Constanta
464
Marime text
- Persoana i-ar fi comunicat că are nevoie de o adeverință de salariat pentru a putea să își ridice banii.
Ieri, 17 septembrie 2024, o cititoare a fost contactată telefonic de o persoană care îi comunica că i-ar fi fost aprobat un credit doar pe jumătate la o bancă, chiar dacă aceasta nu avea deschis niciun cont la banca respectivă.
Persoana i-ar fi comunicat că are nevoie de o adeverință de salariat pentru a putea să își ridice banii.
În urma multiplelor întrebări puse de doamna în cauză, persoana „doamna s-a cam pierdut și a zis că o să vorbească cu colegii și mă va suna, doar ca nu a mai sunat”.
Cititoarea s-a dus la banca respectivă unde s-a lămurit că nu există niciun credit pe numele ei, dându-și seama că a fost încercată o înșelăciune.
Iată ce sfaturi ne dau polițiștii în astfel de cazuri:
1. Cererile de comunicare a unor detalii financiare (via email, poștă, reclame, apeluri telefonice etc.) să fie tratate cu suspiciune;
2. Verificarea dacă mesajul/apelul este legitim, prin apelarea directă a instituției la numărul de telefon oficial;
3. Neaccesarea link-urilor sau atașamentelor dintr-un email sau SMS nesolicitat. Ștergerea imediată a acestuia!
4. Maximizarea atenției la mesajele care conțin formule de adresare impersonale (ex: dear customer) sau greșeli gramaticale ori de scriere. Analizarea oricărui posibil detaliu care ar putea duce la depistarea unui înscris falsificat;
5. Activarea și folosirea în mod constant a unei forme de autentificare în mai mulți pași, atunci când este posibil. Acești pași suplimentari pot preveni accesarea nelegitimă a contului;
6. În cazul în care o persoană a fost victima unei infracțiuni, poate sesiza organele de urmărire penală prin plângere, sens în care aceasta trebuie să îndeplinească condițiile de fond și formă prevăzute de art. 289 din Codul de Procedură Penală, respectiv să conțină numele, prenumele, codul numeric personal, calitatea și domiciliul ori, pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, codul unic de înregistrare, codul de identificare fiscală, numărul de înmatriculare în registrul comerțului sau de înscriere în registrul persoanelor juridice și contul bancar, indicarea reprezentatului legal ori convențional, descrierea faptei ce formează obiectul plângerii, precum și indicarea făptuitorului și a mijloacelor de probă, dacă sunt cunoscute.
Citește și:
Înșelăciune cu carduri de transport la preț redus, la Arad! Caz similar, înregistrat și la Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii