Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:22 05 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inspectorii scolari au efectuat in primul semestru aproape 900 de controale

ro

16 Feb, 2005 00:00 845 Marime text

Selectia unitatilor scolare inspectate s-a facut pe baza unor criterii care tin de relevanta propriei strategii organizationale * Punctele slabe constatate sunt considerate remediabile, printr-o consiliere adecvata din partea ISJ si printr-o asumare constienta si responsabila din partea unitatilor scolare * Evaluarile derulate prin inspectiile conform RODIS au evidentiat identificarea unor trasaturi specifice ale culturii organizatiilor scolare

Inspectoratul Scolar Judetean a finalizat la inceputul acestei saptamani raportul de activitate pe semestrul I. Astfel, potrivit celor declarate de catre reprezentantii ISJ, prin inspectiile desfasurate in lunile anterioare s-a urmarit asigurarea calitatii, respectarea standardelor nationale, dar si evaluarea performantei didactice, atat la nivel institutional cat si procesual. Avand in vedere deosebirile tipologice intre inspectiile derulate (de specialitate, de perfectionare, tematice si conform RODIS), au declarat inspectorii, este dificil de apreciat ponderea pe care o reprezinta fiecare. Ca urmare, acestia considera ca repartitia a fost relativ echilibrata daca se ia in calcul complexitatea fiecarui tip. Asadar, pe parcursul primului semestru s-au desfasurat 110 inspectii de specialitate; 640 inspectii de perfectionare (170 efectuate de catre inspectori); 240 inspectii tematice; 5 inspectii conform RODIS (cumuland 108 cadre didactice inspectate si cate 9 aspecte conform RODIS ). "Concepute ca forme de evaluare externa, orientata in sens pozitiv, spre schimbare si nu spre masurare, inspectiile de tip RODIS au ocupat o pondere semnificativa in activitatea Inspectoratului Scolar Judetean Constanta" a precizat inspectorul general, Petrica Miu. Selectia unitatilor scolare inspectate s-a facut pe baza unor criterii care tin de relevanta propriei strategii organizationale a ISJ. Miu a mai declarat ca prin inspectiile amintite s-a urmarit evaluarea unor culturi organizationale structurate si dezvoltate diferit (nivel de studiu, organizare, mediu, asezare geografica). Conform raportului ISJ, in semestrul I au fost inspectate, conform RODIS, 5 unitati de invatamant: o scoala cu clasele I-VIII din mediul rural (Sc. "Ion Corvin"); doua scoli cu clasele I-VIII din mediu urban: (Scoala cu clasele I-VIII nr.1 Mangalia si Scoala cu clasele I-VIII nr.5 Medgidia); o unitate scolara conexa: Palatul Copiilor Constanta; o unitate de invatamant prescolar (Gradinita "Tom si Jerry" Constanta). "Punctele slabe constatate le consideram remediabile, printr-o consiliere adecvata din partea ISJ si printr-o asumare constienta si responsabila din partea unitatilor scolare, astfel incat sa nu induca blocaje de ordin managerial sau educational, cum ar fi scaderea numarului de copii, feed-back slab conturat; comunicarea deficitara intre compartimente, in plan administrativ (Palatul Copiilor), inexistenta unei corelatii intre Proiectul de dezvoltare institutionala, planurile manageriale si proiectarea activitatilor la nivelul catedrelor, monitorizarea si evaluarea secventiala a activitatii personalului, lipsa unei motivatii reale pentru formarea continua a cadrelor didactice. De asemenea, consideram important faptul ca evaluarile derulate prin inspectiile conform RODIS au evidentiat identificarea unor trasaturi specifice ale culturii organizatiilor scolare si ca urmare, acest fapt constituie o premisa pentru decizia strategica privind continuarea si/sau redirectionarea politicii educationale la nivel judetean.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii