Intalnirea cu ministrul Educatiei s-a transformat in "al XIV-lea congres"
Intalnirea cu ministrul Educatiei s-a transformat in "al XIV-lea congres"Liderul cadrelor didactice a tinut un discurs laudativ pentru Ecaterina Andronescu
Programul ministrului a inceput cu o intalnire cu reprezentantii institutiilor de invatamant preuniversitar si agentii economici, in aula Bibliotecii Judetene * Criteriile dupa care a fost elaborat noul proiect de lege vizeaza o serie de competente pentru realizarea unei dezvoltari reale a cunoasterii * La sfarsitul clasei a X-a, elevii trebuie sa poata opta intre doua rute educationale: liceal si profesional * In ultima perioada, acest sector nu se mai bucura de o mare atractie din partea elevilor, pentru ca invatamantul profesional nu a fost adaptat la nevoile pietei de munca * Toate nemultumirile personalului didactic au disparut ca prin minune * Directorii si cadrele didactice s-au avantat cu patos in discursuri cu iz comunist pentru a multumi ministerului de lucrurile bune pe care le-a realizat * Cei care s-au inscris la cuvant aveau pregatite discursurile de acasa
Ministrul Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu, a facut, la sfarsitul saptamanii trecute, o vizita de lucru in Constanta. Scopul vizitei este de a promova masurile care vor fi introduse din anul scolar 2003/2004 prin amendarea Legii invatamantului. Programul ministrului a inceput cu o intalnire cu reprezentantii institutiilor de invatamant preuniversitar si agentii economici, in aula Bibliotecii Judetene. Ministrul Educatiei a explicat celor prezenti in ce consta reforma invatamantului si motivele pentru care era necesara revizuirea legii educatiei. Criteriile dupa care a fost elaborat noul proiect de lege vizeaza o serie de competente pentru realizarea unei dezvoltari reale a cunoasterii. Prima componenta este cea digitala, care include programul de informatizare a liceelor si grupurilor scolare. In prima etapa a programului au fost investiti 60 de milioane de dolari, urmand ca in cea de-a doua sa fie trimise soft-urile. Ecaterina Andronescu a promis ca, dupa incheierea acestui program, se va incepe informatizarea ciclurilor preprimar, primar si gimnazial. De asemenea, se intentioneaza dezvoltarea comunicarii in scoli prin cresterea numarului de ore de limbi straine. Un ultim criteriu se refera la actiunile antreprenoriale, astfel incat sa fie cunoscut tipul de informatie promovat de fiecare unitate scolara. Ministrul Educatiei a prezentat, succint, care vor fi modificarile ce vor surveni incepand cu anul scolar viitor. Astfel, scolarizarea copiilor de la sase ani va oferi elevilor romani sanse egale pentru a intra in competitie cu cei din tarile Uniunii Europene. Pentru a veni in intampinarea noilor cerinte, curriculum-ul a fost adaptat tinandu-se cont de particularitatile de varsta si de tehnicile de predare. Invatamantul obligatoriu va fi de zece ani, si nu de opt ca pana cum, urmand ca, la sfarsitul clasei a X-a, elevii sa poata opta intre doua rute educationale: liceal si profesional. Programa claselor a XI-a si a XII-a se va adapta la necesitatile pietei fortei de munca. Dupa ce vor absolvi nivelul liceal, elevii vor primi certificate cu care se pot inscrie la examenul de bacalaureat, precum si portofolii de educatie permanenta. Cei care vor opta pentru invatamantul profesional isi vor continua studiile la scolile de arte si meserii. Ecaterina Andronescu a recunoscut ca, in ultima perioada, acest sector nu se mai bucura de o mare atractie din partea elevilor pentru ca invatamantul profesional nu a fost adaptat la nevoile pietei de munca. Scolile de meserii vor trebui sa fie extrem de flexibile si sa tina cont de realitatile economice. Elevii de la scolile de arte si meserii vor avea 18 ore de activitati scolare de implementare a cunostintelor teoretice, iar 12 ore vor fi de practica.Cu discursul la buzunar
Dupa ce ministrul Educatiei si Cercetarii a prezentat noua reforma, cei prezenti si-au exprimat opiniile. Daca pana acum, educatoarele erau speriate ca vor ramane pe drumuri, invatatoarele ca nu vor face fata, iar directorii de scoli ca nu vor avea suficient spatiu, toate aceste nemultumiri au disparut ca prin minune. Timp de aproape doua ore, directorii si cadrele didactice s-au avantat cu patos in discursuri cu iz comunist pentru a multumi ministerului de lucrurile bune pe care le-a realizat. Mai mult, o parte covarsitoare dintre cei care au luat cuvantul, dupa ce au "periat" cu spor pe ministru, au inceput sa-si prezinte realizarile. Discursurile erau pregatite din ajun, pentru a-l primi pe ministru cu toate laudele, in ciuda faptului ca, in urma cu catva timp, contesta orice modificare a legii. Toti cei prezenti au uitat ca vor tichete de masa, salarii mai mari si conditii mai bune, asa cum solicitau in urma cu doua saptamani in Piata Constitutiei. Surpriza cea mare a venit din partea liderului sindicatului cadrelor didactice din Constanta. Auditoriul se astepta ca liderul sa schimbe atmosfera care domnea in aula bibliotecii, dar acesta nu a facut decat sa se alature sirului de cuvantari cu caracter laudativ.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp