Investigate anul trecut de Consiliul Concurenței Asfalt Dobrogea și Autoprima Serv din Constanța s-au luptat pentru contractul de reabilitare străzi în orașul Murfatlar. Cui a dat dreptate CNSC?
Investigate anul trecut de Consiliul Concurenței: Asfalt Dobrogea și Autoprima Serv din Constanța s-au luptat
21 Feb, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
1220
Marime text
- CNSC a decis să admită contestația formulată de Asfalt Dobrogea SRL în contradictoriu cu Primăria Murfatlar, în calitate de autoritate contractantă, și anulează raportul procedurii nr. 401/11.01.2024, în partea privind oferta Autoprima Serv SRL și actele ulterioare, inclusiv adresele de comunicare a rezultatului procedurii
- Consiliul obligă autoritatea contractantă la reevaluarea acestei oferte și la emiterea unui nou raport al procedurii de atribuire, în termen de cel mult cincisprezece zile de la data primirii prezentei decizii, cu respectarea celor stabilite în considerentele prezentei, a documentației licitației și a legislației aplicabile achiziției publice
- Cererea de intervenție formulată de Autoprima Serv SRL a fost respinsă
- Prezenta decizie este obligatorie pentru părți
- Împotriva prezentei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr. 365/ C2 / 144 din 14.02.2024 la contestația nr. 123/18.01.2024, formulată de Asfalt Dobrogea SRL, reprezentată legal prin Pancencu Iurin–administrator, împotriva adresei nr.416/11.01.2024 de comunicare a rezultatului procedurii, emisă de către Primăria Murfatlar, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii simplificată, organizată în vederea încheierii contractului având ca obiect „Execuția lucrărilor pentru implementarea investiției publice: Reabilitare și modernizare străzi în orașul Murfatlar, județul Constanta -finanțat prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny”.
Firma contestatoare a solicitat:
1. Reanalizarea caracterului confidențial al documentelor aferente dosarului achiziției şi punerea, în integralitate, la dispoziția
reclamantei, în temeiul art. 19 alin. (1) din Legea 101/2016, a proceselor verbale intermediare şi finale de evaluare tehnică precum şi a
oricăror altor documente în raport cu care nu se justifică caracterul confidențial;
2. Anularea raportului procedurii nr. 401/11.01.2024, a comunicărilor privind rezultatul procedurii şi a tuturor actelor care au stat la baza emiterii deciziei de declarare drept admisibilă şi câștigătoare a ofertei Autoprima Serv SRL;
3. Obligarea autorității contractante la reevaluarea ofertei Autoprima Serv SRL cu consecința stabilirii caracterului neconform al
acesteia raportat la neîndeplinirea cerințelor caietului de sarcini.
La rândul său, Autoprima Serv SRL cu sediul social în Constanța, a formulat cererea de intervenție în interes propriu nr. 1101/29.01.2024,
înregistrată la Consiliu sub nr. 5703/30.01.2024, prin care a solicitat:
- respingerea contestației înaintate de către Asfalt Dobrogea SRL, ca nefondată și pe cale de consecință, menținerea valabilității
documentelor achiziției (raportul procedurii, comunicările privind rezultatul procedurii şi actele subsecvente sau justificative ), conform
cărora Autoprima Serv SRL a fost declarată câștigătoare în procedura în cauză;
- Respingerea cererii contestatoarei referitoare la reevaluarea ofertei Autoprima Serv SRL.
Contestația și cererea de intervenție vor fi soluționate împreună, având în vedere dispozițiile art. 66 alin. (1), art. 67 alin. (1), art. 123
alin. (1) C. Proc. Civ. și art. 17 din Legea nr. 101/2016.
În baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar, CNSC a decis să admită contestația formulată de Asfalt Dobrogea SRL în contradictoriu cu Primăria Murfatlar, în calitate de autoritate contractantă, și anulează raportul procedurii nr. 401/11.01.2024, în partea privind oferta Autoprima Serv SRL și actele ulterioare, inclusiv adresele de comunicare a rezultatului procedurii.
Consiliul obligă autoritatea contractantă la reevaluarea acestei oferte și la emiterea unui nou raport al procedurii de atribuire, în termen de cel mult cincisprezece zile de la data primirii prezentei decizii, cu respectarea celor stabilite în considerentele prezentei, a documentației licitației și a legislației aplicabile achiziției publice.
Potrivit art. 64 alin. (2) din Codul de procedură civilă, CNSC încuviințează în principiu cererea de intervenție formulată de Autoprima Serv SRL și
în temeiul art. 67 din același act normativ, o respinge.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.
Împotriva prezentei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la
cunoștință de către alte persoane vătămate, în temeiul art. 29 din Legea nr. 101/2016.
Asfalt Dobrogea SRL
Potrivit termene.ro, Asfalt Dobrogea a fost înființată în anul 2008 și are sediul social în Constanța, pe strada Interioară 4 nr. 8, ocupându-se de lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.
Firma are mai multe puncte de lucru în Mamaia Nord și localitatea Ovidiu.
Până în luna aprilie 2023, în companie se regăseau numele lui Grigore Comănescu (asociat cu 99%) și Iurin Pancencu (1%), ambii fiind și administratorii societății, dar, după decesul lui Grigore Comănescu, părțile sociale pe care le deținea în societate au fost preluate de soția sa, Vasilica Comănescu.
Acum, Asfalt Dobrogea este deținută de Vasilica Comănescu (99%) și Iurin Pancencu (1%), ultimul fiind și administratorul societății, alături de Adrian Șerban-Comănescu.
Vasilica Comănescu este asociată și în Comprest Util SRL, Somaco Construct SRL, Com Util SRL și Prefabricate Dobrogea SRL.
Iurin Pancencu este administrator și al Somaco Construct SRL, Com Util SRL, Comprest Util SRL și Prefabricate Dobrogea SRL, Ana Panasoc SRL și Pan Tour & Parking SRL.
Adrian Șerban-Comănescu este asociat în Luxury Anis SRL și Revers SRL și administrator al Somaco Construct SRL, Com Util SRL, Prefabricate Dobrogea SRL și Comprest Util SRL.
Îîn 2022, Asfalt Dobrogea SRL a declarat 172 de angajați, profit peste 6,46 de milioane de lei și cifra de afaceri a depășit 83,37 de milioane de lei.
Firma figurează cu 78 de achiziții directe (Comuna Limanu, UM 01853 Capu Midia, Orașul Eforie printre autoritățile contractante) și 79 de contracte publice (CNAIR SA, CN APM Constanța SA, Comuna Aliman, Comuna Corbu, Comuna Adamclisi, Horia, Ghindărești, precum și alte autorități contractante).
Despre Autoprima Serv SRL
Potrivit termene.ro, Autoprima Serv SRL a fost înființată în anul 1999.
Firma are un punct de lucru și în Ovidiu, județul Constanța.
Asociați cu părți egale și administratori sunt Adrian Balagiu și Iudit Balagiu.
Numele lui Adrian Balagiu figurează și în Road Mix Technology SRL București și Roadmax Construct SRL Constanța.
Autoprima Serv SRL figurează cu 101 achiziții directe (Orașul Techirghiol, Comuna Cobadin, Comuna Costinești printre autoritățile contractante) și 187 de contracte publice (Orașul Eforie, Municipiul Medgidia, Municipiul Tulcea printre autoritățile contractante).
În 2022, Autoprima Serv SRL a declarat 185 de angajați, profit peste 14,63 de milioane de lei și cifra de afaceri a depășit 147,64 de milioane de lei.
Vă reamintim, anul trecut, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile companiilor Asfalt Dobrogea SRL, Autoprima Serv SRL. Oyl Company Holding AG SRL, Saga Infrastructură SRL, Trecon Logistic SRL, Tredeco Holding SRL, Data Capture SRL, Geo Drumuri Banat SRL și CLR-Denis Montaj SRL.
Consiliul Concurenţei a declanşat două investigații privind posibile trucări ale licitațiilor organizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR SA), prin Direcțiile de Drumuri și Poduri (DRDP) Constanța, Brașov, București și Timișoara pentru atribuirea contractelor de lucrări de întreținere a rețelei de drumuri naționale și autostrăzi aflate în administrarea acestor direcții.
Potrivit Consiliului Concurenței, autoritatea de concurenţă avea indicii că firmele și-ar fi coordonat politicile comerciale astfel să își împartă lucrările în cadrul procedurilor de achiziție publică organizate de direcțiile regionale de drumuri și poduri.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
PRECIZĂRI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii