Investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei. Când va fi finalizat tunelul pietonal din Gara Constanța?
Investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei. Când va fi finalizat tunelul pietonal din Gara Constanța?
28 May, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
2971
Marime text
- În aprilie 2019, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA atribuia societăţii Wiebe România SRL contractul „Reparaţie capitală tunel pietonal km 224+883 din staţia CF Constanţa - proiectare şi execuţie“
- Era vorba despre o investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei, finanţată din fonduri de la bugetul de stat
- Lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%, informează CFR Infrastructură
- Termenul de finalizare al lucrării este semestrul al doilea din acest an
În aprilie 2019, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA atribuia societăţii Wiebe România SRL contractul „Reparaţie capitală tunel pietonal km 224+883 din staţia CF Constanţa - proiectare şi execuţie“.
Sucursala Regională CF Constanţa a demarat abia în octombrie 2019 programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) şi la liniile 1,2,3 şi 4 din Gara Constanţa.
Era vorba despre o investiţie în valoare de 10,4 milioane de lei, finanţată din fonduri de la bugetul de stat.
Lucrările aveau drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor şi crearea condiţiilor specifice de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi.
Lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%, informează CFR Infrastructură, pe pagina sa de Facebook.
"În staţia CF Constanţa, lucrările de reparaţii capitale la liniile de cale ferată şi la tunelul pietonal înregistrează un procent de execuţie de 60%, respectiv 70%. Constructorul a finalizat până în prezent lucrările de reparaţii capitale la două dintre cele patru linii, şi anume la linia 3 (654 m) şi la linia 4 (703 m), inclusiv drenul dintre linii, iar la tunelul pietonal s-au finalizat lucrările de etanşare prin injecţii intramurale la extrados şi tartarea fisurilor şi crăpăturilor prin injecţii cu răşini poliureatanice elastice, placarea pereţilor tunelului cu faianţă pe o înălţime de 2 m, zugrăvirea acestora şi a tavanului cu vopsea lavabilă, repararea rampelor scărilor de acces în tunel", precizează sursa citată.
Conform companiei, în prezent se execută lucrările de reparaţii capitale la linia 2 (665 m) şi linia 3 (703 m), iar în interiorul tunelului pietonal (...) de 460 mp se execută deja lucrările de montare a gresiei. De asemenea, constructorul a comandat, deja, şi cele trei platforme elevatoare care se vor monta la fiecare scară din capatul "y", rolul acestora fiind asigurarea accesului persoanele cu dizabilităţi, din tunel pe peroane.
Termenul de finalizare al lucrării este semestrul al doilea din acest an.
Ce lucrări au fost realizate?
Potrivit proiectului, lucrările de reparaţii capitale la tunel pietonal presupun etanşarea tunelului prin injecţii intramurale la extrados, tratarea fisurilor şi crăpăturilor prin injecţii cu răşini poliureatanice elastice, repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 şi 4-5), placarea pereţilor tunelului şi ai scărilor cu faianţă pe o înălţime de doi metri, zugrăvirea acestora şi a tavanului cu vopsea lavabilă, placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică, montarea benzilor de atenţionare la marginea treptelor, montarea de rigole pentru scurgerea apelor şi a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5) şi montarea de instalaţii electrice noi.Facilități pentru persoane cu dizabilități
Noile facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi cuprind o rampă de acces din tunel în clădirea de călători, platforme elevatoare la fiecare scară din capătul "y", pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane, pictograme şi marcaje de orientare şi informare, precum şi suprafeţe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor şi balustrade de separare a scărilor de peron.Lucrările de suprastructură vizează realizarea substraturilor de repartiţie şi armare a platformei căii, înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente, înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 metri, înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 metri, înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 metri, înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 metri şi racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60.
Wiebe Romania SRL, firma execută lucrările, în datele Registrului Comerţului
Înfiinţată în anul 2003, Wiebe Romania SRL are sediul social în Bucureşti. Capitalul social subscris, de 5.698.925 lei, integral vărsat, este compus din 30.805 părţi sociale. Wiebe Romania SRL este controlată de Wiebe Holding GMBH & CO KG, cu sediul în Germania, cu 0,0032% din capitalul social, SC Wiebe International GMBH, cu sediul în Germania, cu 99,9968% din capitalul social. Persoane împuternicite ale societăţii, care se ocupă de lucrări de construcţie a căilor ferate de suprafaţă şi subterane, sunt Marco Alpert şi Daniel Bârsan. În anul fiscal 2016, societatea cu 140 de salariaţi a raportat o cifră de afaceri de 33.067.999 de lei şi o pierdere de 711.553 de lei. Situaţia financiară pe anul 2017 arată astfel: 120 de salariaţi, cifră de afaceri de 17.483.962 de lei şi o pierdere de 7.439.457 de lei.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii