Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:55 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

ro

18 Apr, 2024 17:00 721 Marime text

 
  • Realizarea cheului în Portul Constanța-zona Midia va fi realizată de CN APM Constanța în Incinta Portului Midia Năvodari.
  • Raportul privind impactul asupra mediului a acestui proiect poate fi consultat la sediul APM Constanța din județul Constanța.
 
Agenția pentru Protecţia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul: „Realizare cheu în Portul Constanța-zona Midia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, orașul Năvodari, Incinta Port Midia Năvodari, titular CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
 
Tipul deciziei posibile luate de APM Constanța poate fi emiterea sau respingerea acordului de mediu. Raportul privind impactul asupra mediului  poate fi consultat la sediul APM Constanța din județul Constanța, municipiul Constanța, strada Unirii, nr. 23 și la sediul titularului  C.N. Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, din județul Constanța, comuna Crucea, strada Șoseaua Constanței, nr. 45, în zilele de luni-vineri, între orele 9.00 – 13.00.
 
Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului va avea loc în data de 16.05.2024 la sediul titularului din municipiul Constanța, Incintă Port Constanța, Gara Maritimă, începând cu orele 12.00.
 
Publicul interesat poate transmite în scris comentarii, opinii, observaţii privind documentul menţionat la sediul APM Constanța din județul Constanța, municipiul Constanța, str.Unirii, nr.23, până la data de 16.05.2024.
 
 

Lucrările vor asigura parametri de rezistență a structurilor de cheuri, drumuri, utilități

 
 
Lucrările propuse se află in județul Constanța, în incinta Portului Constanța - zona Midia, în partea de N-V a acestuia. Lucrările prevăzute prin proiectul vor asigura atât parametri de rezistență cât și stabilitate în timp a structurilor de cheuri, drumuri, utilități, cât și preluarea-operarea unor volume de trafic sporite de mărfuri diverse, prin acostarea navelor cu deplasamentele actuale, dar și de perspectiva, la cheurile verticale.
 
Pentru atingerea obiectivelor sunt prevăzute următoarele categorii principale de lucrări:

 
- Hidrotehnice, constând în lucrări de realizare a cheurilor și platformelor adiacente acestora;
- De drumuri, constând în realizarea de drumuri de incintă;
- Rețele de alimentare cu apă pentru deservirea navelor;
- ețele electrice pentru alimentarea cu energie electrică a navelor și utilajelor și instalațiilor portuare și asigurarea iluminatului public în incinta portuară;
- Rețele de canalizare menajerăși pluvială în port;
- Căi ferate.
 
 

Investiția va crește capacitatea transportului maritim de mărfuri

 

 
În portul Constanța - zona Midia sunt în prezent teritorii semiamenajate, realizate cu materiale nisipoase provenite din dragajele efectuate pentru realizarea cheurilor, bazinelor de manevră și a șenalelor de acces. În prezent în această zonă există un teritoriu portuar semiamenajat care nu poate fi exploatat din cauza lipsei fronturilor de acostare și operare a navelor.
 
Realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim de mărfuri și implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale. De asemenea, realizarea obiectivului de investiție va conduce la creșterea capacității de transport maritim pentru pasageri și mărfuri, implicit la creșterea volumului schimburilor comerciale, dar și la creșterea veniturilor companiei ce va opera investiția, din exploatarea și gestionarea infrastructurii nou-create și din închirierea terenurilor nou constituite.
 
Totodată, prin creșterea ponderii transportului maritim (nepoluant) în detrimentul altor tipuri de transport se vor reduce efectele negative asupra mediului, cu efect pozitiv inclusiv din perspectiva schimbărilor climatice. În același timp prin dezvoltarea infrastructurii portului și demararea unor lucrări de anvergură se vor crea noi locuri de muncă. Mai mult, impactul în economia națională și zonală a dezvoltării infrastructurii portuare conduce pe lăngă crearea unor locuri de muncă, utilizarea resurselor locale și oportunitatea deschiderii spre dezvoltarea de noi terminale de mărfuri, la creșterea economică și îmbunătățirea vizibilității portului Constanața – zona Midia la nivel internațional.
 
Obiectivul general al investiției „Realizare cheu în Portul Constanța – zona Midia” este dezvoltarea economică a zonei de dezvoltare sud-est prin realizarea unor investiții care vor conduce la:
- îmbunătățirea condițiilor de manevră și navigație în condiții de siguranță;
- creșterea eficienței operatorilor și crearea posibilității de dezvoltare a mediului de afaceri portuar
- întărirea poziției actuale a portului Midia în regiunea Mării Negre și sistemului european de transport
- crearea unui bazin nou portuar în portul Constanța – zona Midia, asigură și inclusiv crearea unor dane special destinate navelor tehnice utilizate în realizarea serviciilor portuare, dar si accesibilitatea zonelor deservite, impactând pozitiv dezvoltarea capacității portuare. Valoarea totală a investiției, fără TVA, este de 1.656.476.868,20 lei.
 
Pentru desfășurarea activităților comerciale specifice porturilor, se va amenaja o platformă cu suprafața de 356.285 mp în interiorului bazinului portuar din zona Midia și o platformă cu suprafața de 226.210 mp în zona lacului. Suprafața totală de teritoriu nou portuar exploatabil va fi de circa 582.495 mp.
 
Reamintim că în 2022 fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor” cod SMIS 153124, investiție finanțată prin Programul Infrastructura Mare 2014-2020 (+3). Valoarea investiției este de 82.947.750,24 lei (16,93 milioane euro), din care fonduri nerambursabile 59.544.166,16 lei, diferența fiind suportată de la bugetul de stat.
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Ce decizii au adoptat acționarii CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța?

Pentru atingerea capacitatii de trafic de 11,5 milioane tone pe an: Portul Medigida va fi modernizat și extins de CN ACN Constanța SA
 
Cumpărări directe Constanța CN APM SA. Lucrări de ignifugare a podului clădirii Gării Maritime (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii