ÎPS Teodosie, despre educația sexuală „Nu poți să-i dai copilului cuțitul să se joace, că se va răni!“
ÎPS Teodosie, despre educația sexuală: „Nu poți să-i dai copilului cuțitul să se joace, că se va răni!“- Biserica transmite într-un amplu punct de vedere că „este favorabilă oricărui tip de educație cu adevărat (nu imaginar), utilă și autentic formatoare pentru copii și tineri".
Potrivit BOR, introducerea orelor de educație sexuală este „obiectul unor mari presiuni ong-istice și partinice" care sufocă programa școlară deja aglomerată și ignoră voința părinților.
Patriarhia argumentează că în școală sunt materii al căror conținut este „perfect adecvat predării noțiunilor necesare elevilor pe teme legate de sexualitate".
ÎPS Teodosie, declarații pe tema introducerii educației sexuale în școli:
„Acum nu mai sunt criterii după vârstă.
Minorii care totdeauna au fost tutelați de părinți sau de tutorii lor care n-aveau părinți, acum se ridică această tutelă și acest drept al părinților.
Elevii minori au drepturi majori. Este o anomalie. Nu poți să-I dai copilului cuțitul să se joace că el se va răni.
Și de la aceste lucruri pe care nu le înțeleg și care pot fi folosite instinctual și părinții până acum i-au păzit pe copii să nu își dezvolte niște instincte, fiind minori, care ar putea să le aducă mari prejudicii morale și structurale.
Sigur, elevii sunt lăsați fără o tutelă, ceea ce este imposibil de acceptat.
De aceea, eu aș invita pe toți oamenii care simt o datorie să contribuie la binele societății, să își spună cuvântul și statul să-I asculte, pentru că sunt specialiști. Se vorbește că trebuie să ne ghidăm după profesioniști”, a declarat ÎPS Teodosie.
Biserica subliniază că planurile-cadru și programele școlare sunt elaborate de către Ministerul Educației, nu prin lege adoptată de Parlamentul României, iar responsabilitățile educaționale nu pot fi atribuite decât personalului didactic, certificat în acest sens.
„Considerăm că încadrarea în mod obligatoriu a elevilor în programe de educație sexuală reprezintă un atentat asupra inocenței copiilor, împiedicând dezvoltarea lor firească și marcându-i pe aceștia pentru întreaga viață.
În acest sens, mai multe studii realizate în diferite țări au demonstrat că o astfel de abordare a educației copiilor a avut ca urmare începerea vieții sexuale mai devreme, cu implicațiile de rigoare, fără vreo îmbunătățire în plan social.
În unele state ale Uniunii Europene, educația sexuală este organizată în cadrul altor discipline școlare (Austria, Grecia, Irlanda, Letonia, Portugalia, Slovacia, Spania), iar în altele, ca disciplină distinctă, neavând caracter obligatoriu (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Finlanda, Italia, Lituania, Polonia).Considerăm că pregătirea pentru viaţa intimă şi de familie trebuie să fie lăsată în primul rând în sarcina familiei care poate aprecia corect şi obiectiv stadiul de dezvoltare psiho-fizic, intelectual şi emoţional al copilului”, adaugă BOR.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp