ISJ adopta principiul egalitatii de sanse in educatie
ISJ adopta principiul egalitatii de sanse in educatie
20 Jan, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
1171
Marime text
Program de alfabetizare in mediul rural
Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean au decis ca incepand cu acest an scolar sa puna in aplicare programul national "Sansa a doua pentru invatamantul primar" in mai multe localitati din Constanta. Acestea sunt Dobromir, Medgidia, Cuza Voda, Negru-Voda si Harsova. Prin aplicarea programului mentionat, conducerea ISJ doreste sa adopte principiul egalitatii de sanse in educatie, indiferent de caracteristicile individuale: deficiente fizice sau mintale, stare socio-economica sau culturala, limba materna, origine etnica, origine geografica. Inspectorii scolari considera ca educatia este un instrument cheie pentru prevenirea excluziunii sociale a grupurilor dezavantajate, in special a rromilor. Acest sistem poate fi atins numai prin incluziunea sociala completa a tuturor categoriilor de copii si tineri din sistemul de invatamant obligatoriu. Se pare ca cele mai importante domenii de interes legate de inscrierea in sistemul de invatamant si rata abandonului scolar apar in randul populatiei rrome: frecventarea sistemului de invatamant prescolar este redusa, unii copii nu au fost niciodata inscrisi in sistemul de invatamant primar, ratele de abandon scolar in timpul invatamantului obligatoriu este mare, iar rezultatele in domeniul alfabetizarii sunt scazute. Asigurarea sanselor egale tuturor cetatenilor de a beneficia de dezvoltarea personala si profesionala, conform aspiratiilor, talentelor si performantelor nu poate ramane fara solutie pentru toti cei care au dreptul garantat de a participa la programele educationale oferite prin sistemul de invatamant ca prima sansa sau pentru aceia care, din motive diferite, economice, sociale, comportamentale, nu au beneficiat de aceasta prima sansa. Pana in anul 1990, in tara noastra nu s-a vorbit despre abandon scolar sau nescolarizare, sistemul neacceptand esecul scolar ca o realitate. Din pacate, aceasta problema nu a constituit o prioritate a primilor ani dupa 1990, eforturile fiind concentrate in mod deosebit pe schimbari ale manualelor scolare si de tip curricular, insa, intre timp, situatia s-a schimbat. In prezent, mai-marii sistemului educational au decis ca a venit vremea schimbarii si sa acorde tuturor doritorilor o a doua sansa.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii