KMG International, peste 6 milioane de dolari pentru automatizarea sistemelor de livrare a carburanţilor din România
KMG International, peste 6 milioane de dolari pentru automatizarea sistemelor de livrare a carburanţilor din România
21 Nov, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2681
Marime text
Grupul KMG International va aloca până în 2018 peste 6 milioane de dolari pentru modernizarea şi automatizarea sistemelor de încărcare-descărcare a carburanţilor din depozitele deţinute pe plan intern, dar şi a terminalelor din cadrul rafinăriei Petromidia Năvodari, cea mai mare unitate de profil din România şi una dintre cele mai moderne din regiunea Mării Negre.
„Proiectul face parte din planul măsurilor adoptate de Grup pentru consolidarea şi îmbunătăţirea activităţilor de supply-chain din România şi se înscrie în amplul program iniţiat în 2013 - «Change for good», care vizează eficientizarea şi optimizarea întregului flux de operaţiuni specifice activităţilor de rafinare - petrochimie, trading - supply chain, retail - marketing, upstream - servicii industriale. Realizarea acestuia va asigura o scădere cu 30% a timpilor de încărcare-descărcare a carburanţilor, automatizarea procesului de verificare şi emitere a documentelor aferente, precum şi reducerea pierderilor, trasabilitatea produselor şi gestiunea în timp real a stocurilor“, a subliniat Zhanat Tussupbekov, directorul general al KMG International.
Recent, Grupul a finalizat cu succes implementarea proiectului-pilot în cadrul depozitului de carburanţi Mogoşoaia, operat de Rompetrol Downstream, divizia de retail a KMG International în România. Iniţiat în 2014, acesta asigură transparenţa procesului de transfer al carburanţilor din rezervoarele depozitului în autocisternele partenerilor, o automatizare a colectării şi generării datelor/documentelor aferente livrărilor, dar şi o optimizare a timpilor şi programului de încărcare.
De asemenea, proiectul permite o reducere semnificativă a pierderilor tehnologice, acces securizat prin identificarea automată a autocisternei şi a şoferului, contribuind şi la asigurarea transportului în siguranţă al produselor petroliere pe drumurile naţionale. În cadrul acestuia, Grupul îşi va moderniza sistemele de raportare şi control al încărcării/descărcării carburanţilor, al transferului şi al trasabilităţii acestora pe ruta rafinărie - logistica primară (tren, vapoare) - depozite - logistica secundară (autocisterne).
Programul va viza atât cele şase depozite de carburanţi (Arad, Craiova, Mogoşoaia, Şimleul Silvaniei, Vatra Dornei şi Zărneşti), cât şi cinci terminale din cadrul rafinăriei Petromidia Năvodari, inclusiv terminalele operate de companie în portul Midia - terminalul de gaz petrolier lichefiat, Dana 4 şi Dana 9.
Proiectul este realizat în parteneriat cu „Implico“, o companie internaţională de consultanţă şi dezvoltare software, cu sediul în Germania şi birouri în Malaezia, SUA şi România.
„Acest proiect reprezintă o provocare, deoarece intenţionăm să oferim un sistem în totalitate automatizat de gestionare a livrărilor. Am creat o integrare perfectă începând cu terminalul şi echipamentele de câmp din rafinărie, până la sistemul integrat de management (ERP) al Rompetrol şi suntem siguri că optimizarea proceselor şi a mecanismelor de control implementate susţin întru totul obiectivele diviziei de retail a KMG International - compania Rompetrol Downstream“, a menţionat, la rândul său, Michael Martens, Managing Partner „Implico“.
Reţeaua de distribuţie a carburanţilor Rompetrol în România este formată din peste 740 de puncte de alimentare (staţii Rompetrol, Partener Rompetrol, Rompetrol Expres, baze interne de 9 şi 20 mc), 230 de staţii distribuţie GPL auto, 9.000 de puncte de distribuţie butelii, trei staţii de îmbuteliere GPL la Constanţa, Arad şi Bacău, dar şi opt depozite (Arad, Craiova, Mogoşoaia, Şimleul Silvaniei, Vatra Dornei, Zărneşti, Oneşti şi unul în incinta rafinăriei Petromidia).
În primele nouă luni ale acestui an, vânzările realizate pe plan intern de subsidiarele Grupului (Rompetrol Rafinare, Rompetrol Downstream şi Rompetrol Gas) au atins un volum de circa 1,76 milioane de tone de produse finite, în creştere cu 3% faţă de nivelul consemnat în perioada similară din 2014.
„Proiectul face parte din planul măsurilor adoptate de Grup pentru consolidarea şi îmbunătăţirea activităţilor de supply-chain din România şi se înscrie în amplul program iniţiat în 2013 - «Change for good», care vizează eficientizarea şi optimizarea întregului flux de operaţiuni specifice activităţilor de rafinare - petrochimie, trading - supply chain, retail - marketing, upstream - servicii industriale. Realizarea acestuia va asigura o scădere cu 30% a timpilor de încărcare-descărcare a carburanţilor, automatizarea procesului de verificare şi emitere a documentelor aferente, precum şi reducerea pierderilor, trasabilitatea produselor şi gestiunea în timp real a stocurilor“, a subliniat Zhanat Tussupbekov, directorul general al KMG International.
Recent, Grupul a finalizat cu succes implementarea proiectului-pilot în cadrul depozitului de carburanţi Mogoşoaia, operat de Rompetrol Downstream, divizia de retail a KMG International în România. Iniţiat în 2014, acesta asigură transparenţa procesului de transfer al carburanţilor din rezervoarele depozitului în autocisternele partenerilor, o automatizare a colectării şi generării datelor/documentelor aferente livrărilor, dar şi o optimizare a timpilor şi programului de încărcare.
De asemenea, proiectul permite o reducere semnificativă a pierderilor tehnologice, acces securizat prin identificarea automată a autocisternei şi a şoferului, contribuind şi la asigurarea transportului în siguranţă al produselor petroliere pe drumurile naţionale. În cadrul acestuia, Grupul îşi va moderniza sistemele de raportare şi control al încărcării/descărcării carburanţilor, al transferului şi al trasabilităţii acestora pe ruta rafinărie - logistica primară (tren, vapoare) - depozite - logistica secundară (autocisterne).
Programul va viza atât cele şase depozite de carburanţi (Arad, Craiova, Mogoşoaia, Şimleul Silvaniei, Vatra Dornei şi Zărneşti), cât şi cinci terminale din cadrul rafinăriei Petromidia Năvodari, inclusiv terminalele operate de companie în portul Midia - terminalul de gaz petrolier lichefiat, Dana 4 şi Dana 9.
Proiectul este realizat în parteneriat cu „Implico“, o companie internaţională de consultanţă şi dezvoltare software, cu sediul în Germania şi birouri în Malaezia, SUA şi România.
„Acest proiect reprezintă o provocare, deoarece intenţionăm să oferim un sistem în totalitate automatizat de gestionare a livrărilor. Am creat o integrare perfectă începând cu terminalul şi echipamentele de câmp din rafinărie, până la sistemul integrat de management (ERP) al Rompetrol şi suntem siguri că optimizarea proceselor şi a mecanismelor de control implementate susţin întru totul obiectivele diviziei de retail a KMG International - compania Rompetrol Downstream“, a menţionat, la rândul său, Michael Martens, Managing Partner „Implico“.
Reţeaua de distribuţie a carburanţilor Rompetrol în România este formată din peste 740 de puncte de alimentare (staţii Rompetrol, Partener Rompetrol, Rompetrol Expres, baze interne de 9 şi 20 mc), 230 de staţii distribuţie GPL auto, 9.000 de puncte de distribuţie butelii, trei staţii de îmbuteliere GPL la Constanţa, Arad şi Bacău, dar şi opt depozite (Arad, Craiova, Mogoşoaia, Şimleul Silvaniei, Vatra Dornei, Zărneşti, Oneşti şi unul în incinta rafinăriei Petromidia).
În primele nouă luni ale acestui an, vânzările realizate pe plan intern de subsidiarele Grupului (Rompetrol Rafinare, Rompetrol Downstream şi Rompetrol Gas) au atins un volum de circa 1,76 milioane de tone de produse finite, în creştere cu 3% faţă de nivelul consemnat în perioada similară din 2014.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii