Licitația pentru finanţarea proiectului infrastructurii de apă şi apă uzată din din judeţul Tulcea în perioada 2021-2027, atacată la CNSC. Ce decizii au fost dictate? (DOCUMENT)
Licitația pentru finanţarea proiectului infrastructurii de apă şi apă uzată din din judeţul Tulcea în perioada
14 Jan, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
289
Marime text
- Consiliul a admis, în parte contestația formulată de INTERACTIV DESIGN SRL, în contradictoriu cu AQUASERV SA, în calitate de entitate contractantă și obligă entitatea contractantă ca, în termen de 15 zile de la primirea deciziei Consiliului, cu respectarea prevederilor legale și a celor evocate în motivare, să modifice documentația de atribuire prin eliminarea solicitării certificării liderului de echipă ca expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene cod COR 242213 sau echivalent și să stabilească o nouă dată limită de depunere a ofertelor, astfel încât să fie asigurată o perioadă de timp suficientă pentru elaborarea și prezentarea unor oferte care să respecte prevederile documentației de atribuire, astfel cum sunt modificate prin prezenta decizie
- În altă ordine de idei, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a mai obligat entitatea contractantă la plata sumei de 800 lei,reprezentând cheltuieli de soluționare.
- Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.
- Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate, în temeiul art. 29 din Legea nr. 101/2016
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr. 10/C11/4249 din 03.01.2025 la contestația nr. 2142/05.12.2024, formulată de INTERACTIV DESIGN SRL, cu sediul social în municipiul București, împotriva documentației de atribuire elaborată în cadrul licitației deschise organizată de AQUASERV SA, cu sediul în municipiul Tulcea, în calitate de entitate contractantă, în vederea atribuirii contractului de achiziție publică de servicii având ca obiect «Asistenţă tehnică pentru pregătirea aplicaţiei de finanţare şi a documentaţiilor de atribuire pentru „Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată din Judeţul Tulcea în perioada 2021-2027”», anunț de participare nr. CN1075667/ 25.11.2024.
Prin intermediul contestației s-a solicitat: anularea în parte a documentaţiei de atribuire, cu consecinţa obligării autorităţii contractante la eliminarea cerinţelor restrictive privind experienţa similară prin care s-a impus prezentarea unei experienţe similare identice cu obiectul achiziţiei; obligarea autorităţii contractante la eliminarea cerinţei prin care se impune exclusiv prezentarea unor contracte "în domeniul infrastructurii de mediu" şi înlocuirea acesteia cu solicitarea experienţei similare care să se raporteze la "domeniul infrastructurii de mediu sau domeniul lucrărilor edilitare"; eliminarea cerinţei prin care se impune ca experienţa similară să fie dovedită "la nivelul a minimum un contract-maximum două contracte" și obligarea autorităţii contractante la înlocuirea acesteia cu o cerinţă prin care să se stabilească că experienţa similară va putea fi demonstrată la nivelul a mai multor contracte.
Totodată, compania contestatoare a mai solicitat eliminarea cerinţelor restrictive referitoare la experții principali solicitați și obligarea autorității contractante la publicarea unui anunţ de tip erată prin care să aducă la cunoştinţa operatorilor economici modificările respective.
În subsidiar, în situaţia în care nu poate fi dispusă remedierea documentației s-a cerut anularea procedurii și acces la dosarul achiziţiei, dar și obligarea entității contractante la plata cheltuielilor de judecată ocazionate de soluționarea contestației.
Cererea de suspendare a procedurii de atribuire a fost admisă de Consiliu, prin Încheierea nr. 4013/C11/4249 din data de 12.12.2024.
În baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar, CNSC a admis, în parte contestația formulată de INTERACTIV DESIGN SRL, în contradictoriu cu AQUASERV SA, în calitate de entitate contractantă și obligă entitatea contractantă ca, în termen de 15 zile de la primirea deciziei Consiliului, cu respectarea prevederilor legale și a celor evocate în motivare, să modifice documentația de atribuire prin eliminarea solicitării certificării liderului de echipă ca expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene cod COR 242213 sau echivalent și să stabilească o nouă dată limită de depunere a ofertelor, astfel încât să fie asigurată o perioadă de timp suficientă pentru elaborarea și prezentarea unor oferte care să respecte prevederile documentației de atribuire, astfel cum sunt modificate prin prezenta decizie.
Totodată, Consiliul a decis să respingă, ca nefondate, celelalte capete de cerere.
În altă ordine de idei, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a mai obligat entitatea contractantă la plata sumei de 800 lei,
reprezentând cheltuieli de soluționare.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.
Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate, în temeiul art. 29 din Legea nr. 101/2016.
Despre Interactive Design SRL
Potrivit termene.ro, Interactive Design SRL a fost înființată în 2006, are sediul social în București, Sector 2, strada Mihai Eminescu, nr. 171 și se ocupă de activități de inginerie și consultanță tehnică legate de acestea.
Asociați cu părți egale sunt Lavinia Florentina Cozma și Andrei Costin Tudor, ultimul fiind și administratorul societății.
Interactive Desgin SRL figurează cu 55 de achiziții directe (Inspectoratul de Poliție al Județului Tulcea, Comuna Ceptura, Orașul Sinaia, printre autoritățile contractante) și cinci contracte publice (Comuna Somova, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Brașov, Compania Națională de Investiții SA printre autoritățile contractante).
În 2023, societatea a declarat 3 angajați, profit peste 1.202.522 de milioane de lei și cifra de afaceri 2.331.652 milioane de lei.
Despre SC Aquaserv SA
Aquaserv SA Tulcea s-a înființat în 2004 și este regia de apă a județului Tulcea, echivalentul RAJA SA Constanța, activitate în captarea, tratarea și distribuția apei.
Aquaserv SA are 43 de sedii secundare/puncte de lucru în Chilia Veche - Stația de tratare, Măcin - Stație de pompare ape uzate și apă brută, Bazin rezerve, Uzina de apă tratată, Centrala termică nr. 3, Isaccea - Stație de epurare, Sulina- Uzina de apă, Crișan - Uzina de apă, Maliuc, Gorgova, Partizani, Grindu - Stații tratare apă, Mahmudia - Uzina de apă, Stație de tratare ape uzate, Maliuc - Centru operațional etc. și în Tulcea - Stație de Epurare și alte puncte de lucru.
Acționar majoritar este Municipiul Tulcea, cu 73,41% din capitalul social, Județul Tulcea, cu 10% din capitalul social, Orașul Măcin, cu 8,77% din capitalul social, Orașul Isaccea, cu 4,18% din capitalul social, Orașul Sulina, cu 3,64 % din capitalul social.
Administratorii companiei sunt: Antonescu Alina, Bibu Nicolae-Florin, Furdui C. Lucian, Ion Alexandru-Iulian, Mirica Ionica, Pascale Rodica, Vâlcu Stoian, Zamfir Ionel.
În anul 2023, compania a avut o cifră de afaceri de 41.127.620 lei, 346 salariați și un profit de 157.189 lei.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Licitații Tulcea Pasirom Interactiv SRL și Interactive Design SRL vor extinde, cu 1,57 milioane de euro sistemul de canalizare din comuna Somova (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii