Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:03 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Licitații pentru modernizarea infrastructurii ferooviare din Portul Constanța.Vor fi investiții de 4,5 miliarde de lei (GALERIE FOTO)

ro

17 Mar, 2023 13:45 1337 Marime text
Foto:  CFR Infrastructura Constanta - Stația Valu lui Traian, înainte de modernizare (2023)Vineri, 17 martie 2023, a fost transmisă în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentația de atribuire pentru „MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANȚA - ETAPA I, VALU LUI TRAIAN”, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție.

Potrivit CFR Infrastructură, pentru realizarea proiectului „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Stația Valu lui Traian”, parte a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța şi a legăturilor de acces către Port, sunt prevăzute următoarele lucrări:
▻ realizarea Grupei de Așteptare din Stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
▻ electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
▻ modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
▻ menținerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
▻ realizarea unei centralizări electronice în Stația Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor și Post local, deservit de IDM Exterior;
▻ includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalații din Stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecție a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);
▻ proiectarea și execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Așteptare;
▻ trecerea la nivel, aflată între Grupa Stației și Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotată cu instalație SAT;
▻ integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Stație și Grupa de Așteptare Valu Traian;
▻ reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Așteptare;
▻ postul local (PL) din stația Valu lui Traian va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalațiilor de semnalizare și electrificare și deservit de IDM exterior;
▻ lucrări de telecomunicații între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea stației și cel deservit de IDM Exterior.


Valoarea totală estimată a achiziției publice (proiectare și execuție lucrări) este de 402.343.706,36 lei, fără TVA

Sursa de finanțare o reprezintă Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport și Bugetul de Stat.

Având în vedere valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA (257 km), complexitatea lucrărilor, dar și pentru crearea unui cadru de participare a cât mai multor operatori economici, la achiziția publică, a fost adoptată soluția împărțirii programului de modernizare în 3 etape.

Lungimea totală a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţii MODERNIZAREA PORTULUI CONSTANȚA (3 ETAPE) este de 4,5 MILIARDE LEI lei, fără TVA.

„Menționăm faptul că, Portul Constanța este principalul PORT al României și totodată NOD de ACCES MARITIM al Coridorului Rin - Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar național și de rețeaua centrală TEN-T, iar obiectivul general al programului de modernizare este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a conexiunii în rețeaua de căi ferate europene“ - au mai precizat reprezentanții CFR Infrastructură.


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii