Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:04 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Va fi închisă opt ore pe zi Linia de cale ferată Constanţa - Mangalia intră în reabilitare

ro

19 May, 2015 00:00 3905 Marime text

CNCF „CFR“ SA a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul de prezentare al proiectului „Apărări şi consolidări terasamente între km 239+200 - km 241+400, linia CF Constanţa - Mangalia“.

 
„Pe linia de cale ferată Constanţa - Mangalia, între staţiile Eforie Nord - Eforie Sud, porţiunea cuprinsă între km 239+200 - 241+400 reprezintă o zonă periculoasă în circulaţia feroviară, zonă care generează închideri de linii, restricţii de viteză, lucrări permanente şi, implicit, cheltuieli suplimentare în exploatarea feroviară. Aceste probleme sunt produse de apele lacului Techirghiol - al cărui nivel a crescut în ultimii ani - care au provocat eroziunea terasamentului căii ferate. De asemenea, în timpul vânturilor puternice, valurile lacului au erodat terasamentul şi au dislocat prisma de piatră spartă. În zona km 239+200 - 241+400, linia de cale ferată se desfăşoară pe malul lacului Techirghiol, având pe partea dreaptă şi pe partea stângă drumul naţional 39. Distanţa dintre axul liniei şi lac variază de la cinci metri la şase metri. Pe zona cuprinsă între calea ferată şi DN 39 băltesc apele provenite din precipitaţii, ceea ce a condus la apariţia unei vegetaţii de baltă. Pentru ca circulaţia feroviară să se deruleze în condiţii de siguranţă, personalul feroviar de întreţinere a introdus restricţii de circulaţie, iar ca măsură provizorie de protecţie a terasamentului, au fost descărcate în lungul liniei traverse de beton armat cu rol de anrocament. Ca urmare, pentru derularea circulaţiei feroviare în condiţii optime, sunt necesare lucrări de apărare şi consolidare a terasamentului căii ferate“, se precizează în memoriul depus.

Ce lucrări vor fi executate

Lucrările vor fi desfăşurate între staţiile Eforie Nord şi Eforie Sud, pe o porţiune cuprinsă între km 239+200 - 241+400, în apropierea lacului Techirghiol. Terenul este situat în intravilanul oraşului Eforie şi este deţinut de CNCF „CFR“ SA, suprafaţa fiind de 3.000 mp. Pentru apărări şi consolidări terasament între km 239+200 - km 240+950, au fost prevăzute lucrări de infrastructură. Acestea constau în detensionarea şinelor sudate lungi şi crearea rosturilor de dilataţie. Lucrările se vor executa cu închideri zilnice de circulaţie timp de opt ore. De asemenea, vor fi executate lucrări de demontare a suprastructurii căii, refacerea platformei căii şi remontarea suprastructurii căii. Acestea vor fi executate prin demontarea suprastructurii de linie a căii ferate pe lungimea a patru panouri de linie de cale ferată a câte 15 metri fiecare, refacerea platformei căii pe lungimea primelor trei panouri de câte 15 metri şi montarea suprastructurii pe acelaşi amplasament. Aceste operaţii se vor repeta zilnic, până la acoperirea întregii zone. Pentru a asigura colectarea apelor provenite din precipitaţii de pe zona cuprinsă între calea ferată şi DN 39, pe partea stângă a liniei de cale ferată, la baza rambleului, s-a proiectat un şanţ monolit. Apele colectate vor fi dirijate spre podeţul de la km 240+030.80. Lucrările de apărare a terasamentului de cale ferată vor asigura protecţia contra valurilor, până la +2,2 metri. În ceea ce priveşte lucrările de protecţie a terasamentului liniei spre apele lacului Techirghiol, acestea se vor executa între km 239+650 - km 240+150, pe 150 de metri lungime, şi între km 240+500 - km 241+250, pe 750 de metri lungime. Digul longitudinal va avea la bază un şir de module de 2,50 metri şi 2,50 metri lăţime, cu grosime de 60 cm, realizate din trei rânduri de traverse de beton. Nu în ultimul rând, vor fi reabilitate şi podeţele de cale ferată de la km 239+740,70, km 240+030 şi km 240+528,80.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii