Linica Stan, consilier local de la Mangalia, găsită din nou incompatibilă de ANI! Primarul din Turda, conflict de interese administrativ
Linica Stan, consilier local de la Mangalia, găsită din nou incompatibilă de ANI! Primarul din Turda, conflictAgenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate sau conflictul de interese de natură administrativă, în cazul a 4 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010, după cum urmează:
MATEI CRISTIAN OCTAVIAN, Primar al Mun. Turda, Jud. Cluj |
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de primar (2020 – 2024), a semnat la data de 17 februarie 2022 un contract de asistență juridică, încheiat între Primăria Municipiul Turda și o societate civilă de avocați cu care persoana evaluată, în calitate de persoană fizică, a încheiat anterior un contract de asistență juridică.
Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 228, alin. (1), lit. b) din O.U.G. nr. 57/2019, coroborat cu prevederile art. 70 și art. 71 din Legea nr. 161/2003. |
STAN LINICA, Consilier local în cadrul C.L. al Mun. Mangalia |
INCOMPATIBILITATE Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 27 iunie 2021, întrucât, exercită simultan cu funcția de membru în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Mangalia și o funcție de conducere în cadrul unui partid politic.
Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 187, alin. (1) și alin. (13) și art. 178, alin. (1), lit. f) din Legea nr. 95/2006.
De asemenea, menționăm faptul că la data de 13 aprilie 2023, Agenția Națională de Integritate a constatat și conflictul de interese administrativ în cazul lui STAN LINICA, întrucât, În calitate de consilier local a participat la deliberarea și adoptarea unor Hotărâri ale C.L. prin care au fost alocate sume de bani din bugetul local către o asociaţie de utilitate publică. Printre membrii fondatori ai acestei Asociații se află și o organizație al cărei președinte este persoana evaluată, precum și o societate la care soțul și fiul acesteia, dețin calitatea de unic asociat și administrator. Prin adoptarea acestor Hotărâri ale C.L. s-a creat un avantaj patrimonial pentru aceste două entități.
Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 70 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 228, alin.(1), lit. a), b) și f) din O.U.G. nr. 57/2019. |
BALAJ TOADER, Consilier local în cadrul C.L. al Com. Racșa, Jud. Satu Mare
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la adoptarea unor Hotărâri ale C.L. Racșa privind aprobarea unor protocoale de colaborare între comuna Racșa și o Asociație în cadrul căreia fiul acestuia deține calitatea de membru, în vederea organizării unor evenimente.
Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 din Legea 161/2003 și prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019. |
SCURTU ION, Consilier local în cadrul C.L. al Com. Puiești, Jud. Vaslui |
INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 01 ianuarie 2021 – 01 februarie 2023, întrucât, a exercitat simultan cu funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul de specialitate al primarului com. Puiești, jud.Vaslui.
Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 88, alin. (1) lit. c) din Legea nr. 161/2003 coroborat cu prevederile art. 227 din O.U.G. nr. 57/2019. |
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
- 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”.
- 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitatea, integritatea, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public.”
- 88, alin. (1) lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de consilier local (…) este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcții sau calități: calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv (…)”
- 227 din O.U.G. nr. 57/2019, potrivit căruia „Regimul incompatibilităţilor aplicabil funcţiei de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean, consilier local şi consilier judeţean, după caz, este cel prevăzut în cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare”;
- 228, alin. (1), lit. a) și b) din O.U.G. nr. 57/2019, potrivit căruia „Alesul local aflat în conflict de interese în condiţiile prevăzute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare, are obligaţia să se abţină de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la încheierea sau participarea la încheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru: a) soț, soție sau rude ori afini până la gradul al II-lea inclusiv; b) orice persoană fizică sau juridică faţă de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligaţii; (…)”;
- 178, alin. (1), lit. f) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „Funcţia de manager persoană fizică este incompatibilă cu: f) exercitarea funcţiei de membru în organele de conducere, administrare şi control ale unui partid politic, atât la nivel naţional, cât şi la nivel local;
- 187, alin. (1) și alin. (13) din Legea nr. 95/2006, potrivit căruia „(1) În cadrul spitalului public funcţionează un consiliu de administraţie format din 5-8 membri, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare şi funcţionare a spitalului. (13) Dispoziţiile art. 178 alin. (1) lit. f) referitoare la incompatibilităţi, ale art. 178 alin. (2) referitoare la conflictul de interese şi ale art. 178 alin. (5) se aplică în mod corespunzător şi membrilor consiliului de administraţie. Nerespectarea obligaţiei de înlăturare a motivelor de incompatibilitate sau de conflict de interese apărute ca urmare a numirii în consiliul de administraţie are ca efect încetarea de drept a actului administrativ de numire în funcţie a respectivului membru al consiliului de administraţie.;
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat (…) încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective (…)”.
„Persoana (…) față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică (…) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.
Consilierul local Linica Stan de la Mangalia, pierde procesul cu Agenția Națională de Integritate. Decizia nu este definitivă
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Ti-a placut articolul?