LIVE TEXT Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţa în municipiul Constanţa, în prima consultare publică (GALERIE FOTO+VIDEO+DOCUMENT)
LIVE TEXT: Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de![](/static/www_v2/img/logo.jpg)
![](images/stories/2025/02/12/DANIELA/dezbatere/img-20250212-wa0073.jpg)
![](https://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2025/02/12/DANIELA/dezbatere/img-20250212-wa0073.jpg)
Consultarea publică are loc de la ora 15:00, la Sala Remus Opreanu.
Sunt prezenți la consultarea publică membri Corina Martin de la RESTO, Nicu Lascu de la „Scoica“, viceprimarul Costin Răsăuțeanu, consilieri locali de la PSD și USR, cei care fac parte din Asociațiile Patronale, Bogdan Munteanu de la Poliția Locala, Ligia Petrache, director agenți economici, și personal din cadrul serviciului activități economice din cadrul Primăriei și Claudia Pascale, consilier juridic, Ruxandra Serescu de la CCINA.
La prezidiu se află Claudia Pascale, Ligia Petrache, Bogdan Munteanu și viceprimarul Costin Răsăuțeanu.
„Vreau să clarific puțin situația. Aceasta este prima dintr-un șir de trei întâlniri cu agenții economici și organizațiile patronale pentru că ne dorim să avem un Regulament bun. Ne vom nota propunerile dumneavoastră iar Regulamentul draft aflat acum pe site va suferi modificări/completări" - a precizat Costin Răsăuțeanu, viceprimarul municipiului Constanța.
A luat cuvântul Corina Martin de la Resto.
„Am avut deja o primă întâlnire cu toate cele trei patronate, iar ceea ce facem astăzi este normalitate. Membrii noștri își doresc un Regulament echilibrat și ne bazăm pe echipa de la Primărie că vom avea un document pentru agenții noștri economici și pentru Constanța" - a menționat Corina Martin.
Vicepirmarul Costin Răsăuțeanu revine cu precizări și spune ca vor fi întâlniri și pe zonele în care activează agenții economici: Constanța,Mamaia, Satul de Vacanta sau Piata Ovidiu.
Vrem un Regulament în concordanță cu nevoile socio-economice, dar să ținem cont că fără mediul de afaceri nu se poate mișca nimic“ - a precizat Costin Răsăuțeanu.
„Amendamentele noastre vor trata distinct orașul Constanța de stațiunea Mamaia, pentru că nu putem aplica aceleași reguli, aceeași filosofie“ - a mai adăugat Corina Martin.
„Mi se pare de bun simt ca Politia Locala să își facă datoria! Am văzut că s-a publicat un draft dar nu am avut timp să studiem! Am înteles că s-a introdus o declarație pe propria răspundere pentru a funcționa, dar totuși suntem Centrul Vechi și e normal să funcționăm și după ora 22.00. Poliția locală știe unde sunt probleme în Piața Ovidiu, unde este muzică la ora.3.00 dimineața, ar trebui sa acționeze țintit“ - a precizat un reprezentant din Piața Ovidiu/Zona Peninsulară.
![](https://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2025/02/12/DANIELA/proiect.jpg)
- 2.1 se admite muzică difuzată la un nivel acceptabil, preferabil muzică live la instrumente reci (fără sisteme de amplificare);
- 2.2 în situația desfășurării unor activități cu caracter social/cultural/sportiv, în caz de utilitate publică sau situaţii de urgenţă, operatorii economici sunt obligați să dezafecteze temporar terasa sau să restrângă suprafața terasei;
- 2.3 operatori economici care solicită orarul de funcţionare al teraselor peste ora 0100 şi înainte ora 0800, trebuie să prezinte în mod obligatoriu acordul asociației de locatari/proprietari;
- 2.4 în situația în care nu este constituită asociație de proprietari/locatari, solicitantul va da o declarație pe propria răspundere și va depune doar acordul proprietarilor imobilelor limitrofe (pe hotar) pe plan orizontal și vertical cu destinație de locuință. În cazul în care președintele asociației de proprietari/locatari refuză să dea acordul, operatorul economic va da o declarație pe propria răspundere în acest sens (se va specifica motivul refuzului) şi dosarul va fi supus spre analizare. Aceeași declarație se va da și pentru persoanele fizice care refuză sa-și dea acordul, în imobilele unde nu există asociație de proprietari/locatari.
Nu ne dorim să fim încă un element de constrângere, pentru că se fac foarte multe controale. Nu vrem să închidem activitatea după 2 sesizări, dar trebuie să existe un echilibru“ - a mai adăugat viceprimarul municipiului Constanța, Costin Răsăuțeanu.
La rândul său, reprezentata de la Pizzico spune că dacă va fi reluat proiectul Tomisul pietonal, ar trebui sprijiniți și agenții economici din Piata Ovidiu, pentru ca toți turiștii se opreau pe bulevardul Tomis.
De asemenea, Nelu Cosma cere și o dezbatere publică pe acest Regulament și este foarte vehement ca eliberarea unui certificat de urbanism durează 6 luni.
La consultare este prezent și un domn care se ocupă cu dresajul câinilor. Acesta susține că este hărțuit de polițiștii locali care nu îi permit desfășurarea antrenamentelor, deși deține PFA.
Important este că avem o discuție. Trebuie să găsim o formă prin care să lăsăm ONG-urile să desfășoare astfel de activități care oferă un sprijin“ - a precizat viceprimarul Costin Răsăuțeanu.
Ce prevede Regulamentul aflat în consultare publică
În documentul aflat în consultare publică se menționează că prevederile prezentului regulament se aplică persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale, societăților comerciale, ce desfășoară pe raza UAT Constanța activități de comercializare a produselor și serviciilor de piață, inclusiv activități de alimentație publică și/sau recreative și distractive, cât și asociațiilor/fundațiilor/ONG-urilor.
De asemenea prezentul regulament reglementează activitatea comercială și a serviciilor de piață, cerințele necesare în vederea desfășurării acestor activități, procedura de obținere a avizului program de funcționare, a autorizației de funcționare pentru desfășurarea activității de alimentație publică și/sau recreative și distractive, a autorizației de funcționare pentru structuri de primire turistice, tip Complex hotelier, a autorizației de funcționare pentru desfășurarea de activități economice cu caracter temporar în zone publice sau cu acces public în municipiul Constanța, inclusiv în stațiunea Mamaia și Sat Vacanță.
Se supun autorizării următoarele tipuri de activități:
- activități de alimentație publică în structuri cu sediu fix - cod CAEN 5610, respectiv 5630;
- actvități recreative și distractive în structuri cu sediu fix - grupa CAEN 932;
- activități comerciale și de prestări servicii în structuri cu sediu fix, altele decât cele menționate la pct.a) și b); sunt exceptate de la procedura autorizării activitățile de comercializare și serviciile de piață prevăzute la art.3, alin.(3) din O.G. nr.99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, republicată, dacă se desfășoară în exclusivitate în structura respectivă;
Documente necesare pentru eliberarea autorizației de funcționare:
- Cerere pentru eliberarea autorizației de funcționare - formular tip;
- Acordurile proprietarilor imobilelor limitrofe (pe hotar) cu caracter de locuință indiferent de orarul de funcţionare; Excepţie fac unităţile care au destinaţia de alimentaţie publică şi desfăşoară activitate economică doar în intervalul orar 08:00 - 22:00 - formular tip;
* În situația în care nu este constituită asociație de proprietari/locatari, solicitantul va da o declarație pe propria răspundere și va depune doar acordul proprietarilor imobilelor limitrofe (pe hotar) pe plan orizontal și vertical cu destinație de locuință. În cazul în care președintele asociației de proprietari/locatari refuză să dea acordul, operatorul economic va da o declarație pe propria răspundere în acest sens (se va specifica motivul refuzului) şi dosarul va fi supus spre analizare. Aceeași declarație se va da și pentru persoanele fizice care refuză să-și dea acordul, în imobilele unde nu există asociație de proprietari/locatari.
Cerințe necesare desfășurării activității de alimentație publică
Constanța
Art.12 Operatorii economici pot desfășura activități de alimentație publică în Constanța cu respectarea următoarelor cerințe suplimentare:
- Unitatea să nu fie reclamată în mod întemeiat de către proprietarii imobilelor
- Să respecte limitele de zgomot față de vecinătățile locuibile conform legislației și actelor normative privind acustica în zonele urbane.
d) Nu este necesar acordul vecinilor limitrofi, indiferent de orarul de funcționare:
- când unitatea se află în cadrul unui complex comercial;
- când unitatea face parte dintr-o structură de primire turistică;
- când activitatea de alimentație publică este conexă altei activități principale, cu condiția încadrării în orarul de funcționare al acesteia (spălătorii auto, service, etc.);
- când unitatea de alimentație publică se află în imobile cu funcțiuni multiple, altele decât locuire, reglementate urbanistic.
Art.13 Pentru unitatea amplasată la parterul blocurilor sau la subsolul/parterul unor clădiri colective operatorul economic trebuie să prezinte acordul asociației de proprietari/locatari, pentru unităţile care desfăşoară activitate economică peste ora 22:00 şi înainte de ora 08:00.
Pentru unitățile care nu sunt situate la parterul unor clădiri colective operatorul economic va prezenta acordul proprietarilor imobilelor limitrofe-spații de locuit cu care se învecineaza pe hotar.
În situația în care nu este constituită asociație de proprietari/locatari, solicitantul va da o declarație pe propria răspundere și va depune doar acordul proprietarilor imobilelor limitrofe (pe hotar) pe plan orizontal și vertical cu destinație de locuință. În cazul în care președintele asociației de proprietari/locatari refuză să dea acordul, operatorul economic va da o declarație pe propria răspundere în acest sens (se va specifica motivul refuzului) şi dosarul va fi supus spre analizare. Aceeași declarație se va da și pentru persoanele fizice care refuză să-și dea acordul, în imobilele unde nu există asociație de proprietari/locatari.
Proiectul pentru Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţa în municipiul Constanţa poate fi consultat, începând cu data de 12.02.2025, pentru o perioadă de 30 zile lucrătoare:
- la sediul Primăriei municipiului Constanţa situat pe bd. Tomis nr.51;
- pe site-ul instituţiei www.primaria-constanta.ro, la secţiunea „De interes public – Transparenţă Decizională pe Legea 52/2003 – Informare şi Consultare publică’’;
Propunerile, sugestiile sau opiniile se vor transmite în scris până la data de 23.02.2025:
- prin poştă la sediul Primăriei muncicipiului Constanţa din str. George Enescu nr.4;
- sau prin e-mail la adresa agenti.economici@primaria-constanta.ro.
Informaţii suplimentare pot fi obţinute la numărul de telefon 0724085229, persoană de contact Mihaela Iordache.
Materialele transmise vor purta menţiunea „Recomandare la Proiectul pentru Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţa în municipiul Constanţa.”
Documentul în integralitate poate fi consultat în secțiunea Document a materialului.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Consultare publică a regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţa în municipiul Constanţa
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Vezi toate STIRILE VIDEO!