Eşecul promovării staţiunii din bani publici Mamaia. Parade austere, kitsch şi penibil vs. istorie şi decenţă
Eşecul promovării staţiunii din bani publici: Mamaia. Parade austere, kitsch şi penibil vs. istorie şi decenţă
25 Jul, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3486
Marime text
Prima (şi probabil singura) paradă Mamaia Style de anul acesta a avut loc, la finalul săptămânii trecute, în staţiunea Mamaia, evenimentul fiind organizat de Asociaţia Litoral Delta Dunării, condusă de Corina Martin. La paradă au luat parte maşini de epocă, motociclişti şi cai, evenimentul „culminând” în Piaţeta Cazino cu un show ecvestru şi un spectacol latino.
În pofida faptului că parada s-a înscris în nota de kitsch a ediţiilor precedente, spectacolul având-o în centru, de data aceasta, pe Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, şi nu pe fostul primar al municipiului Constanţa, Radu Mazăre, spectacolul nu s-a bucurat de succes. Din contră, a frizat penibilul. Concret, organizarea a lăsat de dorit, iar numărul de turişti care au asistat la paradă a fost extrem de redus. Martin a declarat că la acţiune au participat mii de turişti, dar imaginea de mai jos „spune” altceva. Nici urmă de „mii de turişti”.
„Ne aşteptam ca, fiind primul eveniment care deschide seria acestei veri, să se poată face încă o comparaţie între ceea ce era şi ce aşteptau oamenii să fie ca în anii trecuţi şi ceea se întâmplă acum. După cum ştim, şi în anii trecuţi existau şi voci care nu au agreat acest tip de eveniment. În continuare, oamenii se vor împărţi ca preferinţe şi gusturi. Cred că cel mai important este ca în Mamaia să se întâmple evenimente, gusturile oamenilor se mai şi educă în timp, se mai şi modifică, în fiecare an trebuie să vii cu noutăţi, nu mai poţi veni cu ce a fost, dar trebuie să recunoaştem că nu-l mai avem pe Radu Mazăre, asta nu poate fi schimbat în acest moment, dar trebuie să continuăm să oferim evenimente şi asta vom face”, a declarat Corina Martin, în contextul evenimentului.
De menţionat este că, în cadrul aşa-numitei parade Mamaia Style, nu a defilat niciunul dintre tradiţionalele care alegorice de anii trecuţi. Un singur car alegoric aparţinând unui club s-a „postat”, totuşi, în Piaţeta Cazino. Preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării nu a ezitat însă, din dorinţa de a promova staţiunea Mamaia, să defileze pe un… autobuz.
Eşecul paradei vine în contextul în care Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, a fost criticată în urmă cu o lună, în cadrul unei dezbateri la care au participat agenţii economici din Mamaia şi din Satul de Vacanţă, agenţi care i-au reproşat modul în care asociaţia a gestionat banii colectaţi pentru taxa de promovare a turismului din staţiunea Mamaia. Amintim că banii colectaţi pentru taxa de promovare de la agenţii din Mamaia şi din Satul de Vacanţă sunt bani publici, din moment ce colectarea lor a făcut obiectului unei hotărâri a Consiliului Local Municipal Constanţa, şi nu privaţi, aşa cum în mod eronat s-a încercat inducerea acestei idei.
Mai multe informaţii puteţi afla citind materialul „Scandal pe marginea taxei de promovare a staţiunii Mamaia”.
Amintim că, în 2014, Asociaţia Litoral „Delta Dunării” a alocat 183.842,85 de lei numai pentru contractarea şi promovarea campaniei de publicitate Mamaia Style (6 layout-uri). Campania se aflase însă în atenţia Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării pe motiv că este discriminatorie şi are conţinut sexist. Atât fostul primar Radu Mazăre, cât şi asociaţia fuseseră acuzaţi de discriminare.
Mai mult detalii despre modul în care a gestionat Asociaţia Litoral Delta-Dunării banii încasaţi prin taxa de promovare a staţiunii puteţi afla citind materialul „EXCLUSIVITATE. Cum a cheltuit Asociaţia Litoral Delta-Dunării aproape 300.000 de euro din banii încasaţi pentru taxa de promovare a staţiunii Mamaia (document)”
Obiectivul acestui eveniment este acela de a promova, inedit, original, staţiunea Mamaia. Altfel decât prin care alegorice, artişti din filme dedicate adulţilor şi plătiţi din bani publici, animatoare îmbrăcate sumar. Organizatorii acţiunii îşi doresc ca expoziţia dedicată întemeierii staţiunii Mamaia să devină o tradiţie, marcată anual pe data de 13 august.
Aşadar, staţiunea poate fi promovată şi altfel decât din banii constănţenilor. Făcând un apel la bunul-simţ, la istorie, la decenţă. La artişti plastici. La evenimente cu accente istorice.
Parada Mamaia Style pusă la cale, anul acesta, de Asociaţia Litoral Delta Dunării este expresia exactă e eşecului promovării staţiunii, în formula în care a fost aceasta gândită de Corina Martin.
În pofida faptului că parada s-a înscris în nota de kitsch a ediţiilor precedente, spectacolul având-o în centru, de data aceasta, pe Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, şi nu pe fostul primar al municipiului Constanţa, Radu Mazăre, spectacolul nu s-a bucurat de succes. Din contră, a frizat penibilul. Concret, organizarea a lăsat de dorit, iar numărul de turişti care au asistat la paradă a fost extrem de redus. Martin a declarat că la acţiune au participat mii de turişti, dar imaginea de mai jos „spune” altceva. Nici urmă de „mii de turişti”.
„Ne aşteptam ca, fiind primul eveniment care deschide seria acestei veri, să se poată face încă o comparaţie între ceea ce era şi ce aşteptau oamenii să fie ca în anii trecuţi şi ceea se întâmplă acum. După cum ştim, şi în anii trecuţi existau şi voci care nu au agreat acest tip de eveniment. În continuare, oamenii se vor împărţi ca preferinţe şi gusturi. Cred că cel mai important este ca în Mamaia să se întâmple evenimente, gusturile oamenilor se mai şi educă în timp, se mai şi modifică, în fiecare an trebuie să vii cu noutăţi, nu mai poţi veni cu ce a fost, dar trebuie să recunoaştem că nu-l mai avem pe Radu Mazăre, asta nu poate fi schimbat în acest moment, dar trebuie să continuăm să oferim evenimente şi asta vom face”, a declarat Corina Martin, în contextul evenimentului.
De menţionat este că, în cadrul aşa-numitei parade Mamaia Style, nu a defilat niciunul dintre tradiţionalele care alegorice de anii trecuţi. Un singur car alegoric aparţinând unui club s-a „postat”, totuşi, în Piaţeta Cazino. Preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării nu a ezitat însă, din dorinţa de a promova staţiunea Mamaia, să defileze pe un… autobuz.
Eşecul paradei vine în contextul în care Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, a fost criticată în urmă cu o lună, în cadrul unei dezbateri la care au participat agenţii economici din Mamaia şi din Satul de Vacanţă, agenţi care i-au reproşat modul în care asociaţia a gestionat banii colectaţi pentru taxa de promovare a turismului din staţiunea Mamaia. Amintim că banii colectaţi pentru taxa de promovare de la agenţii din Mamaia şi din Satul de Vacanţă sunt bani publici, din moment ce colectarea lor a făcut obiectului unei hotărâri a Consiliului Local Municipal Constanţa, şi nu privaţi, aşa cum în mod eronat s-a încercat inducerea acestei idei.
Mai multe informaţii puteţi afla citind materialul „Scandal pe marginea taxei de promovare a staţiunii Mamaia”.
Amintim că, în 2014, Asociaţia Litoral „Delta Dunării” a alocat 183.842,85 de lei numai pentru contractarea şi promovarea campaniei de publicitate Mamaia Style (6 layout-uri). Campania se aflase însă în atenţia Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării pe motiv că este discriminatorie şi are conţinut sexist. Atât fostul primar Radu Mazăre, cât şi asociaţia fuseseră acuzaţi de discriminare.
Mai mult detalii despre modul în care a gestionat Asociaţia Litoral Delta-Dunării banii încasaţi prin taxa de promovare a staţiunii puteţi afla citind materialul „EXCLUSIVITATE. Cum a cheltuit Asociaţia Litoral Delta-Dunării aproape 300.000 de euro din banii încasaţi pentru taxa de promovare a staţiunii Mamaia (document)”
Parfum de epocă
Cum promovează alţii staţiunea Mamaia? Bogdan Dumitru, cel al cărui nume este legat de proiectul Claboo Media şi, mai nou, de cel al site-ului Visit Mamaia, se va implica, alături de o asociaţie din Constanţa, în organizarea unui eveniment dedicat împlinirii a 109 ani de existenţă a staţiunii Mamaia. Astfel, pe data de 13 august, va fi vernisată o expoziţie de cărţi poştale care circulau la începutul secolului XX, cărţi poştale puse la dispoziţie de Serviciul Judeţean Constanţa al Arhivelor Naţionale. Acestea vor fi expuse alături de vederi actuale, create special pentru eveniment de artişti plastici contemporani. Acestea din urmă vor fi puse la dispoziţia vizitatorilor gratuit. Ceea ce trebuie menţionat este că efortul realizării lor poartă semnătura graficienilor Leonte Năstase, Costel Pătrăşcan, Doru Axinte şi Dan Deaconu.Obiectivul acestui eveniment este acela de a promova, inedit, original, staţiunea Mamaia. Altfel decât prin care alegorice, artişti din filme dedicate adulţilor şi plătiţi din bani publici, animatoare îmbrăcate sumar. Organizatorii acţiunii îşi doresc ca expoziţia dedicată întemeierii staţiunii Mamaia să devină o tradiţie, marcată anual pe data de 13 august.
Aşadar, staţiunea poate fi promovată şi altfel decât din banii constănţenilor. Făcând un apel la bunul-simţ, la istorie, la decenţă. La artişti plastici. La evenimente cu accente istorice.
Parada Mamaia Style pusă la cale, anul acesta, de Asociaţia Litoral Delta Dunării este expresia exactă e eşecului promovării staţiunii, în formula în care a fost aceasta gândită de Corina Martin.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii