Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:34 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mario Garcia Internetul este acum modelul de "ambalare" a informatiei pentru presa scrisa

ro

02 Apr, 2009 13:42 914 Marime text
Potrivit www.hotnews.ro , expertul international in concept de presa Dr. Mario Garcia a declarat in cadrul Conferintei Nationale a Presei din Romania - Inovatia in media a declarat că:

- Cititorii se impart, acum, in patru mari categorii: printnets, digital natives, promiscuous users, traditional users

- Principala provocare a presei - cum sa ai atraga pe consumatorii de informatie care sunt conectati la mediile digitale

- Printnets - sunt oameni care se misca lejer intre ziar si pagina de Internet, dar sunt un grup temporar. Citesc ziarul de 2-3 ori pe saptamana, dar intra de sase ori pe zi pe Internet. Citesc ziarul "pe sarite", nu ca un tot unitar

- Digital natives - generatia Nintendo, abia isi mai aminteste viata fara Internet si Google, dar ocazional isi intorc privirile spre ziar

- Promiscuous users - marea majoritate; isi selecteaza informatiile din mai multe surse, iar seara nu isi mai amintesc de unde au obtinut o informatie sau alta'

- Traditional readers - sunt cei carora le place sa simta ziarul in mana, il citesc cap-coada. Cei mai multi au peste 50 de ani, iar numarul lor se imputineaza pe zi ce trece

- Pentru ziaristi, este important sa redefineasca ciclul informatiei, fara a abandona informatia in sine

- Jurnalistii trebuie sa se concentreze pe "calea povestii" - informatia apare intai ca alerta pe telefonul mobil sau online, continua a doua zi in ziar, este extinsa din nou in online

- In titlurile de ziar, ar trebui sa se subinteleaga faptul ca cititorul stie deja informatia de baza, pe care a primit-o cu o zi inainte pe alte canale

- Consumatorii de informatie citesc de obicei mai multe articole online, indiferent daca acestea sunt lungi sau scurte - cand citesti un material online, nu ai idee de la inceput cat de lung este textul, continui sa citesti; in ziar, din prima clipa vezi cat de lung este un articol

- Intuitia navigarii prin informatie trebuie adusa din online in print

- "Daily me" - chiar daca pare contrar regulilor jurnalistice, ziarele trebuie sa abordeze modelul retelelor sociale, in care cineva spune ceva, indiferent ce, despre el insusi si declanseaza astfel discutii. Numarul unor astfel de texte trebuie sa fie, insa, limitat.

- Prima pagina poate contine trimiteri in interior dupa modelul listelor de rezultate din motoarele de cautare

- Experimentele sunt cheie in formatele de publicitate in ziar

- Patru sfaturi de supravietuire: Nu lucrezi in industria presei scrise, ci in industria informatiei; Revizuie strategiile de continut, adapteaza-le la platfome diferite - ce merge in print ar putea sa nu mearga in online; pune accent si investeste resurse in editia online; ai mare grija de editia de weekend

Ce spun managerii de presa despre managementul crizei in presa romaneasca

Cristina Simion (Edipresse AS):

- Am fost ezitanta in a taia de la radacina raul. Cea mai mare problema a unui manager in presa - sa stie cand sa opreasca si sa o faca repede. Eu am gresit ca nu am oprit publicatiile care nu au mers cum trebuie.

- Cand activitatile online iti aduc o cota minuscula parte, atunci m-am orientat spre print ca principala sursa de venit. Am gresit si ca nu am reusit sa optimizam operatiunile cand totul a mers bine

- Suntem prea multi pe piata; unii vor muri. Suntem o industrie a orgoliilor, fara unitate, iar acum descoperim ca distributia e cu 20 de ani in urma si ca advertiserii pun presiuni uriase asupra noastra. Nu exista lideri clari de piata, liderii sunt stabiliti dupa criterii diferite - audienta, tiraj

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii