Master Planul Portului Constanţa, dezbătut azi în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor (document)
Master Planul Portului Constanţa, dezbătut azi în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor (document)
03 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2735
Marime text
Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor va dezbate, astăzi, începând cu ora 13.00, prima versiune a Master Planului pentru Portul Constanţa. La eveniment vor fi prezenţi şi reprezentanţi ai Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar“. Potrivit unui comunicat de presă, în contextul dezbaterii se va discuta şi pe marginea unui memoriu transmis Ministerului Transporturilor pe 26 ianuarie, memoriu referitor la Master Plan-ul Portului şi semnat de „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP).
În acest document, cele două entităţi atrag atenţia asupra faptului că „nu poate fi admis ca Master Planul Portului Constanţa să deservească interesele particulare ale CN APMC şi nici să profite un număr limitat de operatori portuari (n.r. de Master Plan)“. De asemenea, „Operatorul Portuar“ şi FNSP apreciază că, prin conţinutul său, „acest Master Plan depăşeşte limitele obiectivului său principal, şi anume acela de a elabora o planificare strategică pe termen scurt (anul 2020), mediu (2021-2030) şi lung (2040) pentru întregul Port Constanţa. Prin multe dintre referinţele şi strategiile pe care le cuprinde, Master Planul susţine şi favorizează în mod vădit doar dezvoltarea anumitor operatori economici, şi nu a întregului Port, ca şi componentă a sistemului comercial de transport din Europa“.
În aceeaşi ordine de idei, „Operatorul Portuar“ şi FNSP - care au cerut, recent, revocarea Consiliului de Administraţie şi a conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa - menţionează, în acest memoriu adresat Ministerului Transporturilor, că „Master Planul ar trebui să fie o strategie generală de dezvoltare a Portului, în timp ce proiectul nominalizează în mod expres operatorii portuari, face strategii cu privire la dezvoltarea unora dintre aceştia, la mărfurile pe care ar trebui să le opereze“.
Cele două entităţi critică acest Master Plan şi pentru că nu propune soluţii de reducere a taxelor de dezvoltare şi întreţinere a infrastructurii de transport naval. Amintim că, în legătură cu acest aspect, într-un răspuns adresat cotidianului ZIUA de Constanţa, conducerea CN APMC preciza: „Actualizarea tarifului de utilizare a domeniului portuar se va face treptat“. Valeriu Ionescu, directorul general al CN APMC, sublinia că măsura „este dictată de necesitatea menţinerii unui climat concurenţial echitabil în mediul economic portuar“. „În acest context, CN AMP SA Constanţa este nevoită să asigure aceleaşi condiţii pentru noii chiriaşi, cât şi pentru chiriaşii tradiţionali“, sublinia directorul general al Portului Constanţa.
Preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor este deputatul PNL de Constanţa Mihai Lupu.
În acest document, cele două entităţi atrag atenţia asupra faptului că „nu poate fi admis ca Master Planul Portului Constanţa să deservească interesele particulare ale CN APMC şi nici să profite un număr limitat de operatori portuari (n.r. de Master Plan)“. De asemenea, „Operatorul Portuar“ şi FNSP apreciază că, prin conţinutul său, „acest Master Plan depăşeşte limitele obiectivului său principal, şi anume acela de a elabora o planificare strategică pe termen scurt (anul 2020), mediu (2021-2030) şi lung (2040) pentru întregul Port Constanţa. Prin multe dintre referinţele şi strategiile pe care le cuprinde, Master Planul susţine şi favorizează în mod vădit doar dezvoltarea anumitor operatori economici, şi nu a întregului Port, ca şi componentă a sistemului comercial de transport din Europa“.
În aceeaşi ordine de idei, „Operatorul Portuar“ şi FNSP - care au cerut, recent, revocarea Consiliului de Administraţie şi a conducerii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa - menţionează, în acest memoriu adresat Ministerului Transporturilor, că „Master Planul ar trebui să fie o strategie generală de dezvoltare a Portului, în timp ce proiectul nominalizează în mod expres operatorii portuari, face strategii cu privire la dezvoltarea unora dintre aceştia, la mărfurile pe care ar trebui să le opereze“.
Cele două entităţi critică acest Master Plan şi pentru că nu propune soluţii de reducere a taxelor de dezvoltare şi întreţinere a infrastructurii de transport naval. Amintim că, în legătură cu acest aspect, într-un răspuns adresat cotidianului ZIUA de Constanţa, conducerea CN APMC preciza: „Actualizarea tarifului de utilizare a domeniului portuar se va face treptat“. Valeriu Ionescu, directorul general al CN APMC, sublinia că măsura „este dictată de necesitatea menţinerii unui climat concurenţial echitabil în mediul economic portuar“. „În acest context, CN AMP SA Constanţa este nevoită să asigure aceleaşi condiţii pentru noii chiriaşi, cât şi pentru chiriaşii tradiţionali“, sublinia directorul general al Portului Constanţa.
Preşedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor este deputatul PNL de Constanţa Mihai Lupu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii