Meteorologii anunţă zile călduroase Cum poţi să-ţi faci răcoare în maşină pe timp de caniculă, fără aer condiţionat
Meteorologii anunţă zile călduroase: Cum poţi să-ţi faci răcoare în maşină pe timp de caniculă, fără
23 Jul, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
2032
Marime text
Suntem în miezul verii, iar meteorologii spun că urmează zile călduroase. Astfel, pentru şoferi şi pentru pasagerii din maşini, climatizarea este cea mai importantă dotare în aceste momente pentru un autoturism.
Însă, există persoane care aleg metodele „naturale“ pentru a nu porni aerul condiţionat, una dintre ele fiind deschiderea geamului. Specialiştii spun că până la 80 km/oră este mai eficient să ţii geamul deschis, iar peste această viteză este mai bine să foloseşti aerul condiţionat.
Pe diferite site-uri specializate în maşini s-au propus şi alte metode prin care ne putem răcori maşina. Spre exemplu parcarea maşinii la umbră, care este visul oricărui şofer, însă nu întotdeauna avem norocul să găsim aşa ceva. Dacă însă nu reuşeşti, caută un loc în care soarele să bată spre partea din spate a maşinii tale. Astfel, părţile ce scapă de supraîncălzire sunt schimbătorul, volanul şi bordul.
Dacă nu găsiţi nici aşa, montaţi în partea din faţă parasolarele întrucât reduc temperatura din maşină şi previn deteriorarea interiorului. De asemenea, o altă metodă de răcorire a maşinii este punerea unor cârpe ude peste grilele de aerisire. Pătrunderea aerului prin aceste cârpe va răcori atmosfera, iar schimbarea lor constantă va face ca ambianţa din interior să fie suportabilă.
Mai există o modalitate, intitulată metoda chinezească. Este o metodă mai neconveniţională de răcorie a unei maşini care a stat mult timp la soare. Aceasta presupune deschiderea geamului de pe partea şoferului, iar uşa pasagerului din dreapta trebuie închisă şi deschisă de cel puţin cinci ori consecutiv. Presiunea creată în interiorul maşinii ar trebui să „arunce“ aerul încins din interior pe geamul deschis. Astfel, chinezii promit că vom avea în vehicul circa 30 de grade Celsius, de la 41, în doar 20 de secunde de închis/deschis uşa.
Un alt truc de răcorire a autoturismului este montarea unui ventilator mai mare sau mai mic pe bord. O altă alternativă ar fi condusul fără încălţăminte întrucât acoperirea picioarelor contribuie la supraîncălzirea corpului, aşa că renunţarea la încălţăminte poate fi o soluţie. De asemenea, geamurile ionizate sau cele cu folie de protecţie solară resping razele solare şi previn supraîncălzirea interiorului.
Ca să previi încălzirea în exces a anvelopelor, verifică înainte de a pleca la drum presiunea acestora. Umflate la o presiune mai mică decât cea recomandată, roţile acoperă o porţiune mai mare pe şosea, creând o forţă mai mare de frecare şi deci mai multă căldură, cauzând o uzură mai accentuată şi pierderi de aderenţă.
Indicat şi ideal ar fi ca imediat ce ai pornit la drum să foloseşti funcţia AUTO, geamurile să fie închise sau cel mult întredeschise. Astfel, habitaclul va avea parte de o ventilaţie mai bună şi corpul tău va fi cu siguranţă mulţumit. Nu abuza însă de folosirea acestei funcţii mai mult de câteva minute. De ce? Pentru că atmosfera poate fi răcită în exces.
Aşadar, atunci când ai de condus un drum lung, este indicat să foloseşti cu alternanţă sistemul de aer condiţionat. Variaţia redusă a temperaturii din interior va reuşi ca atunci când ieşi din maşină, corpul tău să nu fie atât de expus la temperaturile extrem de ridicate. Un alt avantaj e faptul că economiseşti şi combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită în plus motorul maşinii tale.
Însă, există persoane care aleg metodele „naturale“ pentru a nu porni aerul condiţionat, una dintre ele fiind deschiderea geamului. Specialiştii spun că până la 80 km/oră este mai eficient să ţii geamul deschis, iar peste această viteză este mai bine să foloseşti aerul condiţionat.
Pe diferite site-uri specializate în maşini s-au propus şi alte metode prin care ne putem răcori maşina. Spre exemplu parcarea maşinii la umbră, care este visul oricărui şofer, însă nu întotdeauna avem norocul să găsim aşa ceva. Dacă însă nu reuşeşti, caută un loc în care soarele să bată spre partea din spate a maşinii tale. Astfel, părţile ce scapă de supraîncălzire sunt schimbătorul, volanul şi bordul.
Dacă nu găsiţi nici aşa, montaţi în partea din faţă parasolarele întrucât reduc temperatura din maşină şi previn deteriorarea interiorului. De asemenea, o altă metodă de răcorire a maşinii este punerea unor cârpe ude peste grilele de aerisire. Pătrunderea aerului prin aceste cârpe va răcori atmosfera, iar schimbarea lor constantă va face ca ambianţa din interior să fie suportabilă.
Mai există o modalitate, intitulată metoda chinezească. Este o metodă mai neconveniţională de răcorie a unei maşini care a stat mult timp la soare. Aceasta presupune deschiderea geamului de pe partea şoferului, iar uşa pasagerului din dreapta trebuie închisă şi deschisă de cel puţin cinci ori consecutiv. Presiunea creată în interiorul maşinii ar trebui să „arunce“ aerul încins din interior pe geamul deschis. Astfel, chinezii promit că vom avea în vehicul circa 30 de grade Celsius, de la 41, în doar 20 de secunde de închis/deschis uşa.
Un alt truc de răcorire a autoturismului este montarea unui ventilator mai mare sau mai mic pe bord. O altă alternativă ar fi condusul fără încălţăminte întrucât acoperirea picioarelor contribuie la supraîncălzirea corpului, aşa că renunţarea la încălţăminte poate fi o soluţie. De asemenea, geamurile ionizate sau cele cu folie de protecţie solară resping razele solare şi previn supraîncălzirea interiorului.
Protejarea motorului şi a anvelopelor
Am vorbit despre protejarea interiorului maşinii tale de canicula verii. Însă nu doar acesta trebuie protejat. Temperatura motorului este alt lucru de care trebuie să ţii cont. Aşa că asigură-te că nivelul de antigel atinge limite normale şi poartă în portbagaj un recipient suplimentar, în caz de orice. E cunoscut faptul că antigelul are un punct scăzut de îngheţ. Ceea ce e mai puţin ştiut însă e faptul că are şi un punct de fierbere foarte ridicat, spun specialiştii.Ca să previi încălzirea în exces a anvelopelor, verifică înainte de a pleca la drum presiunea acestora. Umflate la o presiune mai mică decât cea recomandată, roţile acoperă o porţiune mai mare pe şosea, creând o forţă mai mare de frecare şi deci mai multă căldură, cauzând o uzură mai accentuată şi pierderi de aderenţă.
Folosirea corectă a aerului condiționat
Ai ales, fără să ai încotro, să conduci într-o zi caniculară. Cum faci să asiguri pe durata călătoriei tale un confort termic potrivit? Bineînţeles, cu ajutorul aerului condiţionat. Pentru ca rezultatele să fie însă cele pe care le aştepţi, acesta trebuie folosit inteligent.Indicat şi ideal ar fi ca imediat ce ai pornit la drum să foloseşti funcţia AUTO, geamurile să fie închise sau cel mult întredeschise. Astfel, habitaclul va avea parte de o ventilaţie mai bună şi corpul tău va fi cu siguranţă mulţumit. Nu abuza însă de folosirea acestei funcţii mai mult de câteva minute. De ce? Pentru că atmosfera poate fi răcită în exces.
Aşadar, atunci când ai de condus un drum lung, este indicat să foloseşti cu alternanţă sistemul de aer condiţionat. Variaţia redusă a temperaturii din interior va reuşi ca atunci când ieşi din maşină, corpul tău să nu fie atât de expus la temperaturile extrem de ridicate. Un alt avantaj e faptul că economiseşti şi combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită în plus motorul maşinii tale.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii