Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
03:49 24 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Metisaj - Interferente, cantece grecesti, America

ro

20 Sep, 2002 00:00 2210 Marime text

"Dansez, deci cuget..."

Dupa recenta premiera a baletului "Dreams, Kurosawa, mon amour", trupa "Oleg Danovski" vine cu o noua productie, "Metisaj" (Interferente - dupa-amiaza unui faun, America, steps, cantece grecesti), pe muzica unor compozitori precum Debussy, Ravel, Tomita, Jaivas, Wandji). Regia si scenografia sunt semnate de Gigi Caciuleanu (Franta). In "Metisaj" vor mai evolua si soprana Florenta Marinescu, iar la pian, Daniel Saracescu. Cei care vor dansa sunt solistii TBOD: Felicia Serbanescu, Gigel Ungureanu, Jenna Johnson, Simona Costea, Camelia Neagu, Daniel Precup, Catalin Ailiesei, Madalina Dan, Gabriela Eremia, Vindora Haivas, Sorina Serban, Arcadie Belenco, Marius Dura, Cosmin Vlad si Mircea Baritchi. Cu prilejul acestei premiere, conducerea TBOD a organizat ieri o conferinta de presa la care au participat coregraful Gigi Caciuleanu, Nicolae Spirescu (consultant artistic TBOD) si Ana Maria Munteanu (director-manager TBOD). "Cand incep sa dansez, o fac intr-o maniera in intregime viscerala cu partea animala a corpului meu, abdomenul. Putin cate putin am simtit necesitatea de a-mi folosi mintea pentru a gandi acest dans in scopul de a-l transmite altor corpuri printr-un exercitiu al intelectului. Am simtit destul de repede, intr-o maniera intuitiva, ca miscarile dansului meu, in aparenta complicate si dense, orientate in toate directiile, se subordoneaza, de fapt, unui numar relativ redus de principii simple. Studiind a posteriori aceste miscari diverse, am descoperit si continuu sa descopar ca, in ciuda diferentei dintre ele (si independent de necesitatea estetica pe care o genereaza), par sa fie rezultatul unui singur joc al acelorasi constante (interne, externe, ale corpului si spatiului) care il compun si de care depinde. Mi-am dat seama de exigenta limbajului meu coregrafic, care uzeaza de aceste constante si aceste principii in maniera unui alfabet cu o functie diferita de cea a vocabularului care fixeaza si reduce posibilitatile formale. Dansez, deci cuget...". Gigi Caciuleanu, coregraf, prim-solist si profesor de dans contemporan de notorietate mondiala, este la ora actuala director al Teatrului de Balet National din Chile, unde a primit, in anul 1999, premiul pentru cea mai buna creatie coregrafica a anului. La compania "Oleg Danovski" din Constanta el a montat "Mozartissimo" (1999) si "Recviem" (24 de ritualuri si un cuvant soptit, pe muzica lui Verdi), iar compania sa a dansat in cadrul Festivalului International de Dans din 1999, cu lucrarea "Oskolki - Miroirs Brises". Coregraful a creat o opera abundenta si variata, imposibil de clasat, dar accesibila, surprinzatoare, folosind adesea resursele teatrului, unde domina umorul si poezia. Alte coregrafii semnate de Gigi Caciuleanu sunt: "Sarbatoarea primaverii" (Stravinski - 1978), "Anotimpurile" (Vivaldi - 1981), "Trubadurul" (Verdi - 1988), "Saxographie" (1989), "Mozartissimo" (1991), "Nebuna din Chaillot" (1992 - pentru Maia Plisetkaia, cu decorurile si costumele lui Pierre Cardin), "Ma nuit avec Nijinski" (1995) si "Dans sa fuite Eleonore" (1997).
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii