Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului anunță că schema de ajutor de stat destinată HoReCa se află în plin proces de efectuare a plăţilor
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului anunță că schema de ajutor de stat destinată HoReCa se află în
21 Dec, 2021 19:50
ZIUA de Constanta
1768
Marime text
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) intenţionează să achite până la finalul anului 2021 toate granturile aferente schemei de ajutor de stat destinată industriei HoReCa prevăzute în limita de un miliard de lei, a anunţat marţi, 21 decembrie, MAT.
În prezent, schema de ajutor de stat destinată HoReCa se află în plin proces de efectuare a plăţilor, proces demarat în data de 17 decembrie 2021 către beneficiarii care au optat ca plata să fie efectuată în conturile de subvenţii ale Trezoreriei Statului.
"Avem ca obiectiv clar ca până la finalul anului 2021 să putem achita către beneficiari toate granturile aferente schemei de stat pentru industria HoReCa prevăzute în limita de 1 miliard de lei. Subliniez că Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului este un partener al celor care au aplicat pentru această măsură, pe care îi încurajez să aibă în vedere demararea tuturor procedurilor operaţionale astfel încât sumele să ajungă cât mai repede în conturile bancare indicate, conform prevederilor contractuale.
Totodată, cheltuirea de către beneficiari a granturilor are prevederi stricte, iar colegii din minister vor urmări cu mare atenţie modalitatea de utilizare a banilor", a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului reaminteşte beneficiarilor că pentru a putea intra în posesia granturilor au obligaţia de a deschide cont distinct, destinat programului, la banca pentru care au optat în formularul de înscriere.
Beneficiarii au obligaţia menţinerii activităţii pe o perioadă de minimum 6 luni de la data primei plăţi sau 12 de luni de la data primei plăţi, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro.
Totodată, se impune achitarea cu prioritate a obligaţiilor fiscale către bugetul central, iar până la finalul perioadei de monitorizare, în urma achitării obligaţiilor fiscale către bugetul central, beneficiarul are obligaţia de a încărca în aplicaţia electronică certificatul fiscal care atestă lipsa datoriilor şi dovada plăţii.
Ministerul precizează că, potrivit articolului 43, alin. (1) din OUG 77/2014, beneficiarul unei măsuri de ajutor de stat sau de minimis are obligaţia păstrării unei evidenţe a informaţiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică.
Această evidenţă trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt: datele de identificare ale beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.
Foto Pixabay
Sursa Agerpres
În prezent, schema de ajutor de stat destinată HoReCa se află în plin proces de efectuare a plăţilor, proces demarat în data de 17 decembrie 2021 către beneficiarii care au optat ca plata să fie efectuată în conturile de subvenţii ale Trezoreriei Statului.
"Avem ca obiectiv clar ca până la finalul anului 2021 să putem achita către beneficiari toate granturile aferente schemei de stat pentru industria HoReCa prevăzute în limita de 1 miliard de lei. Subliniez că Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului este un partener al celor care au aplicat pentru această măsură, pe care îi încurajez să aibă în vedere demararea tuturor procedurilor operaţionale astfel încât sumele să ajungă cât mai repede în conturile bancare indicate, conform prevederilor contractuale.
Totodată, cheltuirea de către beneficiari a granturilor are prevederi stricte, iar colegii din minister vor urmări cu mare atenţie modalitatea de utilizare a banilor", a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului reaminteşte beneficiarilor că pentru a putea intra în posesia granturilor au obligaţia de a deschide cont distinct, destinat programului, la banca pentru care au optat în formularul de înscriere.
Beneficiarii au obligaţia menţinerii activităţii pe o perioadă de minimum 6 luni de la data primei plăţi sau 12 de luni de la data primei plăţi, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro.
Totodată, se impune achitarea cu prioritate a obligaţiilor fiscale către bugetul central, iar până la finalul perioadei de monitorizare, în urma achitării obligaţiilor fiscale către bugetul central, beneficiarul are obligaţia de a încărca în aplicaţia electronică certificatul fiscal care atestă lipsa datoriilor şi dovada plăţii.
Ministerul precizează că, potrivit articolului 43, alin. (1) din OUG 77/2014, beneficiarul unei măsuri de ajutor de stat sau de minimis are obligaţia păstrării unei evidenţe a informaţiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică.
Această evidenţă trebuie să conţină informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condiţiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt: datele de identificare ale beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul şi modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.
Foto Pixabay
Sursa Agerpres
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii