Ministerul Muncii modifică legislaţia privind serviciile sociale, pentru a elimina birocraţia (document)
Ministerul Muncii modifică legislaţia privind serviciile sociale, pentru a elimina birocraţia (document)
10 Jan, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2329
Marime text
Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale a publicat în transparenţă decizională un proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.118/2014, şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale.
Astfel, conform documentelor publicate de minister, mai multe aspecte de ordin birocratic au fost modificate. Din 2014 până în prezent, au fost eliberate 3.848 de certificate de acreditare furnizori de servicii şi 3.578 de licenţe de funcţionare a serviciilor sociale. Însă, cele peste 3.500 de licenţe sunt deţinute numai de 1.244 de furnizori de servicii sociale, deoarece numai 32% dintre furnizorii de servicii sociale au obţinut şi licenţa de funcţionare pentru cel puţin un serviciu social.
Mai mult decât atât, 1.068 de furnizori de servicii sociale, deşi au obţinut certificat de acreditare, nu au înfiinţat niciun serviciu social într-un termen de trei ani de la data obţinerii acestuia. Astfel, prin proiectul de hotărâre se modifică prevederile Hotărârii de Guvern nr. 118 pe 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197 din 2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cum ar fi: eliminarea din lista documentelor justificative pentru acreditarea furnizorului de servicii sociale a CV-ului şi includerea acestora în lista documentelor justificative pentru acreditarea serviciilor sociale, modificarea şi completarea cererii de solicitare a acreditării furnizorului de servicii sociale, Secţiunea 2 - informaţii privind cunoştinţele în managementul serviciilor sociale, astfel încât, datele incluse în rubrica Servicii sociale pe care solicitantul intenţionează să le înfiinţeze în următorii 3 ani să acopere temele obligatorii managementului acestor servicii, cum ar fi încadrarea în Nomenclatorul serviciilor sociale, identificarea standardelor minime de calitate obligatorii aplicabile serviciului social respectiv, identificarea şi planificarea resurselor materiale, umane şi financiare, eliminarea din lista documentelor justificative pentru acreditarea serviciilor a autorizaţiile administrative eliberate de alte autorităţi publice.
În ceea ce priveşte HG nr. 867 din 2015, proiectul de act normativ prevede următoarele: completarea Nomenclatorului serviciilor sociale cu servicii sociale destinare asigurării şi îngrijirii unor elevi, studenţi şi tineri, care provin din familii aflate în situaţii de dificultate, în „internate de tip social”, revizuirea categoriilor de servicii sociale adresate copiilor aflaţi în dificultate, în mod distinct a serviciului de tip „telefonul copilului”, revizuirea activităţilor principale care pot fi acordate în cadrul centrelor de zi pentru persoane vârstnice prin înlocuirea sintagmei „consiliere vocaţională” cu „consiliere şi orientare în carieră sau mediere”, revizuirea tipurilor de centre pentru persoane adulte cu dizabilităţi, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69 pe 2018 – locuinţe protejate, centre pentru viaţă independentă, centre de abilitare şi reabilitare, centre de îngrijire şi asistenţă, centre respiro şi centru de criză.
Au fost descrise Serviciile de îngrijire la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi, din categoria cărora fac parte: asistentul personal al persoanei adulte cu handicap grav şi echipe mobile pentru persoane adulte cu dizabilităţi. Activităţile aferente asistentului personal al persoanei cu handicap grav au fost modificate şi completate în concordanţă cu definiţia acestuia din Legea nr. 448/2006, potrivit căreia asistentul personal este persoana care supraveghează, acordă asistenţă şi îngrijire a copilului sau adultului cu handicap grav, pe baza planului de recuperare pentru copilul cu handicap, respectiv a planului individual de servicii al persoanei adulte cu handicap.
În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza proiectul de hotărâre publicat în transparenţă decizională.
Astfel, conform documentelor publicate de minister, mai multe aspecte de ordin birocratic au fost modificate. Din 2014 până în prezent, au fost eliberate 3.848 de certificate de acreditare furnizori de servicii şi 3.578 de licenţe de funcţionare a serviciilor sociale. Însă, cele peste 3.500 de licenţe sunt deţinute numai de 1.244 de furnizori de servicii sociale, deoarece numai 32% dintre furnizorii de servicii sociale au obţinut şi licenţa de funcţionare pentru cel puţin un serviciu social.
Mai mult decât atât, 1.068 de furnizori de servicii sociale, deşi au obţinut certificat de acreditare, nu au înfiinţat niciun serviciu social într-un termen de trei ani de la data obţinerii acestuia. Astfel, prin proiectul de hotărâre se modifică prevederile Hotărârii de Guvern nr. 118 pe 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197 din 2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cum ar fi: eliminarea din lista documentelor justificative pentru acreditarea furnizorului de servicii sociale a CV-ului şi includerea acestora în lista documentelor justificative pentru acreditarea serviciilor sociale, modificarea şi completarea cererii de solicitare a acreditării furnizorului de servicii sociale, Secţiunea 2 - informaţii privind cunoştinţele în managementul serviciilor sociale, astfel încât, datele incluse în rubrica Servicii sociale pe care solicitantul intenţionează să le înfiinţeze în următorii 3 ani să acopere temele obligatorii managementului acestor servicii, cum ar fi încadrarea în Nomenclatorul serviciilor sociale, identificarea standardelor minime de calitate obligatorii aplicabile serviciului social respectiv, identificarea şi planificarea resurselor materiale, umane şi financiare, eliminarea din lista documentelor justificative pentru acreditarea serviciilor a autorizaţiile administrative eliberate de alte autorităţi publice.
În ceea ce priveşte HG nr. 867 din 2015, proiectul de act normativ prevede următoarele: completarea Nomenclatorului serviciilor sociale cu servicii sociale destinare asigurării şi îngrijirii unor elevi, studenţi şi tineri, care provin din familii aflate în situaţii de dificultate, în „internate de tip social”, revizuirea categoriilor de servicii sociale adresate copiilor aflaţi în dificultate, în mod distinct a serviciului de tip „telefonul copilului”, revizuirea activităţilor principale care pot fi acordate în cadrul centrelor de zi pentru persoane vârstnice prin înlocuirea sintagmei „consiliere vocaţională” cu „consiliere şi orientare în carieră sau mediere”, revizuirea tipurilor de centre pentru persoane adulte cu dizabilităţi, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 69 pe 2018 – locuinţe protejate, centre pentru viaţă independentă, centre de abilitare şi reabilitare, centre de îngrijire şi asistenţă, centre respiro şi centru de criză.
Au fost descrise Serviciile de îngrijire la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi, din categoria cărora fac parte: asistentul personal al persoanei adulte cu handicap grav şi echipe mobile pentru persoane adulte cu dizabilităţi. Activităţile aferente asistentului personal al persoanei cu handicap grav au fost modificate şi completate în concordanţă cu definiţia acestuia din Legea nr. 448/2006, potrivit căreia asistentul personal este persoana care supraveghează, acordă asistenţă şi îngrijire a copilului sau adultului cu handicap grav, pe baza planului de recuperare pentru copilul cu handicap, respectiv a planului individual de servicii al persoanei adulte cu handicap.
În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza proiectul de hotărâre publicat în transparenţă decizională.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii