Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:48 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministerul Transporturilor vrea să mărească distanţa de revizie pentru vagoanele CFR Călători

ro

03 Sep, 2019 00:00 2020 Marime text
Ministerul Transporturilor a publicat în transparenţă decizională proiectul de ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea anexei Ordinului ministrului Transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1817/2005 privind aprobarea instrucţiunilor privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare - nr. 250.
 
Verificarea stării tehnice a vagoanelor de călători din compunerea trenurilor se execută prin revizii tehnice şi probe de frână efectuate de personalul de specialitate vagoane din cadrul operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile din Anexa „Instrucţiuni privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr.250” Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.1817/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1039 şi 1039 bis din 23 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.
 

Peste 700 de vagoane, modernizate

 
De la punerea în aplicare a prevederilor menţionate până în prezent, structura parcului de vagoane a fost îmbunătăţită prin introducerea în circulaţie a unor vagoane nou construite şi modernizate, dotate cu instalaţii şi subansambluri care au ridicat nivelul de siguranţă în exploatare şi calitatea serviciilor publice de transport. De exemplu, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA au fost puse în circulaţie după anul 2005 un număr de 270 de vagoane nou construite şi 730 de vagoane modernizate.
 
În vederea menţinerii în continuare a unui grad ridicat de siguranţă a circulaţiei, precum şi a siguranţei calităţii serviciilor, se propune modificarea art. 6 alin (5) din cadrul Anexei „Instrucţiuni privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr.250” Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr.1817/2005, în sensul eliminării distanţei minime de 300 km între două revizii tehnice consecutive şi a majorării distanţei maxime între două revizii tehnice consecutive de la 450 km la 550 km, precum şi abrogarea alin (6).
 
Modificările propuse survin ca urmare a faptului că în prezent, pentru a confirma menţinerea în stare corespunzătoare a subansamblurilor care concură la siguranţa circulaţiei, pentru traseele mai lungi de 450 km este obligatorie efectuarea reviziei tehnice în tranzit. Din cauza dispunerii geografice a subunităţilor de vagoane sunt situaţii când acest tip de revizie tehnică se efectuează la distanţe de cca.150-200 km faţă de staţia unde s-a efectuat revizia tehnică la compunere, fapt ce conduce la reluarea lucrărilor efectuate de revizorul tehnic de vagoane.
 

Reviziile la vagoane

 
Majorarea distanţei maxime între două revizii tehnice consecutive cu 100 km reprezintă o distanţă minimă propusă ca urmare a analizei statistico-tehnice a defectărilor depistate cu ocazia reviziilor tehnice în tranzit, cât şi a celor depistate cu ocazia defilării trenurilor pentru o perioadă de şapte ani, perioadă de când au fost iniţiate lucrări majore de reabilitare a parcului de vagoane.
 
De asemenea, Agenţia de Investigare Feroviară Română - AGIFER nu a constatat, ca urmare a investigărilor efectuate, defecte la vagoane de călători care au circulat pe distanţe mai mari de 600 km care ar fi avut drept cauză revizii tehnice la trenuri cu efecte majore în producerea de accidente şi incidente feroviare sau perturbări grave în regularitatea circulaţiei trenurilor.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii