Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:09 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministrul Daniel Cadariu Pentru anul 2022 în turism ar putea ajunge un capital între 300 şi 500 milioane euro, după introducerea voucherelor de vacanţă“

ro

24 Feb, 2022 14:13 1788 Marime text
Turismul ar putea atrage în acest an un capital care poate varia între 300 şi 500 milioane euro. Acest fapt s-ar putea întâmpla ca urmare a introducerii voucherelor de vacanţă, potrivit ministrului Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu.

"În cursul lunii decembrie, a fost adoptată acea ordonanţă de urgenţă care permite pentru o perioadă de cinci ani de zile acordarea voucherelor de vacanţă în valoare de 1.450 lei pentru salariaţii din sectorul bugetar dar, repet, toţi operatorii din mediul de afaceri privat pot emite vouchere de vacanţă până la de şase ori salariul minim pe economie, cu anumite beneficii fiscale. Asta ar însemna că pentru anul 2022 în turism ar putea ajunge un capital care poate varia între 300 şi 500 milioane euro, ca urmare a introducerii acestor vouchere de vacanţă", a menţionat Constantin-Daniel Cadariu, la conferinţa de presă cu tema "Relansarea turismului românesc", organizată cu ocazia deschiderii celei de-a 45-a ediţii a Târgului de Turism al Românei (TTR), conform Agerpres.ro.


El a subliniat că, în lunile decembrie şi ianuarie a fost închisă schema de ajutor HoReCa "o infuzie de capital în domeniu de aproximativ 450 milioane euro, bani într-adevăr veniţi cu întârziere dar, într-un final, ajunşi la cei 8.300 de destinatari".

"În acest interval am adoptat un ordin de ministru prin care am reluat participarea la târguri interne şi internaţionale. Am emis un ordin de ministru prin care am dispus, în sfârşit, clasificarea camerelor de cazare pentru persoanele fizice având mai multe efecte pe care le scontăm. În primul rând, eliminarea acelei concurenţe neloiale, apoi ridicarea siguranţei turiştilor şi, nu în ultimul rând, confortul vecinilor acelor apartamente care sunt închiriate de către proprietari persoane fizice", a mai spus Constantin-Daniel Cadariu.


Ministrul Turismului a adăugat că Guvernul a adoptat mai multe ordonanţe de urgenţă care să constituie baza unor programe de sprijin pentru acest sector.

"În primul rând, mă refer la acea ordonanţă de urgenţă care creează cadru pentru un potenţial program HoReCa 2, eventual în a doua jumătate a anului, după prima rectificare. Apoi, tot printr-o ordonanţă de urgenţă, am creat temeiul legal pentru un program de stimulare a incomingului, definind turistul străin drept export de servicii turistice. Tot în această perioadă am reluat intens activitatea Consiliului Consultativ format din reprezentanţii ministerului şi reprezentanţii industriei turismului", a declarat ministrul.


Totodată, el a precizat că, în această săptămână, a emis un ordin de ministru prin care a dispus înfiinţarea Consiliului de brand turistic naţional.

"În fond, va fi o platformă de dialog între reprezentanţii ministerului, reprezentanţii din industria turismului, mediul academic, pentru a putea stabili acţiuni de marketing derulate de ministerul de resort pentru a promova turismul din România, fie de promovare în mediul online, dar avem şi o urgenţă - şi un scop propus de a înfiinţa o platformă dedicată acestei promovări turistice, ţelul final fiind revigorarea brandului de ţară. Este motivul pentru care, prin adrese formulate de la nivel de ministru, am solicitat sprijinul administraţiilor locale, a asociaţiilor din turism pentru a relua promovarea brandului de ţară şi a logo-ului", a spus Constantin-Daniel Cadariu.


Ministrul Turismului a menţionat că, în momentul de faţă, împreună cu reprezentanţii administraţiilor locale şi reprezentaţii operatorilor din turism, se lucrează la reglementarea OMD-urilor, acele organizaţii de management a destinaţiilor. "Este şi un jalon în PNRR de unde vom beneficia de o finanţare de 10 milioane euro. Avem în momentul de faţă patru săptămâni de când un grup tehnic de lucru caută soluţii finale pentru înfiinţarea acestor OMD-uri", a mai spus ministrul.

De asemenea, ministrul Turismului a precizat că România are 54 de staţiuni turistice de interes naţional, 96 de interes local şi 32 de staţiuni balneo.

"Avem clasificaţi un număr de 18.300 de operatori care fac activităţi de primire turistică. Ministerul a licenţiat 2.400 de agenţii turistice. Avem autorizate aproximativ 280 de plaje, iar în România există 92 de domenii schiabile însumând 266 de pârtii", a mai spus Cadariu.


El a precizat totodată că, în 2019, turiştii români erau în număr de 10,5 milioane, iar cei străini în număr de 2,7 milioane, iar "după şocul debutului pandemiei, în anul 2020, cifrele au scăzut dramatic până la aproximativ 5 milioane de turişti români şi 400.000 de turişti străini".

"În cursul anului 2021 a fost o revenire puternică a activităţii turistice, chiar în condiţii de pandemie, ajungându-se la 8,4 milioane de turişti români şi aproximativ 840.000 de turişti străini. Pornim de la o realitate, de la acea realitate din 2019, care spunea faptul că activitatea turistică ca şi pondere în produsul intern brut variază în România între 2,9% dacă luăm datele de la INS şi 5% dacă acceptăm datele puse la dispoziţie de către cei din domeniul turismului. Suntem cu mult sub media europeană care este în jur de 10%, suntem cu mult în urma vecinilor noştri de la sud, bulgarii, care se apropie de 12% şi atunci, având în vedere toate aceste lucruri, consider că trebuie să ne lămurim asupra unui aspect: Este sau nu cazul să definim domeniul turistic din România un domeniu de strategie economică? În scurtul răgaz de când ne-am reînfiinţat ca minister am făcut câţiva paşi împreună cu reprezentanţii operatorilor din turism pentru a debloca această activitate turistică", a mai spus ministrul Turismului.


Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, a debutat joi în Pavilionul B2 al Centrului Expoziţional Romexpo.

La eveniment vor participa peste 85 de companii din industria turismului iar pachetele de vacanţă beneficiază de reduceri cu până la 50%, informează Romexpo.

Gradul de internaţionalizare al târgului este de 46%, la #TTR2022 fiind prezente companii din 11 ţări: Bulgaria, Grecia, Israel, Italia, Japonia, Moldova, Palestina, Maroc, România, Spania şi Ungaria.

Sursa foto: ZIUA de Constanța


Sursa text: Agerpres.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii