Ministrul Turismului a declarat că Portul Diamant va fi amenajat la granița dintre Constanța și stațiunea Mamaia. Ce alte investiții vor avea loc pe litoral
Ministrul Turismului a declarat că Portul Diamant va fi amenajat la granița dintre Constanța și stațiunea”Turismul de sănătate a apărut ca o noutate de aproximativ doi ani. Există și una, două asociații de profil și a început și o promovare mult mai intensă pe turismul de sănătate. Într-adevăr, avem peste 30% din resursele minerale ale Europei pe tot ce înseamnă zona de balneo: ape termale, ape curative, nămolul de la Techirghiol. Lucru pe care mulți din Europa nu le au, ei au partea de wellness, de relaxare, dar la noi vorbim de chestiuni curative. Părerea mea este că trebuie să vindem mult mai bine. Trebuie să ne gândim că nu trebuie să vindem și să ne comparăm cu alte state vecine nouă, în care se merge doar pe cazare și masă, cred că putem să vindem pachete de servicii complete. Dumnezeu ne-a lăsat o țară, sincer, o comoară. Cred că nu există județ în România care nu poate să ofere ceva din punct de vedere turistic și mă refer inclusiv la turismul cultural, la istoria României, la scriitorii români” – a precizat ministrul Dobre.
Un alt subiect analizat cu ministrul Turismului l-a reprezentat numărul record de turiști înregistrat în acest sezon estival pe Litoralul românesc.
” Cifre nu avem acum și chiar nu îmi place să mă antepronunț. Acestea ne vor parveni în cursul lunii septembrie sau octombrie după ce se vor termina de centralizat de cei de la Institutul Național de Statistică. Vă spun doar că pachetele de servicii turistice se vând în continuare. Și în acest weekend și în weekendul viitor vor fi foarte mulți turiști care vor veni la mare” – a mai precizat Mircea Titus Dobre.
Ministrul a discutat și despre proiectul Legii turismului, lansat în dezbatere publică.
”Foarte multă lume este mirată, pentru că nu este o lege foarte stufoasă, are în jur de 30 de pagini, și unii susțin că nu scrie mai nimic în ea. Scrie. Acolo avem obligațiile administrațiilor publice centrale și locale, dar și drepturile și obligațiile turiștilor. Poate este în premieră faptul că și turiștii au obligații, pentru că și ei ar trebui să protejeze locul unde își desfășoară vacanța. Sunt și niște sancțiuni, iar o altă noutate este acel Sistem Informatic de Evidență a Activității de Turism din România, foarte bine pus la punct, ținând cont de faptul că am atins inclusiv directiva europeană privind protecția datelor cu carcater personal, care va intra în vigoare de la anul. Avem stabilit un calendar în care vom dezbate public această lege. Voi merge în fiecare regiune istorică a României, începând cu data de 5 septembrie, iar o primă dezbatere publică va fi în județul Prahova, împreună cu reprezentanții instituțiilor publice locale, dar și cu operatorii economici din acest județ și din județele limitrofe județului Prahova. Pe 6 septembrie mergem la Brașov, ulterior la Gorj, și pe urmă în celelalte regiuni: Maramureș cu județele limitrofe, zona Moldovei și Bucovina, la Neamț, și mai jos, în Constanța” – susține Mircea Titus Dobre.
Nu a fost omis nici subiectul eventualelor investiții ce vor avea loc pe litoral.
”La pozițiile 2 și 3 din Masterplanul de investiții, la priorități naționale, avem Portul Diamant, care este la granița dintre Municipiul Constanța și stațiunea Mamaia, exact în zona căminelor studențești. Mai este Portul turistic de la Sulina, dar aici depinde de administrația publică locală Constanța, respectiv Consiliul Județean Tulcea, ca să-și facă treaba, în așa fel încât să vină cu documentațiile tehnico-economice, să le bugetăm și să dăm drumul la investiții” – a precizat Ministrul Turismului.
Nu în ultimul rand, ministrul Turismul a vorbit și despre destinațiile sale preferate și pe care le-ar recomanda turiștilor.
Interviul integral poate fi citit pe Agerpres.ro.”Una singură și este România, deoarece cred că fiecare destinație are particularități ei, ca vorbim de Maramureș, Bucovina, Transilvania sau de Clisura Dunării, Deltă sau Litoral, eu cred că fiecare destinație are particularitățile ei și trebuie să fie văzută, dar cred că trebuie să ne vindem cât mai bine. Este o chestiune de marketing, ca și cum ai avea o companie privată și realizezi niște produse pe care trebuie să le vinzi. Exact asta este România. Produsul există, dar trebuie să știm să îl vindem. Era mai dificil dacă nu exista produsul. Părerea mea, cea de ministru al Turismului, este că în România ne lipsește acesta cultură a marketingului și trebuie să ne hotărâm, să dăm mâna cu toții, că vorbim de instituții publice centrale, locale sau de entități private dacă vrem să realizăm ceva. Cred că trebuie să lăsăm orgoliile la o parte și să ne punem mult mai bine în valoare. Toată lumea consideră că brandul de țară este un logo. Greșit: brandul de țară este tot ceea ce înseamnă România în integralitatea ei.” A încheiat ministrul Dobre.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp