Minune după Paşte Au fost reluate lucrările de reabilitare a Pasajului Cumpenei
Minune după Paşte: Au fost reluate lucrările de reabilitare a Pasajului Cumpenei
18 Apr, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
3510
Marime text
Au fost reluate lucrările de reabilitare a Pasajului Cumpenei, după o perioadă bună în care au fost sistate. Ieri, mai mulţi lucrători au fost surprinşi în timp ce munceau de zor la Pasajul Cumpenei, cunoscut ca Podul de la Butelii.
Reamintim că, zilele trecute, societatea Mobitom SA, care şi-a adjudecat contractul de modernizare şi reabilitare a Pasajului Cumpenei, a amplasat la baza podului un panou cu următorul mesaj: „Ne cerem scuze pentru disconfortul creat“. Mai mult, la mijlocul Pasajului Cumpenei a fost montat un gard care separă benzile pe care se circulă de benzile aflate în şantier.
Lucrările la Pasajul Cumpenei ar urma să fie finalizate în proporţie de 95% până vara viitoare. Primarul Decebal Făgădău a promis că „Podul de la Butelii va fi cel mai modern pod vechi din Constanţa“. Edilul-şef al municipiului Constanţa a anunţat că lucrările vor fi finalizate până la 1 iulie, urmând ca, după terminarea sezonului, să rămână de rezolvat doar partea estetică a lucrărilor, respectiv marcaje, montarea parapetelor.
În luna ianuarie 2018, Primăria Municipiului Constanţa a atribuit un contract privind lucrări suplimentare de reparaţii capitale şi modernizare a Pasajului Cumpenei, în valoare de 1.162.178,25 de lei. Contractul presupunea achiziţionarea de lucrări suplimentare la contractul de execuţie lucrări nr. 116095/19.08.2016 având ca obiect execuţie lucrări suplimetare/adiţionale aferente obiectivului de investiţie „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“.
Pe parcursul execuţiei lucrărilor, care au început în luna aprilie a acestui an, au apărut o serie de probleme de ordin tehnic, ce au condus Ia revizuirea expertizei tehnice nr. 214 din luna august 2017, întocmită pentru Pasajul Cumpenei, în concluziile căreia se recomandă „cămăşuirea integrală a suprafeţelor de beton ale stâlpilor infrastructurii de la radier până la riglele pilelor“ şi „demolarea zonelor de beton de pantă degradat şi denivelat în vederea refacerii betonului de pantă, pentru asigurarea unei pante constante şi continue a acestuia“.
Ca urmare, în urma revizuirii proiectului tehnic şi a devizului general, a rezultat necesitatea realizării unor lucrări suplimentare, după cum urmează: decaparea şi înlocuirea în totalitate a betonului de pantă existent cu grosimile rezultate în urma ridicărilor topografice şi a profilurilor din partea desenată; remedierea defectelor betonului şi efectuarea lucrărilor de protecţie a infrastructurii şi a suprastructurii; cămăşuirea pilelor începând cu rostul elevaţiei fundaţiei pilelor până la riglă (nu sunt necesare ancore chimice); armarea se va face după ce se îndepărtează cu grijă confecţia metalică existentă - se va folosi aceeaşi reţetă pentru betoanele speciale utilizate la riglele pilelor; înlocuirea tuturor rosturilor de dilataţie existente pe pod cu alt tip de rost; refacerea stratului de asfalt de la sistemul rutier.
Prin revizuirea proiectului, au rezultat cantităţi suplimentare la următoarele categorii de lucrări: scoatere linie de tramvai şi refacere cale; remediere defecte beton şi protecţie infrastructură, remediere defecte beton şi protecţie suprastructură şi cămăşuire pile şi culee.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic şi a devizului general, revizuite, aferente obiectivului de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“, a fost aprobat de aleşii locali municipali pe 29 septembrie 2017. Potrivit devizelor cuprinse în proiectul de hotărâre şi precizărilor făcute şi de viceprimarul Dumitru Babu, costurile revizuirii proiectului se ridică la 1.576.000 de lei, respectiv peste 350.000 de euro. Pentru lucrările la obiectivul de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“ este în derulare contractul de execuţie încheiat cu SC Mobitom SA.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Mobitom SA a fost înfiinţată în anul 1991 şi are sediul social în municipiul Constanţa. Capitalul social subscris, de 2.250.542,5 lei, integral vărsat, este compus din 900.217 acţiuni. Ca asociaţi persoane fizice apar SC Five-Holding SA, cu 98,678% din capitalul social, şi Listă Acţionari, cu 1,322% din capitalul social. Administratorii firmei Mobitom SA, care se ocupă de fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice, sunt Valentin Boroş, David Sişu şi Valentin Ciuceanu (director general).
Reamintim că, zilele trecute, societatea Mobitom SA, care şi-a adjudecat contractul de modernizare şi reabilitare a Pasajului Cumpenei, a amplasat la baza podului un panou cu următorul mesaj: „Ne cerem scuze pentru disconfortul creat“. Mai mult, la mijlocul Pasajului Cumpenei a fost montat un gard care separă benzile pe care se circulă de benzile aflate în şantier.
Lucrările la Pasajul Cumpenei ar urma să fie finalizate în proporţie de 95% până vara viitoare. Primarul Decebal Făgădău a promis că „Podul de la Butelii va fi cel mai modern pod vechi din Constanţa“. Edilul-şef al municipiului Constanţa a anunţat că lucrările vor fi finalizate până la 1 iulie, urmând ca, după terminarea sezonului, să rămână de rezolvat doar partea estetică a lucrărilor, respectiv marcaje, montarea parapetelor.
Lucrări suplimentare de reparaţii capitale şi modernizare
În luna ianuarie 2018, Primăria Municipiului Constanţa a atribuit un contract privind lucrări suplimentare de reparaţii capitale şi modernizare a Pasajului Cumpenei, în valoare de 1.162.178,25 de lei. Contractul presupunea achiziţionarea de lucrări suplimentare la contractul de execuţie lucrări nr. 116095/19.08.2016 având ca obiect execuţie lucrări suplimetare/adiţionale aferente obiectivului de investiţie „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“.
Pe parcursul execuţiei lucrărilor, care au început în luna aprilie a acestui an, au apărut o serie de probleme de ordin tehnic, ce au condus Ia revizuirea expertizei tehnice nr. 214 din luna august 2017, întocmită pentru Pasajul Cumpenei, în concluziile căreia se recomandă „cămăşuirea integrală a suprafeţelor de beton ale stâlpilor infrastructurii de la radier până la riglele pilelor“ şi „demolarea zonelor de beton de pantă degradat şi denivelat în vederea refacerii betonului de pantă, pentru asigurarea unei pante constante şi continue a acestuia“.
Ca urmare, în urma revizuirii proiectului tehnic şi a devizului general, a rezultat necesitatea realizării unor lucrări suplimentare, după cum urmează: decaparea şi înlocuirea în totalitate a betonului de pantă existent cu grosimile rezultate în urma ridicărilor topografice şi a profilurilor din partea desenată; remedierea defectelor betonului şi efectuarea lucrărilor de protecţie a infrastructurii şi a suprastructurii; cămăşuirea pilelor începând cu rostul elevaţiei fundaţiei pilelor până la riglă (nu sunt necesare ancore chimice); armarea se va face după ce se îndepărtează cu grijă confecţia metalică existentă - se va folosi aceeaşi reţetă pentru betoanele speciale utilizate la riglele pilelor; înlocuirea tuturor rosturilor de dilataţie existente pe pod cu alt tip de rost; refacerea stratului de asfalt de la sistemul rutier.
Prin revizuirea proiectului, au rezultat cantităţi suplimentare la următoarele categorii de lucrări: scoatere linie de tramvai şi refacere cale; remediere defecte beton şi protecţie infrastructură, remediere defecte beton şi protecţie suprastructură şi cămăşuire pile şi culee.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic şi a devizului general, revizuite, aferente obiectivului de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“, a fost aprobat de aleşii locali municipali pe 29 septembrie 2017. Potrivit devizelor cuprinse în proiectul de hotărâre şi precizărilor făcute şi de viceprimarul Dumitru Babu, costurile revizuirii proiectului se ridică la 1.576.000 de lei, respectiv peste 350.000 de euro. Pentru lucrările la obiectivul de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“ este în derulare contractul de execuţie încheiat cu SC Mobitom SA.
Despre Mobitom SA
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Mobitom SA a fost înfiinţată în anul 1991 şi are sediul social în municipiul Constanţa. Capitalul social subscris, de 2.250.542,5 lei, integral vărsat, este compus din 900.217 acţiuni. Ca asociaţi persoane fizice apar SC Five-Holding SA, cu 98,678% din capitalul social, şi Listă Acţionari, cu 1,322% din capitalul social. Administratorii firmei Mobitom SA, care se ocupă de fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice, sunt Valentin Boroş, David Sişu şi Valentin Ciuceanu (director general).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Manole Claudiu 14 Jun, 2018 20:17 Eu am crezut ca nu vad bine.. dar dupa ce am trecut de cateva ori prin acea zona, am vazut ca se monteaza borduri de marmura la acest pasaj. De ce s-au ales cele de marmura in locul celor de beton? Nu stiu exact cat este pretul unei borduri in marmura, dar cu siguranta ar fi fost mai ieftin sa construiasca un pasaj nou, cu borduri din beton. Oare poate raspunde cineva?
- Claudiu 14 Jun, 2018 20:08 Legat de lucrarole care se fac la acest pasaj, eu sunt foarte curios care este rolul bordurilor de marmura? De ce de marmura si nu de beton? Nu stiu exact pretul unui borduri din marmura, dar cred ca cred ca mai ieftin era sa construiasca alt pod langa. Tara arde si noi ne punem borduri din marmura ;)
- Gica 18 Apr, 2018 11:06 O sa se termine podul cand o zbura porcu