Modificări importante cu privire la actele emise de Starea Civilă! Ce se întâmplă cu certificatele de naștere, de căsătorie și de deces
Modificări importante cu privire la actele emise de Starea Civilă! Ce se întâmplă cu certificatele de naștere,
02 Sep, 2022 10:20
ZIUA de Constanta
1604
Marime text
Începând cu anul 2023, din septembrie, actele de stare civilă: certificatele de naștere, de căsătorie și de deces, nu se vor mai completa manual, cum se practică în prezent, ci vor fi tipărite pe formularele dedicate, conform unei ordonanțe apărute recent.
“Începând cu data de 24 septembrie 2023, exemplarul I al actelor de stare civilă se completează informatic și se păstrează în exemplarul I al registrelor de stare civilă pe suport hârtie”, scrie, mai exact, în OG 26/2022, act normativ prin care au fost aduse modificări substanțiale Legii 119/1996 cu privire la actele de stare civilă.
De asemenea, exemplarul II se va întocmi numai în format electronic, atât de către ofițerii de stare civilă din țară, cât și de către cei de la misiunile diplomatice și oficiile consulare de carieră ale României.
Regula generală stabilită de lege și care va fi utilizată până la termenul de anul viitor prevede că actele de naștere, de căsătorie și de deces se întocmesc în registre de stare civilă, în două exemplare, ambele originale, și se completează manual, cu cerneală specială de culoare neagră.
Pe lângă această schimbare, OG 26/2022 va permite, tot din septembrie 2023, ca cererile privind actele civile să poată fi depuse la oricare serviciu de evidență a persoanelor sau primărie din țară, nu doar la cele din anumite orașe, ca acum.
În plus, ordonanța stabilește și că, dacă la declararea copilului părinții nu se înțeleg cu privire la prenumele acestuia, în actul de naștere se va înregistra prenumele din documentul emis de spital.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii