Nava "Nazek T" este pregatita sa fie scoasa la suprafata
Nava "Nazek T" este pregatita sa fie scoasa la suprafata
02 Jul, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
898
Marime text
Epava scufundata a inceput sa polueze portul
Scafandrii lucreaza la dezamararea marfii din calele navei scufundate # Toate hublourile si compartimentele etanse ale navei vor fi inchise # Barajul antipoluant a fost dublat din cauza inmultirii urmelor de hidrocarburi la suprafata apei
La sfarsitul saptamanii trecute, cargoul "Nazek T", aflat sub pavilion Coreea de Nord, s-a scufundat in dana 110 din Portul Constanta Sud-Agigea. Nava se afla sub operatiuni de incarcare busteni si cherestea, cu destinatia Alexandria, Egipt. La bordul acesteia se mai aflau aproximativ 500 de tone de soda calcinata. In cursul noptii, nava a inceput la un moment dat sa se incline periculos in bordul tribord, pentru ca, in scurt timp, sa se rastoarne si sa se scufunde cu rapiditate la mal. Cei 14 marinari, membri ai echipajului, dintre care noua de nationalitate rusa, patru romani si un sirian, au reusit sa sara pe cheu in ultimul moment, inainte ca nava sa se scufunde. Imediat dupa eveniment, autoritatile portuare au dispus luarea primelor masuri specifice in acest fel de cazuri, mai intai luandu-se masuri de prevenire a dispersiei eventualelor pete de combustibil rezultat din tancurile navei, prin montarea de baraje flotante antipoluante. Macaraua de cheu din dana 110 a scos din apa mai bine de 80% din cantitatea de lemn care a fost incarcata la bordul navei scufundate. Capitania Zonala Constanta a aplicat o amenda contraventionala de 100 de milioane de lei armatorului navei, pentru periclitarea sigurantei navigatiei si poluarea zonei. In tancurile navei se afla inca peste 41 de tone de combustibil usor (motorina). A fost conceput un plan de ranfluare a navei, care prevede initial deschiderea magaziilor navei de catre scafandri, procedandu-se apoi la descarcarea marfii ramase. Exceptie va face magazia nr.3, unde se afla cele 500 de tone de soda calcinata. In decursul ultimelor zile, scafandrii au continuat actiunea de dezamarare a materialului lemnos ramas la bord si scoaterea acestuia pe cheu. Urmeaza ca zilele acestea sa fie executata operatiunea de inchidere a tuturor hublourilor din bordurile navei, usile si compartimentele navei, in vederea etansarii. Aceasta operatiune are rolul de a asigura etansarea corpului navei, in scopul ranfluarii acesteia prin scoaterea apei de mare din compartimentele navei si introducerea de aer. La suprafata apei, in zona aflata in interiorul barajelor antipoluante, gradul de poluare cu hidrocarburi provenite din tancurile navei este in crestere.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii