Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
16:59 03 03 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nave complet saturate pentru parteneri straini

ro

16 Dec, 2005 00:00 1037 Marime text

Premiere la Aker Tulcea

Anul care se incheie a fost o adevarata piatra de incercare pentru Aker, daca este sa ne luam dupa numarul mare de nave pe care santierul le-a avut in programul de executie."Este un record pentru noi, atat ca numar de nave dar si ca tonaj prelucrat, folosindu-se in acest scop in procesul tehnologic peste 35 de mii de tone de metal", ne-a declarat Dumitru Ivanov, directorul general al Aker. Acesta ne-a mai spus ca, fiind un an deosebit de bun pentru santier, tot ca particularitate a productiei, am executat nave complet saturate din gama tancurilor chimice de 16.000 tdw. De asemenea, s-a declansat constructia spargatoarelor de gheata, existand doua proiecte, dintre care unul foarte complicat, cu o tehnologie aparte, dar si materiale speciale, aproape toate fiind achizitionate din export, ne-a mai spus directorul general. Prima nava de acest tip a fost deja livrata, demarandu-se deja executia navelor de tip feribot dintr-o serie de cinci. Portcontainerele au ca beneficiari armatori din Germania, iar spargatoarele de gheata sunt contractate de norvegieni, beneficiarul pentru unul din ele fiind partener rus.Pentru realizarea obiectivelor, a crescut numarul angajatilor, dar si al subcontractorilor care lucreaza atat pe platforma din Tulcea, dar si la Constanta, Oltenita, Braila si Galati.Din punct de vedere tehnic, nu sunt probleme mai ales ca au fost realizate o serie de investitii, indeosebi anul trecut, cand a fost adusa cea de-a patra masina de debitat cu plasma, reducandu-se in acest fel timpii de fabricatie.Aker Yards Tulcea este una dintre societatile romanesti care a simtit din plin efectele tranzitiei, mai ales ca profilul sau era atunci intr-o descendenta continua si tot mai accentuata. Firma s-a organizat din mers, cum se spune, intrand mai intai pe piata balcanica si de-abia prin 1995 pe cea vest-europeana, cand au fost livrate primele nave catre Belgia, Olanda si Germania. Tot atunci s-a semnat si un contract cu Norvegia, care de fapt a insemnat prima intrare pe aceasta piata. Odata cu aceste livrari, santierul a inceput sa-si revina, iar de cand a fost preluat de norvegieni, totul a intrat in linie dreapta. De la trei-patru nave livrate pe an, s-a ajuns in anii trecuti, sa se livreze intre 11 si 13 vase.Cel mai bun an al santierului a fost 2002, cand s-au livrat practic 13 nave, cu peste 22.000 de tone de metal prelucrat, profitandu-se si de o conjunctura favorabila a pietei, in special pentru navele de aprovizionare a platformelor de foraj maritim.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii