Nereguli financiare la şcoala din Galiţa şi Liceul „Carol I“ din subordinea Primăriei Ostrov. Referentul de resurse umane exercită funcţia de secretar de comună fără respectarea prevederilor legale (document)
Nereguli financiare la şcoala din Galiţa şi Liceul „Carol I“ din subordinea Primăriei Ostrov. Referentul
12 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2176
Marime text
Administraţia locală din Ostrov a fost verificată în perioada 22.03.2017 - 26.04.2017 de inspectorii Camerei de Conturi Constanţa. În urma auditului, au fost constatate mai multe aspecte nelegale, pe care vi le prezentăm în cele ce urmează.
Din verificarea modului de elaborare a bugetului local pe anul 2016, s-a constatat că nu s-a efectuat înainte o inventariere a masei impozabile, aşa cum prevede art. 5 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale. Totodată, din verificări au mai reieşit: efectuarea unor înregistrări contabile eronate sau neefectuarea unor înregistrări contabile: nereflectarea în evidenţa contabilă a garanţiilor gestionare depuse de angajaţi; neevidenţierea acţiunilor deţinute de comuna Ostrov la SC RAJA SA Constanţa; pentru un contract de leasing a fost înregistrată numai plata efectivă a ratei şi a dobânzii lunare, motiv pentru care datoriile pe termen mediu ale entităţii nu au fost prezentate la valoarea reală.
Bunurile primite în administrare de Şcoala Gimnazială nr. 1 Galiţa de la ordonatorul principal de credite, UATC Ostrov, nu au fost înregistrate în contabilitatea unităţii şcolare. Bunurile primite în administrare de Liceul „Carol I“ Ostrov de la ordonatorul principal de credite, UATC Ostrov, nu au fost înregistrate în contabilitatea unităţii şcolare.
În balanţa de verificare extracontabilă nu figurează conturile „Credite deschise de repartizat“, „Credite deschise pentru cheltuieli proprii“ şi „Angajamente legale“.
Totodată, s-a constatat calculul eronat al impozitului pe clădiri datorat de patru contribuabili persoane juridice, în sensul că suma stabilită a fi datorată de aceştia şi înregistrată în evidenţele fiscale era mult mai mică faţă de impozitul calculat conform declaraţiilor fiscale depuse de aceştia. Un alt aspect constatat: necalcularea, neevidenţierea şi neîncasarea penalităţilor aferente contractelor de închiriere a suprafeţelor de păşune.
În perioada 2014-2017, Liceul „Carol I“ Ostrov a obţinut venituri proprii în sumă de 10.720 de lei din închirierea cantinei proprietate a publică a comunei pe care o are în administrare, venituri din care trebuia să vireze titularului dreptului de proprietate UATC Ostrov o cotă de cel puţin 50%, respectiv 5.360 de lei.
Inspectorii Camerei de Conturi au observat că angajaţii Primăriei Ostrov nu au aplicat procedurile legale de executare silită a creanţelor bugetului local în cadrul termenului legal de prescriere. Plata nelegală a drepturilor speciale pentru menţinerea sănătăţii şi securităţii muncii şi a sumelor acordate pentru procurarea de îmbrăcăminte funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul aparatului propriu al UATC Ostrov este o altă abatere.
Referentul de resurse umane a exercitat şi exercită în continuare temporar funcţia publică de secretar de comună fără respectarea prevederilor legale referitoare la numirea acestuia, încasând nelegal în perioada martie 2016 - martie 2017 salariul corespunzător funcţiei de secretar de comună,
superior salariului corespunzător funcţiei de bază a acestuia.
La Şcoala Gimnazială nr. 1 Galiţa, din subordinea UATC Ostrov, s-a constatat plata necuvenită către un salariat de dobânzi aferente unor drepturi de natură salarială.
Ca urmare a verificării modului de efectuare a inventarierii patrimoniului comunei pe anul 2016, s-a constatat că, deşi dispoziţia emisă de primar menţiona cuprinderea în procesul de inventariere a tuturor elementelor de natură patrimonială,
în fapt, aceasta a fost efectuată numai asupra activelor şi a stocurilor.
La Şcoala Gimnazială nr. 1 Galiţa, din subordinea UATC Ostrov, s-a constatat că, deşi persoanele care gestionează valori materiale şi băneşti sunt numite prin decizie, nu au fost constituite garanţii gestionare pe seama acestora. La Liceul „Carol I“ Ostrov, din subordinea UATC Ostrov, s-a constatat că, deşi persoanele care gestionează valori materiale şi băneşti sunt numite prin decizie, nu au fost
constituite garanţii gestionare pe seama acestora.
Pentru abaterile identificate, s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor
legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenţei contabile şi a
sistemelor de control intern. Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza sinteza integrală a auditului desfăşurat de inspectorii Camerei de Conturi Constanţa la Primăria Ostrov.
Din verificarea modului de elaborare a bugetului local pe anul 2016, s-a constatat că nu s-a efectuat înainte o inventariere a masei impozabile, aşa cum prevede art. 5 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale. Totodată, din verificări au mai reieşit: efectuarea unor înregistrări contabile eronate sau neefectuarea unor înregistrări contabile: nereflectarea în evidenţa contabilă a garanţiilor gestionare depuse de angajaţi; neevidenţierea acţiunilor deţinute de comuna Ostrov la SC RAJA SA Constanţa; pentru un contract de leasing a fost înregistrată numai plata efectivă a ratei şi a dobânzii lunare, motiv pentru care datoriile pe termen mediu ale entităţii nu au fost prezentate la valoarea reală.
Bunurile primite în administrare de Şcoala Gimnazială nr. 1 Galiţa de la ordonatorul principal de credite, UATC Ostrov, nu au fost înregistrate în contabilitatea unităţii şcolare. Bunurile primite în administrare de Liceul „Carol I“ Ostrov de la ordonatorul principal de credite, UATC Ostrov, nu au fost înregistrate în contabilitatea unităţii şcolare.
În balanţa de verificare extracontabilă nu figurează conturile „Credite deschise de repartizat“, „Credite deschise pentru cheltuieli proprii“ şi „Angajamente legale“.
Totodată, s-a constatat calculul eronat al impozitului pe clădiri datorat de patru contribuabili persoane juridice, în sensul că suma stabilită a fi datorată de aceştia şi înregistrată în evidenţele fiscale era mult mai mică faţă de impozitul calculat conform declaraţiilor fiscale depuse de aceştia. Un alt aspect constatat: necalcularea, neevidenţierea şi neîncasarea penalităţilor aferente contractelor de închiriere a suprafeţelor de păşune.
În perioada 2014-2017, Liceul „Carol I“ Ostrov a obţinut venituri proprii în sumă de 10.720 de lei din închirierea cantinei proprietate a publică a comunei pe care o are în administrare, venituri din care trebuia să vireze titularului dreptului de proprietate UATC Ostrov o cotă de cel puţin 50%, respectiv 5.360 de lei.
Inspectorii Camerei de Conturi au observat că angajaţii Primăriei Ostrov nu au aplicat procedurile legale de executare silită a creanţelor bugetului local în cadrul termenului legal de prescriere. Plata nelegală a drepturilor speciale pentru menţinerea sănătăţii şi securităţii muncii şi a sumelor acordate pentru procurarea de îmbrăcăminte funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul aparatului propriu al UATC Ostrov este o altă abatere.
Referentul de resurse umane a exercitat şi exercită în continuare temporar funcţia publică de secretar de comună fără respectarea prevederilor legale referitoare la numirea acestuia, încasând nelegal în perioada martie 2016 - martie 2017 salariul corespunzător funcţiei de secretar de comună,
superior salariului corespunzător funcţiei de bază a acestuia.
La Şcoala Gimnazială nr. 1 Galiţa, din subordinea UATC Ostrov, s-a constatat plata necuvenită către un salariat de dobânzi aferente unor drepturi de natură salarială.
Ca urmare a verificării modului de efectuare a inventarierii patrimoniului comunei pe anul 2016, s-a constatat că, deşi dispoziţia emisă de primar menţiona cuprinderea în procesul de inventariere a tuturor elementelor de natură patrimonială,
în fapt, aceasta a fost efectuată numai asupra activelor şi a stocurilor.
La Şcoala Gimnazială nr. 1 Galiţa, din subordinea UATC Ostrov, s-a constatat că, deşi persoanele care gestionează valori materiale şi băneşti sunt numite prin decizie, nu au fost constituite garanţii gestionare pe seama acestora. La Liceul „Carol I“ Ostrov, din subordinea UATC Ostrov, s-a constatat că, deşi persoanele care gestionează valori materiale şi băneşti sunt numite prin decizie, nu au fost
constituite garanţii gestionare pe seama acestora.
Măsurile dispuse şi recomandările formulate de Camera de Conturi Constanţa
Pentru abaterile identificate, s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor
legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenţei contabile şi a
sistemelor de control intern. Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza sinteza integrală a auditului desfăşurat de inspectorii Camerei de Conturi Constanţa la Primăria Ostrov.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii