Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:09 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O femeie din Craiova s-a trezit că are de plătit la curent facturi de peste 80.000 de lei. Care este explicația

ro

17 Nov, 2021 16:49 2144 Marime text
  • În România este posibil orice.
  • Facturi de zeci de mii de lei la curent.

O craioveancă s-a trezit că are de plătit facturi la energia electrică de peste 80.000 de lei, informează Gazeta de Sud.

Facturile au fost emise în data de 26.10. 2021 şi sunt scadente la data de 10.11.2021.

Femeia spune că este imposibil să înregistreze acest consum. Ea are o casă cu două camere şi deţine un televizor, un frigider, un boiler şi câteva becuri.

Problemele cu furnizorul de energie electrică au început din anul 2018. La acel moment avea contract cu furnizorul de energie electrică CEZ cu care a ajuns în cele din urmă instanţă. Ulterior şi-a schimbat furnizorul şi a încheiat contract cu ENEL. Craioveanca a ajuns să plătească în paralel facturi atât la CEZ cât şi la ENEL.

Ani la rând femeia a făcut tot felul de sesizări şi solicitări către cei doi operatori, dar fără nici un rezultat. Rezolvarea nu a venit din partea nici unuia dintre furnizori. Totul a culminat în urmă cu o lună, când craioveanca s-a trezit cu patru facturi emise în aceeaşi zi, acestea având o valoare însumată de peste 80.000 de lei.
 

Din 2018-2019, eu am probleme cu cei de la CEZ. I-am dat în judecată şi am trecut la ENEL, ajunsesem să plătesc facturi paralele. Cei de la ENEL mi-au spus să dau în judecată CEZ-ul, ceea ce am şi făcut.

Acum m-am trezit cu facturi de peste 80.000 de mii de lei. Eu nu am consumatori, am o casă cu două camere, cât să consum cu nişte becuri, un televizor şi un boiler? Facturile îmi vin fără un index. Au venit cei de la CEZ şi mi-au zis că în România este posibil orice.

Adică eu ajunsesem să plătesc într-o lună la un distribuitor 1.400 de lei şi la altul 800 de lei. Acum trei, patru ani aşa plăteam. Dacă era vina mea mă debranşau.



Am fost la ei, acolo pe Calea Bucureşti şi mi-au spus că nu am consum. Păi ori am consum de sute de milioane, ori nu am consum? Au venit şi cei de la Poliţia Electrică (Departamentul NTL), au zis că nu au treabă cu mine. Probabil cineva fură curent. La acest stâlp de tensiune sunt racordate şapte imobile.

Nu ştiu dacă a umblat cineva la firele de pe stâlp. Dacă eu aveam acest consum îl plăteam, dar aşa…? La început am făcut sesizări la CEZ, apoi am reînnoit contractul cu ei. Ulterior am trecut la ENEL şi aşa am ajuns să plătesc câte două facturi pe lună la fiecare operator, spune femeia.


Craioveanca a angajat un avocat cu ajutorul căruia să acţioneze în instanţă distribuitorul de energie electrică. Ea spune că nu avea cum să consume curent electric în valoare de zeci de mii de lei şi nu poate plăti această sumă.

Iniţial i-a venit o factură de 100 de lei pe care a plătit-o, dar când a văzut şi restul facturilor i s-a făcut rău. Este o persoană cu venituri modeste, cum să plăteşti peste 80.000 de lei ? Clienta mea s-a trezit pe 26.10 2021 cu mai multe facturi care cumulate însumează peste 80.000 de lei.

Pe o factură i se facturează un consum în valoare 3.749 lei, o a doua factură are o valoare de 59.717 de lei, cea de-a treia are o valoare de 2.411 de lei. Mai are o factură emisă tot în luna octombrie în valoare de 15.796 de lei. Toate facturile sunt scadente pe data de 10.11.2021. În total clienta mea are de plătit 81.673 de lei, spune avocata.


REACȚIA ENEL ROMÂNIA

Enel Energie Muntenia verifică aspectele sesizate în articolul de mai sus și, până la clarificarea acestora, a decis blocarea facturării clientului pentru a nu-i aduce prejudicii. Ne cerem scuze pentru disconforul creat acestuia și îl asigurăm de toată deschiderea noastră în clarificarea aspectelor semnalate.


Sursa foto: Pixabay.com
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii