Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
10:08 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ofertele firmelor de salvamari au preturi nejustificate

ro

10 Apr, 2003 00:00 1135 Marime text

Licitatie anulata

Din cele sapte firme ofertante au fost acceptate doar doua * Numarul de firme ramase in cursa nu era, insa, legal * Valoarea financiara a ofertelor depasea pragul maximal impus * Noul termen de depunere a ofertelor este 23 aprilie

Comisia de evaluare a ofertelor depuse pentru licitatia organizata de Directia Apelor "Dobrogea-Litoral" pentru serviciul de salvamar a finalizat, ieri, actiunea de deschidere a ofertelor. Astfel, s-au inscris in cursa pentru organizarea serviciului de salvamar pe litoralul romanesc sapte firme. Din totalul acestora cinci au fost respinse, in cursa ramanand doar doi agenti economici. Cele cinci firme au fost respinse, deoarece nu au prezentat in oferta documente din care sa reiasa experienta similara, asa cum a fost solicitata de entitatea achizitoare prin documentatia de licitatie, respectiv contracte similare actualizate la data ofertei conform punctului B4.1.3 din sectiunea II, a Caietului de sarcini. Celelalte doua firme care au depus oferte pentru activitatea de salvamar pe intreg litoralul romanesc sunt SC Protguard National Ovidius SRL Constanta si ANSPS Constanta. Prima firma a depus oferta pentru statiunile Olimp - Neptun; Jupiter - Venus si Saturn - Mangalia. Cat priveste cealalta firma, ANSPS, aceasta a ofertat pentru a desfasura activitate de salvamar in Navodari, Mamaia si Constanta, precum si la 2 Mai si Vama Veche.

Conditiile legale nu au fost indeplinite

Comisia pentru licitatia deschisa privind prestarea serviciului de salvamar a analizat datele prezentate prin documentele licitatiei si a hotarat anularea procedurii de achizitie publica prin licitatie deschisa pentru prestarea serviciului de salvamar, in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 60/2001 art. 68 , alin. a si alin. c - punctele 3 si 5, si cu Normele de aplicare privind achizitiile publice, aprobate prin HG nr. 461/2001. Motivele care au stat la baza luarii unei astfel de decizii au fost variate. In primul rand, licitatia a fost anulata deoarece nu a fost posibila asigurarea unui nivel satisfacator al concurentei, respectiv numarul de ofertanti calificati pentru fiecare statiune este mai mic decat cel minim. Un alt motiv care a stat la baza anularii licitatiei a fost acela ca ofertele agentilor economici care s-au prezentat contin in propunerea financiara preturi care par, in mod evident, a nu fi rezultatul liberei concurente si care nu pot fi temeinic justificate. Membrii comisiei de evaluare a ofertelor au constatat ca, prin valoarea inclusa in propunerea financiara, fiecare dintre firme a depasit valoarea fondurilor alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv. In aceste conditii, in vederea contractarii serviciului de salvare pe plajele litoralului Marii Negre, intre Capul Midia si Vama Veche, pentru sezonul estival 2003, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 60/2001 si ale Normelor de aplicare privind achizitiile publice, aprobate prin HG nr. 461 /2001, persoana juridica achizitoare, in cazul de fata Directia Apelor "Dobrogea-Litoral", va repeta procedura de licitatie deschisa.

Ofertele se pot depune pentru fiecare statiune

Termenul limita pentru depunerea ofertelor va fi data de 23 aprilie, ora 10.00, iar deschiderea ofertelor va avea loc in aceeasi zi, la ora 11.00. Documentatia elaborata pentru licitatia din data de 7 aprilie este valabila si pentru licitatia din data de 23.04.2003. "Activitatea va fi preluata de firme specializate cu care vom face contracte. Este vorba de cei care au mai lucrat, in general, in acest domeniu al salvamarului. Contractul ce se va incheia intre directie si agentul economic desemnat sa desfasoare activitate de salvamar va prevedea ca acesta sa beneficieze de dotarea integrala, prevazuta in hotararea de Guvern care reglementeaza aceasta activitate. Sigur ca noi ne vom ocupa de coordonarea si controlul intregii activitati, iar plata catre aceste firme va fi facuta in functie de confirmarea activitatii lor. Pentru a participa la licitatie, prin Caietul de sarcini s-a impus ca firmele sa fi avut activitate similara si, de asemenea, sa fi avut o cifra de afaceri substantiala in anii anteriori", a precizat Andrei Antohi, director tehnic in cadrul Directiei Apelor "Dobrogea-Litoral". Reprezentantii DADL fac, insa, precizarea ca se pot depune oferte pentru fiecare statiune, nemaifiind obligatorie prezentarea ofertelor pe module.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii