Oficialul Brian Simpson, la CN APM - „Marea Neagră şi Portul Constanţa, pe harta autostrăzilor maritime! Pare o gaură neagră“ (galerie foto)
Oficialul Brian Simpson, la CN APM - „Marea Neagră şi Portul Constanţa, pe harta autostrăzilor maritime!
23 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
2493
Marime text
Proiecte importante pentru Portul Constanţa şi pentru dezvoltarea oraşului au fost discutate de conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) în cadrul unor întâlniri avute cu reprezentanţii Comisiei Europene şi coordonatorul Motorways of the Sea, Brian Simpson, în timpul unei vizite la Constanţa.
Cele două feriboturi maritime ale CFR Marfă existente în Portul Constanţa ar urma să fie supuse unui proiect de reconversie, renovare şi echipare cu motoare care să funcţioneze cu gaze naturale lichefiate, o alternativă mai bună pentru mediu, prin reducerea noxelor şi a emisiilor de dioxid de carbon, dar şi de construire a unui terminal pentru gazele naturale lichefiate în zona fluvio-navală a portului Constanţa.
Brian Simpson, coordonatorul european pentru autostrăzi maritime „Motorways of the Sea“ din cadrul Comisiei Europene, a explicat că a venit în Portul Constanţa pentru a vedea ce proiecte de dezvoltare se regăsesc în zonă. „Şi mai important, vrem să vedem cum am putea să ajutăm ca aceste proiecte de dezvoltare să fie duse mai departe cu finanţare europeană. Interesul este bazat pe probleme de mediu, dar suntem interesaţi de transportul pe Dunăre, pe calea ferată, pentru a vedea ce conexiuni se pot face pentru dezvoltarea acestei regiuni“, a transmis oficialul.
Acesta şi-a exprimat dorinţa ca activitatea de comerţ pe Dunăre să crească, precum şi activitatea Portului Constanţa şi a comerţului din bazinul Mării Negre. „Suntem interesaţi în proiectul pe care Portul Constanţa îl are în ceea ce priveşte gazele naturale lichefiate şi discutăm în ce măsură putem contribui la dezvoltarea acestuia“, a subliniat Brian Simpson.
În cadrul aceleiaşi reuniuni, primarul Constanţei, Decebal Făgădau, a subliniat că aceste proiecte ar aduce beneficii nu doar Portului Constanţa, care ar avea astfel un trafic mai ridicat, ci şi oraşului şi constănţenilor, dacă mijloacele de transport în comun ar fi dotate cu sisteme de funcţionare cu GNL, reducând noxele şi emisiile de dioxid de carbon.
Proiectul GNL de modernizare a celor două feriboturi ale CFR Marfă ar fi o premieră mondială, pentru că, în prezent, nimeni nu a încercat să doteze asemenea nave cu sisteme de funcţionare pe GNL, CFR Marfă intenţionând ca în viitor să doteze şi locomotive ale CFR cu sisteme similare.
Referitor la cel de-al doilea proiect, de realizare a Terminalului GNL, acesta ar urma să fie realizat de APM, în zona fluvio-maritimă, pentru a facilita accesul. Potrivit primelor estimări, costurile se ridică la câteva zeci de milioane de euro.
Cele două feriboturi maritime ale CFR Marfă existente în Portul Constanţa ar urma să fie supuse unui proiect de reconversie, renovare şi echipare cu motoare care să funcţioneze cu gaze naturale lichefiate, o alternativă mai bună pentru mediu, prin reducerea noxelor şi a emisiilor de dioxid de carbon, dar şi de construire a unui terminal pentru gazele naturale lichefiate în zona fluvio-navală a portului Constanţa.
Proiect în premieră mondială
Anunţul a fost făcut de directorul CN APM, Nicolae Dan Tivilichi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate cu ocazia vizitei oficialului european. „APM încearcă să fie transparentă, să vă ţinem la curent cu investiţiile pe care le realizează în Portul Constanţa, este vorba de o investiţie pe care încercam să o facem într-un terminal în zona fluvio-maritimă a Constanţei, împreună cu modernizarea celor două feriboturi care aparţin CFR Marfă“, a declarat Tivilichi.Brian Simpson, coordonatorul european pentru autostrăzi maritime „Motorways of the Sea“ din cadrul Comisiei Europene, a explicat că a venit în Portul Constanţa pentru a vedea ce proiecte de dezvoltare se regăsesc în zonă. „Şi mai important, vrem să vedem cum am putea să ajutăm ca aceste proiecte de dezvoltare să fie duse mai departe cu finanţare europeană. Interesul este bazat pe probleme de mediu, dar suntem interesaţi de transportul pe Dunăre, pe calea ferată, pentru a vedea ce conexiuni se pot face pentru dezvoltarea acestei regiuni“, a transmis oficialul.
Acesta şi-a exprimat dorinţa ca activitatea de comerţ pe Dunăre să crească, precum şi activitatea Portului Constanţa şi a comerţului din bazinul Mării Negre. „Suntem interesaţi în proiectul pe care Portul Constanţa îl are în ceea ce priveşte gazele naturale lichefiate şi discutăm în ce măsură putem contribui la dezvoltarea acestuia“, a subliniat Brian Simpson.
Marea Neagră şi Portul Constanţa, o gaură neagră
Acesta a precizat faptul că transportul UE este organizat pe nouă coridoare verticale - terestre şi orizontale - căi ferate şi maritime. „Când am decis, în urmă cu două zile, să vin la Constanţa, constatasem deja că Marea Neagră şi Portul Constanţa nu există deloc pe harta transporturilor la secţiunea autostrăzilor maritime (Motorways of the Sea) şi că zona seamănă mai degrabă cu o gaură neagră. Nu mă întrebaţi ce a generat această situaţie, trebuie întrebaţi guvernanţii dumneavoastră şi situaţia este similară şi pentru vecinii europeni de la sud“, a afirmat Brian Simpson.În cadrul aceleiaşi reuniuni, primarul Constanţei, Decebal Făgădau, a subliniat că aceste proiecte ar aduce beneficii nu doar Portului Constanţa, care ar avea astfel un trafic mai ridicat, ci şi oraşului şi constănţenilor, dacă mijloacele de transport în comun ar fi dotate cu sisteme de funcţionare cu GNL, reducând noxele şi emisiile de dioxid de carbon.
Scopul proiectului Motorways of the Sea
Directorul general al CFR Marfă, Constantin Crăciun Mihuţ, a subliniat importanţa existenţei unei legături şi colaboprări cu porturile vecine. „Am avut întâlniri cu ţările care sunt parte a coridoarelor europene ce fac parte din Drumul Mătăsii, noul Drum al Mătăsii şi Coridorul Transcaspian: Kazahstan, Azerbaidjan, Iran, Georgia şi Turkmenistan, toate acestea se vor concentra într-un trafic care va sosi peste Marea Neagră, din porturi georgiene în Portul Constanţa, pe un drum cu dublu sens către Europa de Vest, Germania şi retur. Acest trafic poate genera cel puţin un volum dublu de containere pe an care vor tranzita Constanţa şi vor lua drumul Europei atât pe cale ferată, cât şi pe cale fluvială“, a explicat Mihuţ referitor la conceptul Motorways of the Sea. Concret, proiectul oferă finanţare pentru a asigura legătura între două porturi ca pe autostrăzi maritime, prin aceste feriboturi care să asigure transportul.Proiectul GNL de modernizare a celor două feriboturi ale CFR Marfă ar fi o premieră mondială, pentru că, în prezent, nimeni nu a încercat să doteze asemenea nave cu sisteme de funcţionare pe GNL, CFR Marfă intenţionând ca în viitor să doteze şi locomotive ale CFR cu sisteme similare.
Referitor la cel de-al doilea proiect, de realizare a Terminalului GNL, acesta ar urma să fie realizat de APM, în zona fluvio-maritimă, pentru a facilita accesul. Potrivit primelor estimări, costurile se ridică la câteva zeci de milioane de euro.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii