Conflictul continuă Operatorii din Portul Constanţa strigă după ajutor la preşedintele Iohannis
Conflictul continuă: Operatorii din Portul Constanţa strigă după ajutor la preşedintele Iohannis
06 Jun, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
1729
Marime text
Organizaţia patronală Operatorul Portuar şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) atrag, din nou, atenţia asupra conflictului existent în Portul Constanţa între operatori, sindicalişti şi actuala conducere a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC).
„După o serie de demersuri prin care au fost sesizate problemele cu care se confruntă comunitatea portuară şi care pun în pericol competitivitatea Portului Constanţa, cele două organizaţii reprezentative - Operatorul portuar şi FNSP - îşi exprimă public îngrijorarea în privinţa evoluţiei situaţiei în Portul Constanţa în actualul context regional politic şi economic“, se menţionează într-un comunicat de presă.
În această ordine de idei, organizaţia patronală şi sindicaliştii portuari solicită şi acum Ministerului Transporturilor, condus de social-democratul Ioan Rus, să intervină cu ceea ce entităţile în cauză consideră că se impune în situaţia actuală, şi anume luarea unor măsuri legale, pentru intrarea în normalitate a activităţii din port. „Facem un apel către politicieni să-şi îndrepte atenţia către Portul Constanţa şi să ia măsuri pentru ca lucrurile în acest obiectiv strategic pentru ţară şi economie să se schimbe în bine“, susţin contestatarii actualei conduceri a companiei.
De asemenea, aceştia îi cer preşedintelui României, Klaus Iohannis, „să-şi exercite rolul de mediator într-o problemă majoră a economiei naţionale, care implică un obiectiv strategic al ţării şi regiunii“. Amintim că operatorii şi sindicaliştii din Portul Constanţa vor demiterea conducerii executive a CN APMC, dar şi a Consiliului de Administraţie al companiei, iar pentru asta au protestat în stradă timp de mai bine de o lună, în primăvara acestui an. În opinia contestatarilor structurii de conducere a Portului Constanţa, schimbarea acesteia „ar fi primul pas în vederea rezolvării ulterioare a tuturor problemelor de la platforma portuară privind încheierea contractelor de subconcesiune, a contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, politica tarifară, transparenţa în exploatarea domeniului portuar şi Master Planul Portului Constanţa“.
„După o serie de demersuri prin care au fost sesizate problemele cu care se confruntă comunitatea portuară şi care pun în pericol competitivitatea Portului Constanţa, cele două organizaţii reprezentative - Operatorul portuar şi FNSP - îşi exprimă public îngrijorarea în privinţa evoluţiei situaţiei în Portul Constanţa în actualul context regional politic şi economic“, se menţionează într-un comunicat de presă.
În această ordine de idei, organizaţia patronală şi sindicaliştii portuari solicită şi acum Ministerului Transporturilor, condus de social-democratul Ioan Rus, să intervină cu ceea ce entităţile în cauză consideră că se impune în situaţia actuală, şi anume luarea unor măsuri legale, pentru intrarea în normalitate a activităţii din port. „Facem un apel către politicieni să-şi îndrepte atenţia către Portul Constanţa şi să ia măsuri pentru ca lucrurile în acest obiectiv strategic pentru ţară şi economie să se schimbe în bine“, susţin contestatarii actualei conduceri a companiei.
De asemenea, aceştia îi cer preşedintelui României, Klaus Iohannis, „să-şi exercite rolul de mediator într-o problemă majoră a economiei naţionale, care implică un obiectiv strategic al ţării şi regiunii“. Amintim că operatorii şi sindicaliştii din Portul Constanţa vor demiterea conducerii executive a CN APMC, dar şi a Consiliului de Administraţie al companiei, iar pentru asta au protestat în stradă timp de mai bine de o lună, în primăvara acestui an. În opinia contestatarilor structurii de conducere a Portului Constanţa, schimbarea acesteia „ar fi primul pas în vederea rezolvării ulterioare a tuturor problemelor de la platforma portuară privind încheierea contractelor de subconcesiune, a contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, politica tarifară, transparenţa în exploatarea domeniului portuar şi Master Planul Portului Constanţa“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii