Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
01:24 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Poveste fără sfârşit Operatorul Portuar şi conducerea CN APMC se „duelează“ în comunicate de presă

ro

31 Mar, 2015 00:00 2286 Marime text
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ a dat, ieri, publicităţii, un nou comunicat de presă referitor la conflictul dintre comunitatea portuară şi conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), conflict care, iată, deşi durează de luni bune, pare departe de a se finaliza. Aşa cum era de aşteptat, solicitarea „Operatorului Portuar“ şi a Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) cu privire la demiterea actualei conduceri a CN APMC nu a fost luată în calcul de Ministerul Transporturilor, care rămâne „surd“ şi la protestele demarate de operatorii şi sindicaliştii portuari în urmă cu trei săptămâni.
Revenind la cel mai recent comunicat, „Operatorul Portuar“ contrazice CN APMC-ul cu privire la aceste proteste şi susţine că acestea nu sunt acţiuni în forţă, ci „doar o consecinţă a numeroaselor demersuri anterioare, efectuate în scopul reglementării problemelor existente pe platforma portuară şi sesizate în mod constant, dar nereglementate de autoritatea portuară“. Organizaţia patronală recunoaşte că atât ea, cât şi FNSP au refuzat dialogul - aspect semnalat în mai multe rânduri de conducerea Portului Constanţa - cu actuala conducere a companiei, „considerând că în acest moment invitaţiile la dialog sunt tardive şi inoportune, fiind depăşită etapa unui dialog constructiv“. Din acest punct de vedere, „Operatorul Portuar“ precizează, din nou, că nu mai recunoaşte „legitimitatea şi capacităţile profesionale ale actualului Consiliu de Administraţie şi ale conducerii executive (n.r. CN APMC)“.

În ceea ce priveşte Master Planul Portului Constanţa - acest călcâi al lui Ahile în relaţia dintre operatori şi CN APMC -, ca răspuns la comunicatul de presă dat publicităţii pe 24 martie de conducerea Portului Constanţa, „Operatorul Portuar“ specifică faptul că „CN APMC a manifestat rea-credinţă, punând la dispoziţia consultantului date eronate şi false“, dar şi că „acest Master Plan este în total dezacord cu Master Planul General de Transport al României“. Nu mai puţin important, operatorii atrag atenţia, din nou, că strategia de dezvoltare a Portului Constanţa ar fi fost întocmită fără consultări prealabile între companie şi autoritatea portuară.
În aceeaşi ordine de idei, „Operatorul Portuar“ reiterează ideea potrivit căreia „politica tarifară a CN APMC nu este transparentă“.

Un alt aspect semnalat în comunicatul de presă se referă la procedura de subconcesiune a bunurilor proprietate publică a statului. Operatorii portuari susţin că, deşi există reglementări legale cu privire la această procedură, deşi operatorii „şi-au manifestat, în mod explicit, în numeroase rânduri, individual sau prin intermediul Organizaţiei, acordul în sensul demarării procedurii de negociere şi încheiere a contractelor de subconcesiune cu CN AMPC, în calitate de concesionar al acestor bunuri“, compania ar tergiversa, de fapt, procedura.

În comunicatul de săptămâna trecută, CN APMC specifica: „Operatorul Portuar nu reprezintă întreaga comunitate portuară, iar cei care protestează în faţa sediului companiei provin de la 4 sau 5 companii din port“. „Operatorul Portuar“ răspunde însă că organizaţia patronală, înfiinţată încă din 1992, este „singura organizaţie patronală reprezentativă pe platforma portuară, ce reprezintă, promovează şi apără interesele economice, tehnice şi juridice ale membrilor săi“. Amintim că „Operatorul Portuar“ reuneşte 35 de operatori portuari.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii