După ameninţarea cu greva generală a funcţionarilor din primării Opriri necontrolate ale circulaţiei feroviare?!
După ameninţarea cu greva generală a funcţionarilor din primării: Opriri necontrolate ale circulaţiei feroviare?!
05 Sep, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2271
Marime text
Potrivit unui comunicat remis presei de reprezentanţii Federaţiilor Sindicatelor Feroviare, în cazul în care nu vor fi încheiate contractele colective de muncă, începând cu data de 1 octombrie se va declanşa grevă generală.
Tensiunea creşte printre angajaţii CFR şi, dacă revendicările nu le vor fi satisfăcute, nu este exclus ca, de la 1 octombrie, să asistăm la o grevă generală în domeniul feroviar. Potrivit preşedintelui Alianţei Federaţiilor Tehnice Feroviare din România şi al Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, Iulică Măntescu, sindicaliştii au demarat deja un calendar de întâlniri cu factorii decidenţi, în speranţa că solicitările lor vor fi luate în seamă şi soluţionate. „Ieri (n.r. joi, 3 septembrie), ne-am întâlnit, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentanţii conducerilor Companiei Naţionale CFR SA, SNTFM CFR Marfă SA şi SNTFC CFR Călători SA, sub patronajul secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Maria Magdalena Grigore, şi al lui Adrian Olteanu, din partea Direcţiei Comunicare, Relaţia cu Sindicatele, Patronatele şi Organizaţiile Neguvernamentale“, ne-a declarat Măntescu.
Cei aflaţi la conducerea organizaţiilor sindicale au cerut încheierea contractelor colective de muncă până la sfârşitul lunii septembrie, cel târziu. Totodată, aceştia au avertizat că, în caz contrar, vor declanşa grevă generală începând cu 1 octombrie.
Liderul sindical Iulică Măntescu ne-a spus că lucrătorii din domeniu ar trebui să-şi recupereze puterea de cumpărare pe ultimii şase ani. „Pe grila de salarizare se constată anomalii. Spre exemplu, de la treapta întâi până la 18, avem aceleaşi nivel de salariu, iar de la 1 ianuarie 2016, vom avea aceleaşi venituri până la treapta 24 de salarizare. În ultimii şase ani, rata de inflaţie a fost de 24%, iar noi am recuperat doar 2,4%, deşi s-au operat disponibilizări masive şi productivitatea a crescut“, a afirmat preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Iulică Măntescu a precizat că lista revendicărilor sindicale, care ar trebui soluţionată până la începutul lunii octombrie, prevede: o creştere salarială de minimum 10%, acordarea tichetelor de masă pentru toate zilele lucrătoare din lună, acordarea voucherelor de vacanţă a căror valoare urmează a fi stabilită ulterior, precum şi angajarea de personal pe diverse funcţii, astfel încât actualii lucrători să nu mai fie nevoiţi să facă ore suplimentare. „Acum, se efectuează prea multe ore suplimentare în condiţiile în care doar o parte sunt plătite, iar personalul este îmbătrânit, nu mai face faţă şi astfel apar foarte multe concedii medicale“, a adăugat Măntescu.
Pe lângă aceste aspecte, care ar trebui să se regăsească în viitoarele contracte colective de muncă, sindicaliştii vor îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi alocarea de fonduri substanţiale pentru investiţii.
Potrivit lui Măntescu, pe data de 8 septembrie, va avea loc o nouă rundă de discuţii cu factorii decidenţi. „Pe 10 septembrie, vom reveni la sediul Ministerului Transporturilor, unde ar urma să ni se prezinte o simulare şi propunerile concrete care să răspundă revendicărilor noastre. La acea întâlnire ar urma să participe şi ministrul de resort, domnul Iulian Matache“, a adăugat liderul sindical.
Din spusele lui Măntescu a reieşit clar că data de 10 septembrie va fi decisivă pentru sindicalişti, ulterior, orice fiind posibil din partea lucrătorilor din domeniu. „Toate revendicările menţionate sunt prioritare pentru noi. S-a deschis Cutia Pandorei şi oamenii vor decide cum vor acţiona. Dacă nu se rezolvă, nu-i vom putea controla. Nu exclud opriri necontrolate ale circulaţiei feroviare“, a avertizat Iulică Măntescu.
Tensiunea creşte printre angajaţii CFR şi, dacă revendicările nu le vor fi satisfăcute, nu este exclus ca, de la 1 octombrie, să asistăm la o grevă generală în domeniul feroviar. Potrivit preşedintelui Alianţei Federaţiilor Tehnice Feroviare din România şi al Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România, Iulică Măntescu, sindicaliştii au demarat deja un calendar de întâlniri cu factorii decidenţi, în speranţa că solicitările lor vor fi luate în seamă şi soluţionate. „Ieri (n.r. joi, 3 septembrie), ne-am întâlnit, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentanţii conducerilor Companiei Naţionale CFR SA, SNTFM CFR Marfă SA şi SNTFC CFR Călători SA, sub patronajul secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Maria Magdalena Grigore, şi al lui Adrian Olteanu, din partea Direcţiei Comunicare, Relaţia cu Sindicatele, Patronatele şi Organizaţiile Neguvernamentale“, ne-a declarat Măntescu.
Cei aflaţi la conducerea organizaţiilor sindicale au cerut încheierea contractelor colective de muncă până la sfârşitul lunii septembrie, cel târziu. Totodată, aceştia au avertizat că, în caz contrar, vor declanşa grevă generală începând cu 1 octombrie.
Liderul sindical Iulică Măntescu ne-a spus că lucrătorii din domeniu ar trebui să-şi recupereze puterea de cumpărare pe ultimii şase ani. „Pe grila de salarizare se constată anomalii. Spre exemplu, de la treapta întâi până la 18, avem aceleaşi nivel de salariu, iar de la 1 ianuarie 2016, vom avea aceleaşi venituri până la treapta 24 de salarizare. În ultimii şase ani, rata de inflaţie a fost de 24%, iar noi am recuperat doar 2,4%, deşi s-au operat disponibilizări masive şi productivitatea a crescut“, a afirmat preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Iulică Măntescu a precizat că lista revendicărilor sindicale, care ar trebui soluţionată până la începutul lunii octombrie, prevede: o creştere salarială de minimum 10%, acordarea tichetelor de masă pentru toate zilele lucrătoare din lună, acordarea voucherelor de vacanţă a căror valoare urmează a fi stabilită ulterior, precum şi angajarea de personal pe diverse funcţii, astfel încât actualii lucrători să nu mai fie nevoiţi să facă ore suplimentare. „Acum, se efectuează prea multe ore suplimentare în condiţiile în care doar o parte sunt plătite, iar personalul este îmbătrânit, nu mai face faţă şi astfel apar foarte multe concedii medicale“, a adăugat Măntescu.
Pe lângă aceste aspecte, care ar trebui să se regăsească în viitoarele contracte colective de muncă, sindicaliştii vor îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi alocarea de fonduri substanţiale pentru investiţii.
Potrivit lui Măntescu, pe data de 8 septembrie, va avea loc o nouă rundă de discuţii cu factorii decidenţi. „Pe 10 septembrie, vom reveni la sediul Ministerului Transporturilor, unde ar urma să ni se prezinte o simulare şi propunerile concrete care să răspundă revendicărilor noastre. La acea întâlnire ar urma să participe şi ministrul de resort, domnul Iulian Matache“, a adăugat liderul sindical.
Din spusele lui Măntescu a reieşit clar că data de 10 septembrie va fi decisivă pentru sindicalişti, ulterior, orice fiind posibil din partea lucrătorilor din domeniu. „Toate revendicările menţionate sunt prioritare pentru noi. S-a deschis Cutia Pandorei şi oamenii vor decide cum vor acţiona. Dacă nu se rezolvă, nu-i vom putea controla. Nu exclud opriri necontrolate ale circulaţiei feroviare“, a avertizat Iulică Măntescu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii