Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
12:26 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Patru proprietari ai unor terenuri situate pe amplasamentul lucrării „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa“, expropriați

ro

07 May, 2024 12:21 984 Marime text
În Monitorul Oficial a fost publicată Hotărârea 402/2024 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 413/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării ''Varianta de ocolire a municipiului Constanţa'' km 0 + 000 - 21 + 861, judeţul Constanţa.

Potrivit documentului, patru proprietrai de terenuri din zona prin care va trece acest drum vor fi expropriați. Este vorba despre Trantu Adam, Trantu Aurelia, Ghiuri George-Orlando și Ghiuri Zoe.

Suprafața totală a terenului este de 23.000 mp, iar cea de expropriat este de 374 mp. Valoarea totală este de 3.182 lei.

Potrivit notei de fundamentare, „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa” reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei.

Această variantă de ocolire cu profil de autostradă, va avea o mare atractivitate pentru zonă, datorită reducerii considerabile a traficului din localitate destinat tranzitării municipiului Constanţa.

Varianta de ocolire a municipiului Constanţa, începe de la DN 2A situat în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Albă – Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN 3. Linia principală M 800 este intersectată înainte de a întâlni inelul secundar Palas; în continuare traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi DN 39 este intersectat la km 8 + 000. Linia de cale ferată Constanţa Medgidia este intersectată, după care traseul ajunge la Constanţa Sud – Portul Agigea, Poarta 9.

Traseul reprezintă ruta optimă de a dirija traficul greu către Portul Constanţa, reducând cheltuieli de transport, ajutând la dezvoltarea economică locală si reducând emisia de agent poluant datorat traficului.

Sfârşitul proiectului este prevăzut a fi la Poarta nr. 9 a Portului Constanţa. 


Principalele condiţii care au stat la baza stabilirii traseului actual al variantei de ocolire cu profil de autostradă au fost următoarele: 
  • asigurarea legăturilor cu principalele zone generatoare de trafic şi a zonelor de interes industrial; 
  • diminuarea impactului negativ asupra mediului; 
  • evitarea, pe cât posibil, a demolării construcţiilor existente; 
  • ocuparea unor suprafeţe de teren şi scoaterea din circuit a terenurilor slab productive sau neproductive; 
  • evitarea rezervaţiilor naturale, a celor de mare importanţă arheologică precum şi a zonelor împădurite; 
  • preluarea traficului prin construirea a 5 noduri rutiere, în vederea fluidizării acestuia şi evitării aglomerării traficului din municipiul Constanţa pentru cei care tranzitează, poziţionate după cum urmează: km 0 + 000 – Ovidiu NR 2A, km 5 + 687 - Poiana CR 89, km 11 + 177 – Valu lui Traian NR 3, km 13 + 563 – Cernavodă Constanţa A2, km 19 + 750 – Agigea NR 39;
  • adoptarea pentru lucrările de artă a unor soluţii constructive care să permită inspecţia şi efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente cu cheltuieli minime; 
  • încadrarea arhitecturală în zona străbătută de varianta de ocolire.
Citește și: 

Lucrările pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Constanța, în desfășurare (galerie foto)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii