Patru proprietari ai unor terenuri situate pe amplasamentul lucrării „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa“, expropriați
Patru proprietari ai unor terenuri situate pe amplasamentul lucrării „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa“,
07 May, 2024 12:21
ZIUA de Constanta
935
Marime text
În Monitorul Oficial a fost publicată Hotărârea 402/2024 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 413/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării ''Varianta de ocolire a municipiului Constanţa'' km 0 + 000 - 21 + 861, judeţul Constanţa.
Potrivit documentului, patru proprietrai de terenuri din zona prin care va trece acest drum vor fi expropriați. Este vorba despre Trantu Adam, Trantu Aurelia, Ghiuri George-Orlando și Ghiuri Zoe.
Suprafața totală a terenului este de 23.000 mp, iar cea de expropriat este de 374 mp. Valoarea totală este de 3.182 lei.
Potrivit notei de fundamentare, „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa” reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei.
Această variantă de ocolire cu profil de autostradă, va avea o mare atractivitate pentru zonă, datorită reducerii considerabile a traficului din localitate destinat tranzitării municipiului Constanţa.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa, începe de la DN 2A situat în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Albă – Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN 3. Linia principală M 800 este intersectată înainte de a întâlni inelul secundar Palas; în continuare traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi DN 39 este intersectat la km 8 + 000. Linia de cale ferată Constanţa Medgidia este intersectată, după care traseul ajunge la Constanţa Sud – Portul Agigea, Poarta 9.
Traseul reprezintă ruta optimă de a dirija traficul greu către Portul Constanţa, reducând cheltuieli de transport, ajutând la dezvoltarea economică locală si reducând emisia de agent poluant datorat traficului.
Sfârşitul proiectului este prevăzut a fi la Poarta nr. 9 a Portului Constanţa.
Principalele condiţii care au stat la baza stabilirii traseului actual al variantei de ocolire cu profil de autostradă au fost următoarele:
Lucrările pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Constanța, în desfășurare (galerie foto)
Potrivit documentului, patru proprietrai de terenuri din zona prin care va trece acest drum vor fi expropriați. Este vorba despre Trantu Adam, Trantu Aurelia, Ghiuri George-Orlando și Ghiuri Zoe.
Suprafața totală a terenului este de 23.000 mp, iar cea de expropriat este de 374 mp. Valoarea totală este de 3.182 lei.
Potrivit notei de fundamentare, „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa” reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei.
Această variantă de ocolire cu profil de autostradă, va avea o mare atractivitate pentru zonă, datorită reducerii considerabile a traficului din localitate destinat tranzitării municipiului Constanţa.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa, începe de la DN 2A situat în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Albă – Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN 3. Linia principală M 800 este intersectată înainte de a întâlni inelul secundar Palas; în continuare traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi DN 39 este intersectat la km 8 + 000. Linia de cale ferată Constanţa Medgidia este intersectată, după care traseul ajunge la Constanţa Sud – Portul Agigea, Poarta 9.
Traseul reprezintă ruta optimă de a dirija traficul greu către Portul Constanţa, reducând cheltuieli de transport, ajutând la dezvoltarea economică locală si reducând emisia de agent poluant datorat traficului.
Sfârşitul proiectului este prevăzut a fi la Poarta nr. 9 a Portului Constanţa.
Principalele condiţii care au stat la baza stabilirii traseului actual al variantei de ocolire cu profil de autostradă au fost următoarele:
- asigurarea legăturilor cu principalele zone generatoare de trafic şi a zonelor de interes industrial;
- diminuarea impactului negativ asupra mediului;
- evitarea, pe cât posibil, a demolării construcţiilor existente;
- ocuparea unor suprafeţe de teren şi scoaterea din circuit a terenurilor slab productive sau neproductive;
- evitarea rezervaţiilor naturale, a celor de mare importanţă arheologică precum şi a zonelor împădurite;
- preluarea traficului prin construirea a 5 noduri rutiere, în vederea fluidizării acestuia şi evitării aglomerării traficului din municipiul Constanţa pentru cei care tranzitează, poziţionate după cum urmează: km 0 + 000 – Ovidiu NR 2A, km 5 + 687 - Poiana CR 89, km 11 + 177 – Valu lui Traian NR 3, km 13 + 563 – Cernavodă Constanţa A2, km 19 + 750 – Agigea NR 39;
- adoptarea pentru lucrările de artă a unor soluţii constructive care să permită inspecţia şi efectuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente cu cheltuieli minime;
- încadrarea arhitecturală în zona străbătută de varianta de ocolire.
Lucrările pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Constanța, în desfășurare (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii