Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:42 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pentru branşamente electrice Proiectul transfrontalier cu şi despre biciclete al Primăriei Constanţa, BSB, mai înghite nişte bani

ro

18 Jul, 2016 00:00 2223 Marime text


Proiectul „Black Sea Bike Diversification of the Tourism Services în Constanţa - Balchik cross Border Region by bike - BSB“, implementat de Primăria Constanţa, mai trebuie să parcurgă câţiva paşi până ce va deveni funcţional. Banalele staţii pentru biciclete mai au nevoie de branşamente electrice, astfel că municipalitatea caută o firmă care să se ocupe de execuţia lucrărilor aferente branşamentelor electrice - 24 de platforme de biciclete, cu respectarea  prevederilor din caietele de sarcini, memoriile  tehnice, planşele, listele de cantităţi de lucrări din proiectul tehnic revizuit prin HCL nr. 144/27.04.2015.
 
Valoarea estimată fără TVA a contractului este de 208.521,70 de lei, cuprinzând şi costul aferent materialelor ce vor fi puse la dispoziţia ofertantului câştigător. Ofertele se primesc până la 20 iulie, ora 15.00. Atribuirea contractului de achiziţie se va face pe baza criteriului „preţul cel mai scăzut“.

Despre Black Sea Bike

În 2015, Consiliul Local Municipal a adoptat propunerea privind suplimentarea cu 4.440.000 de lei în cadrul proiectului „Black Sea Bike Diversification of the Tourism Services în Constanţa - Balchik Cross Border Region by bike - BSB“, făcut în baza contractului de finanţare nr. 34544/26.04.2013. Faţă de HCL nr. 202/13.10.2015, alocaţiile bugetare de la acest capitol se suplimentează cu 4.465.000 de lei, din care 25.000 de lei de la bugetul local şi 4.440.000 de lei - proiecte FEN post-aderare.
 
Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni, iar beneficiarul finanţării nerambursabile este Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Constanţa, în parteneriat cu oraşul Balcic, din Bulgaria. Acesta are o valoare totală de 1.498.533,24 de euro, iar cofinanţarea din partea Municipiului Constanţa este de 32.668,03 euro.
 
Proiectul, fiind unul transfrontalier, este dezvoltat de cele două administraţii, din Constanţa şi Balcic, urmărind problemele identificate în legătură cu lipsa de servicii oferite turiştilor, a căror rezolvare presupune investiţii suplimentare. Primăria Constanţa a fost desemnată lider de proiect. Pentru iubitorii de mişcare, dar şi pentru cei care preferă mersul pe bicicletă transportului cu autoturismul, Constanţa nu este tocmai oraşul potrivit. Pistele pentru biciclete sunt un soi de Fata Morgana a peisajului urban, putând fi „uneori“ văzute pe recent reabilitata faleză a staţiunii Mamaia sau pe o porţiune a parcului Tăbăcărie.
 
Pentru Constanţa, există de mult un proiect pentru înfiinţarea unei astfel de piste, lansat încă din 2013 de Primăria Constanţa, în parteneriat cu oraşul Balcic din Bulgaria, care însă a mers pe modul „ruginit“, cel puţin până acum. Şi fostul primar al Constanţei, Radu Mazăre, era un adept al mersului pe bicicletă, însă pasiunea sa pentru pedalat nu s-a concretizat în realizarea pistelor speciale.
 
Pentru implementarea reţelei de biciclete, vor fi amplasate rastele automatizate de biciclete în punctele de interes turistic din municipiul Constanţa şi staţiunea Mamaia. Fiecare rastel va avea un centru de comandă de la care se vor efectua autentificarea automată a utilizatorilor şi alocarea unei biciclete (pe bază de cartelă de acces la sistem).
 
Au fost stabilite următoarele locuri de instalare a staţiilor: promenadă lângă Biserica Greacă; zona străzii Remus Opreanu, vizavi de Comandamentul Marinei; zona Poarta 1 - Scări Termele Romane; intersecţia străzilor Mircea cel Bătrân cu strada Ştefan cel Mare; bulevardul Ferdinand - în faţa Mozaicului, lângă Parcul Arheologic; Sala Sportului - intrare parc; bulevardul Mamaia - intrare restaurant Capitol; zona parcului Tomis II - Victoria; bulevardul Tomis - bulevardul Lăpuşneanu, zona ceas; City Parc Mall - aleea Heracleea; parc Tăbăcărie - intrare parc, zona CCINA; strada Cişmelei/strada Dispensarului; zona de acces Campus, în spatele restaurantului Portofino; în parc, vizavi de hotel Oxford; zona hotelului Perla; zona hotelului Meridian - hotel Doina; zona hotelului Ovidiu; zona Castel; zona hotelului laki; zona hotelului Central; zona restaurantului Dorna; bulevardul Mamaia - cap linie autobuz (zona Pescărie), pe trotuar; zona Delfinariu - complex comercial.

 
Proiectul BSB constă în oferirea către turişti, în premieră, a unei alternative ecologice şi sigure de transport, a unei alternative de petrecere a timpului liber, fiind puse la dispoziţie 30 de staţii de biciclete dotate cu 390 de biciclete în Constanţa şi 100 de biciclete în Balcic, staţii care vor fi gestionate cu ajutorul unui server. În anul 2011, Radu Mazăre, pe atunci primar al Constanţei, le promitea constănţenilor şi turiştilor că va face din Constanţa un rai al mersului pe două roţi: „Voi construi între 50 şi 80 km de piste de bicicletă în doi. Începem anul acesta şi terminăm în 2012.“ „Acum, mă gândeam că, dacă tot se face benzina 7 lei, să merg ziua la birou cu bicicleta şi numai seara, când merg la club, la gagici, să merg cu Jaguarul sau cu celelalte maşini“, spunea, în aprilie 2011, fostul primar al Constanţei.
 
În afara celor câţiva kilometri de pistă din Mamaia şi din parcul Tăbăcărie, diferenţa până la zecile de kilometri promişi este încă un ideal.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii