Poarta 1 a Portului Constanța. Schimbări în fluxul de circulație rutieră. Cum va arăta parcarea de lângă Vraja Mării
Poarta 1 a Portului Constanța. Schimbări în fluxul de circulație rutieră. Cum va arăta parcarea de lângă
10 Mar, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2816
Marime text
În cursul zilei de ieri, la sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC) a avut loc o conferință de presă susținută de primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, și de directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, urmată de o întâlnire cu operatorii portuari.
La conferința de presă, primarul municipiului Constanța a declarat că vor fi luate mai multe măsuri atât la nivelul municipiului Constanța, cât și al Portului Constanța, pentru ca, în curând, Constanța să devină a doua putere economică a României.
„Astăzi naștem o tradiție și mi-aș dori ca această tradiție să nu se limiteze doar la mandatele pe care temporar le avem eu, și domnul director general, ci să devină obișnuință. Primarul municipiului, împreună cu directorul general al portului, să organizeze întâlniri cu presa, precum și întâlniri periodice cu operatorii portuari“, a precizat Făgădău.
De asemenea, acesta a vorbit și despre măsurile care urmează să fie implementate pentru modernizarea și reabilitarea portului, dar a punctat și faptul că elaborarea Master Planului Portului se îndreaptă spre final. „În cadrul întâlnirilor pe care le avem cu ambasade, cu camere de comerț bilaterale, cu grupuri de investitori, eu nu prezint doar posibilitățile de investiție de pe raza municipiului Constanța, ci și pe cele ale portului. Trebuie să ne unim efortul și ceea ce are portul de oferit astăzi să ajungă la capacitate maximă. În afară de ceea ce înseamnă deschidere la apă, portul beneficiază de suprafețe impresionante, care, din păcate, nu sunt utilizate complet“, a declarat Decebal Făgădău.
Totodată, primarul a mai precizat: „Mi-am propus să fiu proactiv și administrația să devină un promotor al acestui demers de unificare și de promovare a posibilităților de investiții pe raza municipiului Constanța, indiferent că vorbim despre port sau că vorbim despre oraș sau de zona de turism. În perioada următoare, vor exista întâlniri cu studenții universităților, cu agenții economici din zona de turism; anul acesta trebuie să construim premisele elaborării strategiei de dezvoltare a municipiului Constanța“.
Printre măsurile care urmează să fie luate în acest sens sunt: transformarea Văii Portului în parte carosabilă, reabilitarea parcării din zona Vraja Mării, îmbunătățirea accesului la Poarta 1, resistematizarea stațiilor de autobuz, refacerea stadionului Portul. „Varianta Valea Portului, cea care nu este utilizată acum pentru circulație, vrem să o transformăm în parte carosabilă și zonă de acces către port. Se va resistematiza stația de autobuz, cu peronul pe mijloc, încercăm să separăm fluxurile de mașini. Vor exista două benzi care duc spre intrarea portului și o bandă va merge către Portul Tomis“, a mai spus Făgădău.
Directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, a declarat, în cadrul aceleiași conferințe de presă: „Master Planul Portului este finalizat, urmează ca săptămâna viitoare să fie aprobat în Consiliul Tehnic Economic al Ministerului Transportului“.
Spitalul din port, readus în atenție
În jurul prânzului, primarul Constanței, Decebal Făgădău, și directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, s-au întâlnit cu operatorii portuari. Potrivit omului de afaceri Corneliu Idu, acesta este un lucru foarte bun: „De 47 de ani, viața mea este conectată la pulsul portului Constanța. În sfârșit, avem o administrație care își pleacă urechea la problemele noastre. Portul Constanța este un bun național, nimeni nu are dreptul să împiedice dezvoltarea portului Constanța“. În cadrul întâlnirii cu operatorii portuari, primarul a precizat: „Vreau să ne vedem trimestrial (n.r. cu operatorii), eu am vrut să vin în port acum, dar, pe viitor, ne putem întâlni unde doriți“.
Edilul-șef a ținut să le mulțumească operatorilor portuari pentru ce au făcut până în prezent, acesta menționând faptul că știe cât este de greu să construiești o afacere și să o menții. De asemenea, Făgădău a mai propus ca, în cadrul unei întâlniri viitoare, să se facă o statistică a numărului de angajați, adăugând că s-a prezentat la această întâlnire pentru a construi agenda orașului și a crea o strategie unitară. „Avem multe de făcut împreună, din partea mea aveți deschidere, da-ți-mi ce probleme aveți“, le-a mai spus Făgădău operatorilor portuari.
Ștefan Muntoiu, unul dintre operatorii portuari, a ridicat problema spitalului din port, care, în prezent, nu este funcțional. „Propunem ca acest spital, ca suprastructură, să treacă în administrația Portului Constanța, să fie asigurat managementul de către comunitatea portuară și să putem să atragem fonduri și investiții astfel încât să aducem spitalul acesta la standardul cerut de colaboratorii noștri pe partea portuară“, a declarat acesta, la finalul întâlnirii.
La conferința de presă, primarul municipiului Constanța a declarat că vor fi luate mai multe măsuri atât la nivelul municipiului Constanța, cât și al Portului Constanța, pentru ca, în curând, Constanța să devină a doua putere economică a României.
„Astăzi naștem o tradiție și mi-aș dori ca această tradiție să nu se limiteze doar la mandatele pe care temporar le avem eu, și domnul director general, ci să devină obișnuință. Primarul municipiului, împreună cu directorul general al portului, să organizeze întâlniri cu presa, precum și întâlniri periodice cu operatorii portuari“, a precizat Făgădău.
De asemenea, acesta a vorbit și despre măsurile care urmează să fie implementate pentru modernizarea și reabilitarea portului, dar a punctat și faptul că elaborarea Master Planului Portului se îndreaptă spre final. „În cadrul întâlnirilor pe care le avem cu ambasade, cu camere de comerț bilaterale, cu grupuri de investitori, eu nu prezint doar posibilitățile de investiție de pe raza municipiului Constanța, ci și pe cele ale portului. Trebuie să ne unim efortul și ceea ce are portul de oferit astăzi să ajungă la capacitate maximă. În afară de ceea ce înseamnă deschidere la apă, portul beneficiază de suprafețe impresionante, care, din păcate, nu sunt utilizate complet“, a declarat Decebal Făgădău.
Totodată, primarul a mai precizat: „Mi-am propus să fiu proactiv și administrația să devină un promotor al acestui demers de unificare și de promovare a posibilităților de investiții pe raza municipiului Constanța, indiferent că vorbim despre port sau că vorbim despre oraș sau de zona de turism. În perioada următoare, vor exista întâlniri cu studenții universităților, cu agenții economici din zona de turism; anul acesta trebuie să construim premisele elaborării strategiei de dezvoltare a municipiului Constanța“.
Printre măsurile care urmează să fie luate în acest sens sunt: transformarea Văii Portului în parte carosabilă, reabilitarea parcării din zona Vraja Mării, îmbunătățirea accesului la Poarta 1, resistematizarea stațiilor de autobuz, refacerea stadionului Portul. „Varianta Valea Portului, cea care nu este utilizată acum pentru circulație, vrem să o transformăm în parte carosabilă și zonă de acces către port. Se va resistematiza stația de autobuz, cu peronul pe mijloc, încercăm să separăm fluxurile de mașini. Vor exista două benzi care duc spre intrarea portului și o bandă va merge către Portul Tomis“, a mai spus Făgădău.
Directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, a declarat, în cadrul aceleiași conferințe de presă: „Master Planul Portului este finalizat, urmează ca săptămâna viitoare să fie aprobat în Consiliul Tehnic Economic al Ministerului Transportului“.
Spitalul din port, readus în atenție
În jurul prânzului, primarul Constanței, Decebal Făgădău, și directorul general al CN APM SA, Nicolae Dan Tivilichi, s-au întâlnit cu operatorii portuari. Potrivit omului de afaceri Corneliu Idu, acesta este un lucru foarte bun: „De 47 de ani, viața mea este conectată la pulsul portului Constanța. În sfârșit, avem o administrație care își pleacă urechea la problemele noastre. Portul Constanța este un bun național, nimeni nu are dreptul să împiedice dezvoltarea portului Constanța“. În cadrul întâlnirii cu operatorii portuari, primarul a precizat: „Vreau să ne vedem trimestrial (n.r. cu operatorii), eu am vrut să vin în port acum, dar, pe viitor, ne putem întâlni unde doriți“.
Edilul-șef a ținut să le mulțumească operatorilor portuari pentru ce au făcut până în prezent, acesta menționând faptul că știe cât este de greu să construiești o afacere și să o menții. De asemenea, Făgădău a mai propus ca, în cadrul unei întâlniri viitoare, să se facă o statistică a numărului de angajați, adăugând că s-a prezentat la această întâlnire pentru a construi agenda orașului și a crea o strategie unitară. „Avem multe de făcut împreună, din partea mea aveți deschidere, da-ți-mi ce probleme aveți“, le-a mai spus Făgădău operatorilor portuari.
Ștefan Muntoiu, unul dintre operatorii portuari, a ridicat problema spitalului din port, care, în prezent, nu este funcțional. „Propunem ca acest spital, ca suprastructură, să treacă în administrația Portului Constanța, să fie asigurat managementul de către comunitatea portuară și să putem să atragem fonduri și investiții astfel încât să aducem spitalul acesta la standardul cerut de colaboratorii noștri pe partea portuară“, a declarat acesta, la finalul întâlnirii.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii