Portul Turistic Mangalia, unul dintre cele mai scumpe din Marea Neagra
Portul Turistic Mangalia, unul dintre cele mai scumpe din Marea Neagra
01 Nov, 2008 00:00
ZIUA de Constanta
2635
Marime text
Portul Turistic, "revendicat" si inaugurat deopotriva de fostul primar al Mangaliei, Zanfir Iorgus, dar si de actualul edil, Claudiu Tusac, asteapta in prezent resursele financiare pentru a-si putea dezvolta urmatoarele doua etape de reamenajare
Consilierii locali din Mangalia au fixat si tarifele practicate pentru ancorarea navelor, unele dintre cele mai mari dintre porturile de la Marea Neagra. ... si asta pentru ca, afirma primarul orasului, Mihai Tusac, care recunoaste ca preturile "sunt cele mai mari din toata zona", la Mangalia nu trebuie sa "avem mult si ieftin, ci putin si scump". "Cred ca, personal, dupa ce vom gasi finantarea pentru celelalte doua etape, va fi cel mai frumos port din Romania, dar si din Bulgaria", afirma, recent, edilul Mangaliei. "Scopul nostru este nu sa vina orice barca sa ancoreze aici, ci yachturi de lux, care sa stea nu doar o zi sau doua, ci tot timpul anului". Consilierii locali din Mangalia au votat atat "Planul de Tarifare" al Portului Turistic, cat si regulamentul de functionare al acestuia. Tarifele Portului Turistic sunt in functie de lungimea ambarcatiunii si de perioada de stationare. Astfel, un vas mai mic de 8 metri plateste, pentru cinci zile de stationare, 15 euro/zi, in timp ce, pentru o luna, trebuie sa achite 345 euro, o ambarcatiune de 11 metri va plati, pentru cinci zile, 27 euro/zi si, pentru o luna, 462 euro, o alta, de 15 metri, va achita 40 de euro/zi si 612 euro/luna, in timp ce o ambarcatiune de 18 metri sau mai mare va plati 46 euro/zi sau 723 euro/luna. Toate preturile sunt fara TVA. Plata chiriei, in baza contractului incheiat, se face in avans, la semnarea acestuia. In cadrul regulamentului se mai stipuleaza ca tinerii si copiii sub 12 ani trebuie sa fie permanent sub supravegherea unui adult si sa poarte veste de salvare in zona de apa. Animalele domestice trebuie tinute permanent in lesa, avand acces doar in zone special amenajate. Proprietarii acestora au obligatia sa curete mizeria facuta de "favoritii" lor, iar animalele periculoase sau galagioase nu au voie in incinta portului. Noul regulament mai stipuleaza ca docurile, danele si toate zonele de acces din incinta portului nu trebuie ocupate de echipamente, palane, furtunuri, biciclete, angrenaje, utilaje, cufere, rufe pentru spalatorie, gunoi etc.20 de angajati asteapta si constructia unei cladiri administrative
Si, desi portul mai are mult pana sa devina unul "turistic", alaturi de cele din Grecia, Turcia sau Italia, deja in organigrama Serviciului Public Administrarea Domeniului Public si Privat au fost prevazute nu mai putin de 20 de posturi. Unele dintre acestea sunt la marketing, altele la administativ. Din pacate, deocamdata, angajatii "administrativului" mai au de asteptat o cladire cu birouri doar pentru ei, pentru ca urmatoarele doua etape nu au... finantare! In proiectul initial, urmatoarele doua etape ale reabilitarii Portului Turistic Mangalia mai cuprindeau constructia cladirii administrative, a unei hale de reparatii nave, hangare pentru pastrarea si conservarea ambarcatiunilor in perioada sezonului rece, ateliere de intretinere si reparatii, dar si magazii pentru depozitarea pieselor de schimb. Pana la regasirea fondurilor necesare, toate aceste proiecte vor tergiversa. Reabilitarea Portului Turistic a inceput in primavara anului trecut. Proiectul, finantat cu fonduri nerambursabile, de la Uniunea Europeana, in cadrul Programului PHARE CES - Proiecte Mari de Infrastructura Regionala, si co-finantat de Primaria Municipiului Mangalia, cu 650.000 de euro, se numara printre primele 14 dintr-o lista de 150 depuse la nivel national. In realizarea acestuia au fost implicate trei parti - Consiliul Local Mangalia (beneficiarul local al proiectului), Ministerul Integrarii Europene, devenit in 2007 Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, ca autoritate contractanta si agentie de implementare, si Agentia pentru Dezvoltarea Regionala Sud-Est, autoritatea de implementare a proiectelor de infrastructura locala si regionala. Constructorul lucrarilor este SC Argos SA Cernavoda, iar "inginerul"- firma multinationala de consultanta Louis Berger Group SAS.Scris de: {autor}M.D.M.{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii