UPDATE Poşta Română nu intenționează să închidă toate oficiile poştale pe care le deţine
UPDATE: Poşta Română nu intenționează să închidă toate oficiile poştale pe care le deţine"Vom închide oficiile poștale. Miza pentru care încă le ținem deschise este că totuși încă avem oameni pentru care avem o datorie morală, care și-au dedicat viața Poștei Române. Sunt oamenii care au lucrat 30-40, unii chiar 50 de ani pentru o companie și nu poți sa le spui: «de mâine caută-ți de lucru». Așa că gradual începem sa le închidem, să reducem activitatea în oficiile poștale. O să vă dau un exemplu: vindeam niște timbre pentru Ministerul Justiției care aveau o valoare de 10 bani. Pentru 10 bani, comisionul nostru era de 5%", a declarat Valentin Ștefan, directorul Poştei Române, în cadrul evenimentului European Digital Commerce Summit 2024, potrivit Economica.
În cadrul evenimentului, Valentin Ştefan a explicat că oficiile poştale aduc prea puţini bani, spunând că vrea să transforme Poşta Română într-o companie modernă.
UPDATE. Oficial de la Poșta Română"Nu poți să ai salarii și să fii profitabil când tu faci un maxim de 2 bani din produsul pe care tu îl vinzi. Deci, miza noastră nu este acolo, sigur ne dăunează la reputație, la imagine dar oficiile poștale nu sunt profitabile și nu au niciun viitor. Deci o să le închidem, reducem activitatea, închiriem spații, facem mai mulți bani din închiriere decât din vânzarea de timbre și transformăm compania într-o companie modernă. Poșta are 162 de ani și s-a schimbat de-a lungul timpului și acum cred că e momentul să se schimbe din nou. Ne dorim să avem salarii mai bune, ca salariații sa fie mai relaxați, încercăm să transformăm prin traininguri și pregătire profesională acei salariați care sunt la cursul carierei ca să fie cât mai customer oriented, dar în același timp oficiul poștal nu are niciun viitor și nu avem de gând să îl păstrăm", a mai spus Valentin Ștefan.
Compania se află într-un proces amplu și continuu de transformare care urmărește adaptarea la nevoile actuale ale clienților, eficientizarea operațională și alinierea la tendințele internaționale din sectorul serviciilor poștale.
Poșta Română NU ia în considerare reducerea prezenței sale în țară, prezență pe care și-a consolidat-o în ultimii ani, când pentru prima oară, în anul 2023, a reușit să aibă cel puțin un salariat în fiecare UAT din România. Închiderea oficiilor poștale NU reprezintă o prioritate pentru Compania Națională „Poșta Română” S.A. Închiderea și deschiderea de subunități poștale este un proces continuu, început în urmă cu 34 ani. Anual, aproximativ 500 subunități poștale sunt închise, în timp ce multe altele se deschid.
Din contră, rețeaua de last-mile delivery reprezentată de poștași, curieri și agenți poștali este într-un proces de consolidare și modernizare, având în prezent un număr de peste 11.000 persoane.
În declarațiile sale, Directorul General a ținut să sublinieze faptul că unele oficii poștale sunt neprofitabile și că toate companiile de poștă din Europa au adoptat o politică de reducere a prezenței teritoriale prin oficii poștale. Poșta Română se înscrie în acest trend de modernizare a companiilor de poștă prin transformarea prezenței poștale din România dintr-o prezență mixtă de subunități proprii, închiriate sau în regim de semi-franciză, într-o prezență PUDO (pick-up drop-off points) în sistem propriu sau în regim de franciză.
Totodată, Directorul General a declarat că reducerea prezenței prin subunități poștale se face treptat, prin ieșirea naturală a salariaților din sistem, și nu într-un mod abrupt, așa cum s-a întâmplat în Ungaria în anul 2023 și 2024, când au fost închise peste 300 oficii, respectiv 100 oficii poștale.
Neprofitabilitatea subunităților poștale este o temă serioasă care necesită o dezbatere profundă. Pentru aproape 1.000 ghișee poștale rurale, venitul mediu lunar este de aproximativ 1.700 lei, la o cheltuială de aproximativ 8.000 lei / lună. În același timp, subunitățile urbane profitabile vor beneficia de modernizare și adaptare la cerințele clienților noștri.
Unul dintre obiectivele principale ale conducerii Companiei Naționale “Poșta Română” este acela de a asigura un management performant și de a crește constant veniturile companiei prin decizii economice potrivite, care să nu afecteze în mod negativ beneficiarii direcți, ci, dimpotrivă, să genereze resurse suplimentare care să fie reinvestite în modernizarea, transformarea și adaptarea companiei la una a viitorului, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani.
Despre Poșta Română
Poșta Română este o companie cu o istorie de peste 162 de ani, angajată să ofere servicii moderne, eficiente și accesibile, adaptate nevoilor tuturor categoriilor de clienți. Rămânem dedicați misiunii noastre de a oferi servicii de calitate tuturor românilor.
Citește și.
După 16 ani pe moped, agenții curieri ai Poștei Române vor fi pe motoscutere electrice
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp