Prefectul județului Tulcea a semnat ordinul! Se organizează referendum pentru demiterea primarului în funcție al comunei I.C. Brătianu
Prefectul județului Tulcea a semnat ordinul! Se organizează referendum pentru demiterea primarului în funcție
10 Mar, 2022 13:13
ZIUA de Constanta
6113
Marime text
Prefectului județului Tulcea, Alexandru Dan Munteanu a semnat la data de 09.03.2022 ordinul de îndeplinire a condițiilor de organizare a referendumului pentru demiterea primarului în funcție al comunei I.C. Brătianu.
Inițiativa referendumului a aparținut unui grup de locuitori cu drept de vot din localitatea I.C.Brătianu.
Ordinul a fost comunicat părților.
Procedural, urmează organizarea referendumului conform legislației în vigoare:
Conform Codului administrativ, art.145: Cheltuielile pentru organizarea referendumului local se suportă din bugetul unității administrativ teritoriale.
Referendumul local este organizat de către o comisie numită prin ordin al prefectului, compusă dintr-un reprezentant al prefectului, câte un reprezentant al primarului, al consiliului local și al consiliului județean și un judecător de la judecătoria în a cărei rază teritorială se află unitatea administrativ teritorială în cauză. Secretariatul comisiei este asigurat de instituția prefectului.
Referendumul local este valabil dacă s-au prezentat la urne cel puțin 30% din numărul total al locuitorilor cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ teritorială. Activitatea consiliului local încetează înainte de termen dacă s-au pronunțat în acest sens cel puțin jumătate plus unu din numărul total al voturilor valabil exprimate, iar rezultatul referendumului a fost validat în condițiile legii.
Conform art. 162 din Codul administrativ:
„(1) Mandatul primarului încetează ca urmare a rezultatului unui referendum local având ca obiect demiterea acestuia, conform procedurii prevăzute la art. 144 şi 145, care se aplică în mod corespunzător.
(2) Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, orașului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivității locale sau a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.
(3) Cererea cuprinde motivele ce au stat la baza acesteia, numele şi prenumele, data şi locul nașterii, seria şi numărul buletinului sau ale cărții de identitate şi semnătură olografă ale cetăţenilor care au solicitat organizarea referendumului.
(4) Organizarea referendumului trebuie să fie solicitată, în scris, de cel puţin 25% dintre locuitorii cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ-teritorială”.
Inițiativa referendumului a aparținut unui grup de locuitori cu drept de vot din localitatea I.C.Brătianu.
Ordinul a fost comunicat părților.
Procedural, urmează organizarea referendumului conform legislației în vigoare:
Conform Codului administrativ, art.145: Cheltuielile pentru organizarea referendumului local se suportă din bugetul unității administrativ teritoriale.
Referendumul local este organizat de către o comisie numită prin ordin al prefectului, compusă dintr-un reprezentant al prefectului, câte un reprezentant al primarului, al consiliului local și al consiliului județean și un judecător de la judecătoria în a cărei rază teritorială se află unitatea administrativ teritorială în cauză. Secretariatul comisiei este asigurat de instituția prefectului.
Referendumul local este valabil dacă s-au prezentat la urne cel puțin 30% din numărul total al locuitorilor cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ teritorială. Activitatea consiliului local încetează înainte de termen dacă s-au pronunțat în acest sens cel puțin jumătate plus unu din numărul total al voturilor valabil exprimate, iar rezultatul referendumului a fost validat în condițiile legii.
Conform art. 162 din Codul administrativ:
„(1) Mandatul primarului încetează ca urmare a rezultatului unui referendum local având ca obiect demiterea acestuia, conform procedurii prevăzute la art. 144 şi 145, care se aplică în mod corespunzător.
(2) Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, orașului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivității locale sau a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.
(3) Cererea cuprinde motivele ce au stat la baza acesteia, numele şi prenumele, data şi locul nașterii, seria şi numărul buletinului sau ale cărții de identitate şi semnătură olografă ale cetăţenilor care au solicitat organizarea referendumului.
(4) Organizarea referendumului trebuie să fie solicitată, în scris, de cel puţin 25% dintre locuitorii cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ-teritorială”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii