Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:30 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Profesorii folosesc vechile metode de predare

ro

11 Apr, 2003 00:00 1123 Marime text

Inspectii de specialitate

Exista si cadre didactice care utilizeaza instrumente moderne la clasa # Ei stimuleaza cultura elevului prin comunicare si autoevaluare

Inspectoratul Scolar Judetean Constanta a efectuat, in perioada februarie-martie 2003, o serie de controale ale calitatii actului didactic la clasa. Finalitatea inspectiilor de specialitate a fost asistarea tuturor tipurilor de cadre didactice: titulari, suplinitori, detasati, avand toate felurile de grade didactice, cu vechimea in munca variind intre 0 si 32 de ani. In total, au fost asistate la ora de catre reprezentantii ISJ 398 de cadre didactice care predau matematica, romana, limbi straine, stiinte socio-economice, muzica, desen, chimie, fizica etc. In urma inspectiilor au primit calificativul "foarte bine" aproximativ 280 de cadre didactice. Criteriile care au stat la baza acordarii calificativelor au fost: proiectarea logica a unitatilor de invatare si alternarea responsabila a rolurilor de informator, lider, mentor, moderator si coechipier. In cazul celorlalte cadre didactice evaluate, s-a constatat ca acestea aplica aceleasi metode invechite de invatare-predare si pun accent pe formarea enciclopedica a elevilor. Mai mult, orele de curs isi pastreaza stereotipia si monotonia, scazand astfel interesul elevilor. Nici la capitolul relatii cu elevii cadrele didactice nu dau dovada de implicare, rapoartele inspectoratului amintind de o "rigiditate a comportamentului fizic si psihic". De asemenea, profesorii sunt dezinteresati in crearea si valorificarea unor materiale didactice prin imbinarea metodelor traditionale cu cele informatizate. Inspectoratul Scolar isi propune, in perioada urmatoare, intensificarea inspectiilor la ore, valorificarea experientelor pozitive, eficientizarea componentei formative a activitatilor cercurilor metodice, elaborarea ofertelor de cursuri de scurta durata si responsabilizarea directorilor de unitati scolare fata de calitatea actului didactic al fiecarui educator.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii